2022-01-15, 19:23
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Varför stoppa med Norrland? Skicka iväg packet över gränsen!
Lugn nu. Det blir så EFTER valet i höst.
Citera
2022-01-15, 19:29
Medlem
Kramfors...perfekt! Som om inte de har nog med mena-folk.. lol
Citera
2022-01-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Sigtuna skickar bostadslösa till Norrland – Familjen Mohseni fick inte stanna i Märsta

Sigtuna är en av de kommuner som hänvisat familjer till Norrlandskommuner som Ragunda och Kramfors visar en ny rapport, enligt hem och hyra. Stockholmskommunerna Solna och Sigtuna pekas särskilt ut för att medvetet skickar bostadslösa norrut till andra kommuner för att skjuta över kostnad och ansvar, så kallad social dumpning.
https://www.hemhyra.se/nyheter/sigtu...anna-i-marsta/

""Det är är väl bara bra att andra kommuner får vara med att ta sitt
ansvar och kostnader av dessa kringflackade familjer.

Vad ska man säga om denna flyttkarusell i detta bidragsland?

Ja det är kaos pga denna sjuka invandring, och det bara fortsätter med detta vansinnes styre av landet
Citera
2022-01-15, 19:40
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompostnord
Mitt inlägg berörde dig nog mer än du vill erkänna.
Hela asylinvandringsbluffen är moraliskt fel och du vet att jag har rätt.
Enbart dom med rejält tilltagen plånbok kan i krigstider har råd och möjlighet att skaffa pass, muta smugglare att ta sig runt jordklotet till bidragskranen Sverige.
Varför växer du inte upp och tar ansvar för dina föräldrar och mor/farföräldrar?
Varför är det så viktigt för dig att otacksamma araber plundrar vår välfärd?

Att du argumenterar på ett osakligt och oärligt sätt får dig inte att framstå som sansad och förnuftig. Din gaslighting teknik att framställa mig som emotionell berörd av ditt trams återspeglas snarare på dig själv.

I min familj tar vi ansvar för varandra vi behöver inte statens stöd i form av bidrag till att betala elräkningar eller boendekostnad.

Tar du ansvar? Eller går du på bidrag? Det troliga är att du gör det eftersom du så avundsjukt bevakar din rätt till bidrag framför de i riktig nöd. Dina lögner blir inte mer Sanna för att du nu upprepar dessa i dina tre inlägg som svar till mig.
Citera
2022-01-15, 19:48
Medlem
IceEyess avatar
I och med att kommuner som Kramfors har en kraftigt negativ befolkningsutveckling så är väl detta ypperligt för att kompensera. Att de nya invånarna därtill har sitt ursprung i Mellanöstern/Afrika är också positivt eftersom invånarna i dessa kommuner tenderar att rösta rött i valen.
Citera
2022-01-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Att du argumenterar på ett osakligt och oärligt sätt får dig inte att framstå som sansad och förnuftig. Din gaslighting teknik att framställa mig som emotionell berörd av ditt trams återspeglas snarare på dig själv.

I min familj tar vi ansvar för varandra vi behöver inte statens stöd i form av bidrag till att betala elräkningar eller boendekostnad.

Tar du ansvar? Eller går du på bidrag? Det troliga är att du gör det eftersom du så avundsjukt bevakar din rätt till bidrag framför de i riktig nöd. Dina lögner blir inte mer Sanna för att du nu upprepar dessa i dina tre inlägg som svar till mig.
Vi kommer nog inte längre här.
Av dina inlägg så förstod jag rätt snabbt att svenska inte var ditt modersmål.
Men oroa dig inte, jag har inget emot skötsamma invandrare som inte drar fram religion eller rasism vid varje motgång i livet.
Merparten av mina vänner är inte infödda svenskar, men inte många från Mena.
Citera
2022-01-15, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kompostnord
Är det ett problem för dig att människor med låg utbildning utnyttjar sin demokratiska rätt att rösta?
Anser du att alla analfabeter som invandrat dom sista åren skall berövas sin rösträtt?
För övrigt tror jag det är en skröna att enbart WT outbildade röstar på SD, det är säkert en stor andel men överdrivet.
Mycket normala människor ogillar kan förknippas med vänster som dalt med kriminella och flyktingar.
Du har nog din uppfattning klar, inget jag kan skriva sm kan ändra din uppfattning som du förmodligen fått på någon indoktrineringskurs kurs anordnad av den lokala ABF föreningen för arbetslösa.
Testa att tänka själv för omväxlings skull, inget här i livet är svart eller vitt utan enbart mer eller mindre gråzoner.
Jag gissar kvalificerat av egen erfarenhet att SD:s väljarkår består av 60% fd desillusionerade S väljare och 30% Fd M väljare som vill ha mindre invandring och 10% nassar och löst WT folk.
Nu var det du som tyckte skola och utbildning var relevant. Men sedan ändrar du dig och säger dessutom att man inte ska lyssna på var man får lära sig i skolan. Ni har en vana att säga emot er själva…
Citera
2022-01-15, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
I och med att kommuner som Kramfors har en kraftigt negativ befolkningsutveckling så är väl detta ypperligt för att kompensera. Att de nya invånarna därtill har sitt ursprung i Mellanöstern/Afrika är också positivt eftersom invånarna i dessa kommuner tenderar att rösta rött i valen.

Många flyttar därifrån på grund av invandringen.
Citera
2022-01-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Ser fram emot en dag då dessa kommuner ej längre kan söka EU-bidrag eller riktade stats-bidrag att administrera.
Citera
2022-01-15, 20:13
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Magda försöker köra lite klassisk S politik nu när MP är ute ur regeringen o då blir det ju rätt mycket som liknar SD's program. SD står ju egentligen för traditionell S politik.

Men märkligt nog har SD blivit det andra största partiet trots att S traskar in på SDs politik.

Tror SD har sina trogna kärnväljare och att de kommer finnas länge till skillnad mot MP o L som inte har något existensberättigande.

Är väl bra om man flyttar bostadslösa migranter dit där det finns bostäder.

Jag håller med dig om att SD och S i grund och botten är samma ideologi.

Hoppas du har rätt om MP och L

Jag tycker alla skall behandlas lika, har nu den här familjen kommit till Sverige så är de lika välkomna hit som något whitetrash från Sölvesborg eller Sigtuna. Skall de ha bidrag till sina elräkningar för att de bor i oisolerade hus med direktverkande el kan lika gärna afghanska familjen få stanna i Sigtuna skit som skit båda sorterna luktar.
Citera
2022-01-15, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Skitsnack rot och rut har inte minskat svarta jobb däremot leder det till att vi drar in lycksökare likt Magdas nicaraguanska städerska eller patrask från forna sovjetstater i Asien. De bidrar till import av människor utan bildning som i slutändan blir en belastning. Kostar mer än det smakar.

Jo, svartjobben har minskat. Städbranschen var prinpicpe hel svart förut. Det är inte RUT eller ROT fel att man kan komma hit på väldig liberala arbetstillstånd, det är MP fel.
Citera
2022-01-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vilka skulle det annars vara som möjliggjort det? Vi som är lågutbildade har ju knappt ens fått mandat att fatta beslut om vår egen kropp ska vaccineras.

Nej så är det ju. Sverige är ett jävla fascist land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in