Citat:
Ursprungligen postat av
Kleo95
Är invandrare jag med. Men av de som inte har förmåner och förturer.
Vet ej om du är ironisk men ...
Vi alla har lika förutsättningar här att lyckas. Det är gratis att löra sig svenska, gå utbildning, hitta jobb. Varsågod ... låt de som icke-självförsörjda bo i barackerna någonstans billigt ( typ i norra Sverige), frigör boenden i storstäderna för de som jobbar oavsett etnicitet religion och ankomstland.
Tycker nog att vissa har bättre förutsättningar - uppfattar Carl Douglas (ca 60 år) som välbeställd
men föredrar ändå att bo hemma.
Om Carl Douglas har bott gratis hemma i hela livet har han levt bra och förmodligen även sparat bra.
Alexander Ernstbergers farfar var mycket rik så A föddes med guldsked i munnen - men mycket vill ha mer.
Lasse Gumpel fick 100,000 kr av farfar 1970 när han var 18 år - mycket pengar då
Avicis manager var väldigt väldigt pank men hittade en guldkalv som han kunde dansa ihop
pengar genom.
Själv är jag född fattig och av fattiga föräldrar - så vi har tvingats snåla för att få mer än mat och hyra
mina föräldrar mer än jag - men de sparade - jag sparar inte och kom över hyresbostad genom kontakter - fastighetsägare i annan stad som jag betalade några månadshyror för o bytte till en
liten simpel förortslägenhet - ibland ångrade jag att jag inte bodde kvar hemma.
En jag känner köpte (med lån) sin första BR 1981 för nästan 900,000 kr enligt ryktena hade hans frus föräldrar pengar - det var mycket pengar då - obs de var förstagångsköpare