2022-05-17, 15:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Skillnaden mellan er och andra lag är er arrogans, lex Rosenberg, vilken blottar sig när ni blir oerhört kränkta av att andra lag firar eller ens understår sig att göra mål på er. Guldet är ju ert?! Ni har köpt er egen propaganda om att alla andra lag är deltagarlag och att förlorar ni är det för att andra lag ser mötet mot er som årets höjdpunkt. Uppskattade MFFare bra mycket mer 2010.

Hur gillade du MFF:are under 70-talet?
Citera
2022-05-17, 15:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Cifuentes har säkert sina brister men det är så satans skönt att vi slipper dras med bluffen Milos i Hammarby.

Fast vi väntar med att summera årets säsong till efter omgång 30. Lite tidigt efter omgång 8.
Citera
2022-05-17, 15:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
5 spelare i matchtruppen är rätt jämnåriga med Zlatan. 10 spelare i startelvan är väl 30+. Och flera av dessa har drabbats av återkommande skador i flera säsonger.

Häng gärna Milos och fortsätt på inslagen väg, MFF.

De flesta fanns väl redan i truppen när Milos kom?
Citera
2022-05-17, 16:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Dessa fanns inte med i startelvan igår:

Nielsen
Knudsen
Rieks
Birmancevic
Lewicki
AC
Hadzikadunic
Dahlin
Moisander
Nalic

På bänken: Toivonen, Berget, IKT

Kalla det ursäkter och undanflykter, det är ju bara konstaterande av fakta. Ett liknande manfall har jag inte beskådat så tidigt i en Allsvensk säsong tidigare eller överhuvudtaget. Jag vet inte vem som har lurat er att tro att vi har en C-uppställning som kan konkurrera med ett Allsvenskt topplag men det är totalt verklighetsfrånvänt. Inte ens vår "breda trupp" kan rädda oss här.

Kan du ge mig den startelva ni har när alla är tillgängliga? Jag tror att jag bad dig om det igår men det ignorerade du i så fall.
Citera
2022-05-17, 16:21
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja... och 2 pinnar på de senaste 5, som jag skrev så behöver Stahre resultat nu, det är hans jobb, han bedriver inte direkt någon utvecklande fotboll, det är sekundärt för honom, det är resultaten som räknas och då är det resultaten som skall vara bedömningsunderlag.

Delar man in säsongen i block om 5 matcher som Stahre sagt så var de första 5 mycket bra, men just nu ser det nattsvart ut, han kan vända detta men gör han inte det...

Just nu har vi ett snitt på 1,37 p per match, det blir ca 41 poäng över en säsong, dvs samma som förra året, det är på håret att det skulle vara godkänt, jag vill se en förbättring så för mig hade det inte varit godkänt.

Jag är lite besviken på att man inte fått till vad jag inför säsongen ansåg som ett av ligans mest spännande anfallsduo. Trodde faktiskt att man skulle få Berg i både fler chanser samt att han skulle servera Vilhelmsson bra mycket mer. Synd att den senare verkar vilja sticka utomlands så snabbt som möjligt. Hade varit bättre för honom att etablera sig på riktigt här.
Citera
2022-05-17, 16:31
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag är lite besviken på att man inte fått till vad jag inför säsongen ansåg som ett av ligans mest spännande anfallsduo. Trodde faktiskt att man skulle få Berg i både fler chanser samt att han skulle servera Vilhelmsson bra mycket mer. Synd att den senare verkar vilja sticka utomlands så snabbt som möjligt. Hade varit bättre för honom att etablera sig på riktigt här.
Äh vad fan!? Han har ju gjort 1 mål i allsvenskan nu? Det räcker gott och väl för att varenda klubb i Europa ska rycka i honom, eller?
Citera
2022-05-17, 16:39
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De flesta fanns väl redan i truppen när Milos kom?
Precis.

Mycket fokus läggs på Milos och hans träningsupplägg. Många av era bärande spelare är äldre och skadebenägna.

Det ska inte Milos lastas för.
Citera
2022-05-17, 16:40
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Äh vad fan!? Han har ju gjort 1 mål i allsvenskan nu? Det räcker gott och väl för att varenda klubb i Europa ska rycka i honom, eller?

Haha, lite väl mycket hybris på honom, etablera dig i allsvenskan först. Titta bara på Nygren, en bra mycket bättre spelare och han har inte direkt rosat utomlands.

Fortfarande irriterande att våra unga produkter vill sticka utomlands så fort det kommer en halvrisig klubb och knackar på.
Citera
2022-05-17, 16:59
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Titta bara på Nygren, en bra mycket bättre spelare och han har inte direkt rosat utomlands.

Eller Ahmedhodzic.
Citera
2022-05-17, 17:09
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Eller Ahmedhodzic.

Vi får se vad Rosenberg hittar på nu, fullständigt misslyckat att skicka honom till Bordeaux och den misären även om han varit deras bästa försvarare, till och med uttagen till omgångens lag denna vecka. Mest "roliga" i det hela är att Ahmedhodzics farsa fortfarande kokar på bosniska forum och svär ner Rosenberg.
Citera
2022-05-17, 17:15
Medlem
Citat:

Det tjongas för mycket just nu enligt mig. Får Mackan bollen vid fötterna så kan han skapa chanser för sina medspelare, det gjorde han ju även mot Varberg, framspelningen till Norlin är klass, blir det för mycket chans och duellspel är det svårare för honom att glänsa.

Vill Oscar flytta redan nu i sommar så får han väl göra det men det tycker jag inte han skall göra, gör han det finns det andra som kan ta hans plats dock, Norlin har sett spelmässigt rätt bra ut, sedan bränner han dock för mycket chanser, men han lär väl bli startgubbe då.

Carlstrand kommer ju flyttas upp nu också.

Citat:

hehe

Han har förvisso gjort 4 allsvenska mål, men ja han borde stanna längre, han är 18 år så han borde inte känna någon stress.
Citera
2022-05-17, 17:15
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Du får ändå ha med i beräkningen att nästan hälften av deras insläppta mål kom i matchen när dom mötte allsvenskans bästa offensiv.

Sant. Vilket av guldlagen ställde ni upp med i den matchen?

Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Knappast defensivens fel? Släppt in fem mål på ett år på hemmaplan om jag räknar rätt.

Häcken i premiären är två insläppta på fasta, och två mål där försvararna rättmätigt förtjänar kritik.

0-3-matchen mot Malmö var snarare ett resultat av individuell offensiv briljans och en jävla tur från Malmös håll snarare än en defensiv kollaps från AIK:s.

Sedan dess (omgång 3) inte ett enda insläppt mål innan Bajen stod på andra sidan och gjorde (är du redo?) hela tre av tre mål på fasta situationer och ett xG open play på hela 0,09 enligt footmob. (https://www.footmob.com/match/380498...backTo=matches).

Det kallar jag jävligt bra försvar men vi kanske är oense där, fan vet jag. Ska tilläggas att vi i Bajenmatchen hade städat av Blåvitt på helgen och Malmö i veckan (japp, två nollor där) medan Bajen hade en hel veckas vila till fördel – men lik fan stod de där beroende av fasta situationer och domaren vid 1-1 och 3-2. Och ja, vår straff var horribelt dömd den med men nu talar vi om vår defensiv.

På det så har Alexander Milosevic (försvarare, du vet?) redan hunnit mäkta med två mål och Mikael Lustig och Kristoffer Nordfeldt (landslagsspelarna och defensiva giganter, du vet?) har haft sina skadeproblem.

Om du vill försöka vara lite konstruktiv (Solnatattare för övrigt det konstigaste skällsordet som finns till en gnagare): vilken/vilka klubbar har, enligt dig, en bättre defensiv?

Och just ja, ingen förlust sedan augusti 2017 när AIK tagit ledningen med 1-0. Säger ju något om defensiven också...

Visste väl att det fanns nån bortförklaring nånstans

Ja ni är starka på hemmaplan där ni har som plan att ta ledningen och sen tråka ut både motstånd och åskådare. Funkar inte riktigt lika bra borta uppenbarligen. Kul att du benämner Lustig och Nordfeldt som landslagsspelare fortfarande.

Det är iofs en intressant fråga. När man tänker efter så är det inget lag som riktigt sticker ut ur det hänseendet. Känns som en defensivt svag upplaga av Allsvenskan. Norrköpings treback med Ekpolo, Wahlqvist och Dagerstål är förvisso rätt spännande på pappret. Mjällby verkar solida.

Men jag tänker inte erkänna ett lag som bara kan försvara på hemmaplan som det bästa defensiva laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in