2022-01-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Vilket jävla skitsnack du kommer med relativism och what aboutism det låter på dig som om du tycker vi skall åka ut och ta hem limsniffande romska ungar från slummen i Bukarest eller marockanska horor från Spanien.

Men sanningen är att du inte bryr dig om något annat än dig själv och myset när du smygrunkar till lets dance under pläden från Ikea samtidigt som familjen sitter bredvid.
Ok
Jag vill inte att mina pengar går till att subventionera ditt meningslösa medelklassliv med bidrag lika lite som till någon afghansk familj. Men av två onda ting väljer jag hellre dem framför dig, de är nöjda med mindre.

SD familjen svennebidrag i Sigtuna är inte mer samhällsnyttiga, varför skall de ha sina bidrag till el, städhjälp och boende kostnad? Ta bort alla bidrag och låt alla klara sig själva.
Det gläder mig att mitt verklighetsbaserade inlägg berörde dig.
Vakna nu från din skeva verklighetsuppfattning och se livet som det är.
Citera
2022-01-15, 18:07
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Som sagt! Rut och rot avdraget är en skatterabatt och skapa arbeten. Fördelen är att svarta jobb bli vita. Mindre pengar pengar till KLAN maffian och mer pengar till gamla och sjuka.. Att ta emot asylsökande är bara förlust affär ifrån dag #1.

Skitsnack rot och rut har inte minskat svarta jobb däremot leder det till att vi drar in lycksökare likt Magdas nicaraguanska städerska eller patrask från forna sovjetstater i Asien. De bidrar till import av människor utan bildning som i slutändan blir en belastning. Kostar mer än det smakar.
Citera
2022-01-15, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det är sådan politik som bedrivs nu. En ny
marknad med slum hyresvärdar. Som tar emot
oönskade till hus , som folk blir sjuka av att bo
i. Hus som skulle varit jämnade med marken.
Allas lika värde, börjar mer och mer låta falskt
i Sverige

Men varför skall man riva outhyrbara hus när det blivit sån bostadsbrist att folk o soc
även betalar för outhyrbart.

Om jag förstått det rätt har soc betalat hyror till Billebro i Krylbo som inte är godkända bostäder.

Och detta lär ha skett på många platser om det är tillräckligt billigt jämfört med alternativen.

Finns massor med boende i Sigtuna kommun men de kostar - hotellen runt arlanda m fl
Wenngarn ställer nog också upp för tillräckligt mycket pengar
Citera
2022-01-15, 18:11
Medlem
StuGs avatar
Vad är problemet? Tjänade inte Sandviken en halv miljard på arabiska bosättare? Det stod ju i DN.
Citera
2022-01-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerrasFunderingar
Norrlänningarna har röstat rött i årtionden, de har röstat för ökad invandring (att skylla på att man röstade rött av andra skäl spelar ingen roll - om en politiker säger att han tänker höja pensionen OCH göra mord lagligt, och jag bara röstar för pensionens skull, så får jag fan acceptera att morden kommer med). Alltså har norrlänningarna röstat hit alla dessa bidragstagare, men inte fattat det eftersom framförallt Sydsverige fått ta den stora smällen. Men nog fan fattade norrlänningarna att det försvann pengar från Norrland när deras hitröstade bidragstagare behövde försörjas på något sätt i Malmö.

Grattis - nu får ni äntligen ta hand om invandrarna själva, och ha kvar era pengar i Norrland.
Har aldrig röstat för invandringen. Vi är missnöjda med att vi bidrog till att få in en massa invandrare i landet, naturligtvis.
Citera
2022-01-15, 18:14
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompostnord
Det gläder mig att mitt verklighetsbaserade inlägg berörde dig.
Vakna nu från din skeva verklighetsuppfattning och se livet som det är.

Du saknar helt argument och ditt löjliga sätt att uttrycka dig på ett överlägset psykologiserande sätt tyder på att du fått din utbildning på internet.

Det kommer göra ont när ni förlorar valet i höst. Man kommer skratta åt sådana som dig. I och för sig det gör man redan när man ser opinionsmätningarna. Om ett år är SD lika bortglömt som dansktfolkparti.
Citera
2022-01-15, 18:26
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Du saknar helt argument och ditt löjliga sätt att uttrycka dig på ett överlägset psykologiserande sätt tyder på att du fått din utbildning på internet.

Det kommer göra ont när ni förlorar valet i höst. Man kommer skratta åt sådana som dig. I och för sig det gör man redan när man ser opinionsmätningarna. Om ett år är SD lika bortglömt som dansktfolkparti.

Magda försöker köra lite klassisk S politik nu när MP är ute ur regeringen o då blir det ju rätt mycket som liknar SD's program. SD står ju egentligen för traditionell S politik.

Men märkligt nog har SD blivit det andra största partiet trots att S traskar in på SDs politik.

Tror SD har sina trogna kärnväljare och att de kommer finnas länge till skillnad mot MP o L som inte har något existensberättigande.

Är väl bra om man flyttar bostadslösa migranter dit där det finns bostäder.
Citera
2022-01-15, 18:30
Medlem
Citat:

Mitt inlägg berörde dig nog mer än du vill erkänna.
Hela asylinvandringsbluffen är moraliskt fel och du vet att jag har rätt.
Enbart dom med rejält tilltagen plånbok kan i krigstider har råd och möjlighet att skaffa pass, muta smugglare att ta sig runt jordklotet till bidragskranen Sverige.
Varför växer du inte upp och tar ansvar för dina föräldrar och mor/farföräldrar?
Varför är det så viktigt för dig att otacksamma araber plundrar vår välfärd?
Citera
2022-01-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Magda försöker köra lite klassisk S politik nu när MP är ute ur regeringen o då blir det ju rätt mycket som liknar SD's program. SD står ju egentligen för traditionell S politik.

Men märkligt nog har SD blivit det andra största partiet trots att S traskar in på SDs politik.

Tror SD har sina trogna kärnväljare och att de kommer finnas länge till skillnad mot MP o L som inte har något existensberättigande.

Är väl bra om man flyttar bostadslösa migranter dit där det finns bostäder.
Ja, SD har trogna väljare.
Decennier av brunsmeting av SD väljare gör nog att övriga partier blir omöjligt att välja på igen.
Citera
2022-01-15, 18:44
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompostnord
Ja, SD har trogna väljare.
Decennier av brunsmeting av SD väljare gör nog att övriga partier blir omöjligt att välja på igen.

Ja, där har du en väldigt viktig poäng. Vi är väldigt många som är allergiska mot brunsmetning o inte kan tänka oss rösta på någon som håller på med sånt trams.
Citera
2022-01-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Så du menar att det är alla intellektuella och bildade som hugger sina egna landsmän i ryggen och säljer ut landet till lägst budande?

Vilka skulle det annars vara som möjliggjort det? Vi som är lågutbildade har ju knappt ens fått mandat att fatta beslut om vår egen kropp ska vaccineras.
Citera
2022-01-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
De kommungubbar som var lite framsynta såg vartåt det barkade redan på 90-talet & började riva alla tomma kommunala hyresfastigheter.
Har undrat om dessa män fanns vid den tiden,var inte så insatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in