• 1
  • 2
2022-01-13, 23:35
Medlem
Hej! Imorgon ska jag till en psykolog i Stockholm för mina problem med att inte kunna hitta någon att ha sex med/inleda relation. Ja kommer säga att jag oskuld. De är jag dock inte. Men vill att psykologen ska ta mitt problem på allvar.

Jag har modern outfit 28 år, solarietorsk är jag. Vältränad och med ett ansikte som är typ medel när vi pratar om hur snygg jag är .
Ingen tror jag har dessa problem om dom sett mig på gatan liksom. Jag ser ut som vem som helst .

Vad tror ni psykologen kommer tänka ?
Kommer hon skratta åt mig inombords?
Eller kommer hon tro att jag inte är seriös?

Tror inte de är vanligt att killar som mig söker hjälp för detta problem
Citera
2022-01-13, 23:40
Medlem
swebarbs avatar
gå dit och återkom sen efter du varit där, hur ska vi veta ? en seriös bör ju inte skratta åt andras problem då är det nåt fel. det börjar ju bli mer och mer vanligt att killar idag inte kan hitta en tjej så där är inget konstigt direkt.
Citera
2022-01-13, 23:50
Medlem
insvepts avatar
Prova att vara uppriktig för psykologen istället. Jag tror du gör det svårt för dig om du går dit och ljuger det första du gör. Sen kanske en manlig psykolog har bättre förståelse för din situation.
Citera
2022-01-13, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej! Imorgon ska jag till en psykolog i Stockholm för mina problem med att inte kunna hitta någon att ha sex med/inleda relation. Ja kommer säga att jag oskuld. De är jag dock inte. Men vill att psykologen ska ta mitt problem på allvar.

Jag har modern outfit 28 år, solarietorsk är jag. Vältränad och med ett ansikte som är typ medel när vi pratar om hur snygg jag är .
Ingen tror jag har dessa problem om dom sett mig på gatan liksom. Jag ser ut som vem som helst .

Varför ljuga om att du är oskuld? Är väl bättre att säga som det är, att du har haft sex vid x ålder och nu har du svårt att träffa någon och inleda en relation?

Hon är psykolog, tror hon får höra ett och annat. Så du behöver inte oroa dig. Hon kommer tro du är seriös eftersom att du har tagit dig tiden att gå dit.

Offtopic: Jag tror en av anledningarna till varför du kanske har svårt att träffa någon kan vara för att du tänker för mycket och överanalyserar. Jag har varit där en gång i tiden och bäst är egentligen bara att slappna av, bry dig inte så mycket. Släpp ditt ego och var laid back, ha bra vibbar så kommer det komma naturligt. Var inte för barnslig men var heller inte för stel, man måste hitta balansen.
Citera
2022-01-13, 23:54
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Jag skulle tro att de flesta som läst dina trådstarter här skrattar lite inombords.
Du har tidigare hävdat att du legat med 25 tjejer (här: (FB) Är 25 år kille och vet inte vart klitoris sitter. Är det normalt? ), men allt du skriver tyder på att det är i din fantasi.

Varför skulle du gå till en psykolog med ett problem som du inte säger dig ha?
Citera
2022-01-13, 23:55
Medlem
VelvetReds avatar
Varför ens gå dit om du ändå inte tänker vara ärlig?

Hur ska du få adekvat hjälp med det utgångsläget?

Varför skulle inte dina problem tas på allvar tänker du?
Citera
2022-01-14, 00:02
Medlem
Bara en tanke jag har är att eftersom jag ser ut som en vanlig person i min ålder . Inte är överviktig.
Ja har haft sex men under snittet för min ålder tror jag.

Min erfarenhet är att psykologen kommer säga . ”Bara ha tålamod så löser de sig”

Därför tror jag det är bäst att ljuga och säga att jag är oskuld så att psykologen verkligen fattar att det är på allvar
Citera
2022-01-14, 00:07
Medlem
asploevets avatar
Citat:
Bara en tanke jag har är att eftersom jag ser ut som en vanlig person i min ålder . Inte är överviktig.
Ja har haft sex men under snittet för min ålder tror jag.

Min erfarenhet är att psykologen kommer säga . ”Bara ha tålamod så löser de sig”

Därför tror jag det är bäst att ljuga och säga att jag är oskuld så att psykologen verkligen fattar att det är på allvar

Vad är det som är på allvar?
Varför slösa tid hos psykologen när du uppger att du ser bra ut och är vältränad?
Antar att det är rädsla för det motsatta könet som sätter käppar i hjulet för dig. Det kan inte psykologen lösa åt dig.
Du vet säkert inom dig själv att det är bara att möta problemet som är framför dig, så lär du dig.

Rädd för att bli avvisad? Var klämmer skon?
Citera
2022-01-14, 00:27
Medlem
GormDenGamles avatar
Om du börjar ljuga för din psykolog, försvinner hela anledningen till att du söker hjälp. Så börja med att tala sanning.
Däremot borde du ta utredas för "grandios självbild".
Citera
2022-01-14, 00:45
Medlem
Citat:

Ord som solarietorsk är orsaken till att du inte får ligga och detta (FB) Jobba som städare på gymnasie. Finns de chans jag kan få ligga med tjejerna? fett konstigt... Nyss var du 25, nu är du 28?
Senast redigerad av --cory 2022-01-14 kl. 00:50.
Citera
2022-01-14, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Om du börjar ljuga för din psykolog, försvinner hela anledningen till att du söker hjälp. Så börja med att tala sanning.
Däremot borde du ta utredas för "grandios självbild".
Grandios självbild, för att säga att han är average?
Är du på riktigt?
Citera
2022-01-14, 08:33
Medlem
Barbamonks avatar
Prata med en kille som har lätt för att få tjejer istället för en psykolog.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in