Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Jag kanske är ute och cyklar nu men tycker se en tendens att medelklassfolk nästan alltid har en stor mängd alkohol hemma i nåt förråd eller nåt med öl,vin och olika spritsorter för de verkar nästan bara dricka i hemmet de undviker krogen.
Tänker mer på hur jag växt upp i arbetarklassen då är det mer att man köpte sig en kasse öl just då när man visste att man ville dricka tex på fredagen.
Mina föräldrar har alltid haft en samling av diverse viner, whiskey och spritsorter hemma. Inte för att de ska kunna supa ned sig varje fredag-lördag utan för att alltid ha när man vill. Även mina släktingar kör på denna metoden.
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Tänker mer på att de ser ner på de som super ner sig ute på krogen samtidigt som de själva dricker flera vinare under helgen till sina fina middagar.
Mina föräldrar tror jag inte ser ned på ungdomar som super till på helger, men när vuxna med barn och lite ansvar beter sig på det sättet tittar de säkerligen snett på dem.
Det var länge sedan min föräldrar, eller någon annan vuxen släkting för den delen, drack sig så berusade att de kunde kallas fulla. De har heller inget emot att ta något glas ute på kogen.
Å andra sidan kan man knappast kalla dem tacky medklass.