2022-01-19, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burrata
Vad tycks om den nya ringen hon har fått gjort (insta)? Undrar vad det kostade

Jag tycker på något sätt det känns lite märkligt att så stolt visa upp någonting som måste vara så otroligt dyrt. Alla SW’s smycken är överhuvudtaget bara diamanter, Cartier o dyl. Jag vet inte, det blir som att normalisera att ha en väldigt hög inkomst och göra luxuösa inköp.
Citera
2022-01-19, 10:56
Medlem
Tycker den var blaffig och saknar finess
Citera
2022-01-19, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Jag tycker på något sätt det känns lite märkligt att så stolt visa upp någonting som måste vara så otroligt dyrt. Alla SW’s smycken är överhuvudtaget bara diamanter, Cartier o dyl. Jag vet inte, det blir som att normalisera att ha en väldigt hög inkomst och göra luxuösa inköp.

Håller med dig, hon har ju pratat om hur dyr den kommer bli tidigare, känns lite omoget? Hon får såklart köpa vad hon vill för sina pengar, det är inte det, men det där stoltserandet är lite märkligt som du säger.

Om man ser till själva ringen tycker jag inte den blev särskilt fin, den är ju bara stor, så att alla diamanter ska få plats antar jag.
Citera
2022-01-19, 11:30
Medlem
Jag håller med, den är för blaffig, bara som ett stort, blaffigt kluster diamanter.
Citera
2022-01-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind

Jag känner lite både och här. Detta blogg-gäng har väl det syftet? De marknadsför lyxkonsumtion, och en visst "kreativ högre medelklass" väl? Det vore konstigt om de slutade tipsa om lyxiga grejer. En del av deras selling point är väl att förföra resten av oss dumskallar att köpa för dyra grejer med våra pengar samtidigt som de får allt gratis/drar in sjuka summor de kan konsumera lyxiga ringar och 2000-kronors toalettborstar med. Samma som att de flesta inte kan relatera till typ, Kenzas semestrar eller renovering. Vi förväntar oss inte att hon ska åka till Bohuslän utan hennes grej är att åka till Maldiverna.

Min poäng är alltså att det är lite svårt att kritisera just Sofia för att normalisera hög inkomst när det är det som exakt alla influencers har gemensamt. Lyxiga, nyrenoverade hem, hög inkomst och svinmkt dyra prylar och diverse skit.
Citera
2022-01-19, 12:07
Medlem
farlings avatar
Det är ju givetvus kul för henne att hon är nöjd och tycker om sin ring, men personligen tycker jag att den är förskräckligt ful, och absolut inget jag hade velat ha själv.
Citera
2022-01-19, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burrata
Vad tycks om den nya ringen hon har fått gjort (insta)? Undrar vad det kostade

Tyckte den var vacker! Väldigt organisk i formen och gillade verkligen detaljen med eukalyptusblomman på undersidan. Önskar man själv hade en drös diamanter hemma som bara samlade damm Lär väl kostat en rejäl slant även om hon bidrog med stor del av råmaterialet iom stenarna.

Undrar ibland hur stora inkomster man måste ha för att leva ett sådant där liv där man inte verkar snåla nånstans; äkta smycken, märkeskläder, lyxig mat, dyra auktionsfynd, dyra kvalitetsljus, sommarställe som ska renoveras, ta in målare för att färgsätta lägenheten osv osv.
Citera
2022-01-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marg0t
Jag känner lite både och här. Detta blogg-gäng har väl det syftet? De marknadsför lyxkonsumtion, och en visst "kreativ högre medelklass" väl? Det vore konstigt om de slutade tipsa om lyxiga grejer. En del av deras selling point är väl att förföra resten av oss dumskallar att köpa för dyra grejer med våra pengar samtidigt som de får allt gratis/drar in sjuka summor de kan konsumera lyxiga ringar och 2000-kronors toalettborstar med. Samma som att de flesta inte kan relatera till typ, Kenzas semestrar eller renovering. Vi förväntar oss inte att hon ska åka till Bohuslän utan hennes grej är att åka till Maldiverna.

Min poäng är alltså att det är lite svårt att kritisera just Sofia för att normalisera hög inkomst när det är det som exakt alla influencers har gemensamt. Lyxiga, nyrenoverade hem, hög inkomst och svinmkt dyra prylar och diverse skit.

Jag tycker ändå det är lite annorlunda med SW än
andra bloggare. Hon skriver politiskt medvetna texter på bloggen om amerikansk politik o dyl. Då känns det märkligare när hon genom samarbeten ska sälja in jättedyr hudvård till kvinnor eller när hon visar upp lyxkonsumtion, märkligare än när Kenza gör det. I SW’s fall blir det så märkliga kontraster som liksom inte går ihop känner jag.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-01-19 kl. 12:59.
Citera
2022-01-19, 13:41
Medlem
Branogbitters avatar
Men ååh kan ingen lägga upp bild på ringen?😅 jag har inte insta!
Citera
2022-01-19, 16:05
Medlem
Är hon släkt med den australiensiska golfaren Tiger Woods månntro?
Citera
2022-01-19, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marg0t

Jag förstår vad du menar med att man kritiserar själva kärnan i deras verksamhet. Men jag skulle vilja säga att det är just därför man ska kritisera henne (och de andra beiga)! Är det inte helt sjukt att deras så kallade yrke är att influera till detta och samtidigt leka intellektuell och *girl*power*boss (kanske är mer Bianca I iof)? Tycker denna profilering är den nya husmodern och är så jävla antifeministisk. Du ska leva på att sväva omkring hemma, baka mandelbroderade chevremarinerade päron med citronkrusiduller, sylta och förstå hur viktigt det faktiskt (!) är att ha rätt lin i gardinerna för att hedra lägenhetens ursprungliga kärna. Tycker kritiken som Underbara Clara gjort tidigare (bla i hennes pod när hon skrattade åt Sofias röst) är briljant och tror hon skulle kunna göra ganska träffsäkra analyser om De Beige Högheterna, men det känns som hon biter dig i tungan för att inte verka för taskig. 50-talet kallar hem Sofia Trä och Elsa Ängslig!
Citera
2022-01-20, 03:48
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Men ååh kan ingen lägga upp bild på ringen?😅 jag har inte insta!
Såklart!

http://www.bilddump.se/bilder/202201...217.73.22.jpeg

Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Är hon släkt med den australiensiska golfaren Tiger Woods månntro?
Som är från USA och dessutom har ett annat efternamn om än snarlikt? 😉

Citat:
Ursprungligen postat av amsteltramsel
Jag förstår vad du menar med att man kritiserar själva kärnan i deras verksamhet. Men jag skulle vilja säga att det är just därför man ska kritisera henne (och de andra beiga)! Är det inte helt sjukt att deras så kallade yrke är att influera till detta och samtidigt leka intellektuell och *girl*power*boss (kanske är mer Bianca I iof)? Tycker denna profilering är den nya husmodern och är så jävla antifeministisk. Du ska leva på att sväva omkring hemma, baka mandelbroderade chevremarinerade päron med citronkrusiduller, sylta och förstå hur viktigt det faktiskt (!) är att ha rätt lin i gardinerna för att hedra lägenhetens ursprungliga kärna. Tycker kritiken som Underbara Clara gjort tidigare (bla i hennes pod när hon skrattade åt Sofias röst) är briljant och tror hon skulle kunna göra ganska träffsäkra analyser om De Beige Högheterna, men det känns som hon biter dig i tungan för att inte verka för taskig. 50-talet kallar hem Sofia Trä och Elsa Ängslig!
Skrattade åt hennes röst? Varför då? Känns inte särskilt sjysst.
Clara har för övrigt också fått en massa kritik för husmodersrollen. Må så vara att hon är både klok (därför har jag svårt att se att hon skulle göra sig lustig över någons röst, ungefär som att skratta åt någons utseende) och intelligent, men det har ju iaf tidigare varit väldigt stor fokus på yta hos Clara också, även om det varit en second hand retroyta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in