2022-09-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbssmultron
…så vad tycker ni om Sofias nya breda läderbälte som hon envisas med att bära heeela tiden, självklart hårt åtsnörpt kring midjan. Jag ser det som en metafor för hennes ätstörning, vad tror ni?

Helt klart! Också en förlängning av hennes nya jag, "tuffa" Sofia med sin tjejsnackpodd och lite coolare referenser än förr. Förut var hon helt personlighetslös, hon var typ sitt beiga vardagsrum, men nu känns det som att hon testar något nytt.
Citera
2022-10-03, 14:00
Medlem
Nä nu! Maken till självförhärligande inlägg på bloggen idag. Fattar att hon menar att det är viktigt att se barnen men detta landar bara i självgodhet för mig när jag läser. Eller är jag snål då?!

https://sofiawood.elle.se/tankar/kompismamman/
Citera
2022-10-03, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeMarais
Nä nu! Maken till självförhärligande inlägg på bloggen idag. Fattar att hon menar att det är viktigt att se barnen men detta landar bara i självgodhet för mig när jag läser. Eller är jag snål då?!

https://sofiawood.elle.se/tankar/kompismamman/
Nej jag kände samma sak när jag läste! Plus att det faktiskt framstår som att kompisarnas egna föräldrar på något vis är otillräckliga, så att Sofia måste vara där och ”lyssna och finnas till”. Tycker det var ett ganska bisarrt inlägg faktiskt! Jag skulle dra tassarna åt mig om mina barns kompisars föräldrar höll på och messa med mina barn, skicka hjärtan osv. Detta är endast okej för att hon är kvinna. Om en pappa höll på och messade med sina barns vänner, skickade hjärtan och ”längtade efter att ses” hade det fan blivit ett jävla liv.
Citera
2022-10-03, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristinmandarin
Nej jag kände samma sak när jag läste! Plus att det faktiskt framstår som att kompisarnas egna föräldrar på något vis är otillräckliga, så att Sofia måste vara där och ”lyssna och finnas till”. Tycker det var ett ganska bisarrt inlägg faktiskt! Jag skulle dra tassarna åt mig om mina barns kompisars föräldrar höll på och messa med mina barn, skicka hjärtan osv. Detta är endast okej för att hon är kvinna. Om en pappa höll på och messade med sina barns vänner, skickade hjärtan och ”längtade efter att ses” hade det fan blivit ett jävla liv.

Tycker i och för sig inte att det behöver vara fel att andra vuxna som har en nära relation till barnen smsar dem och skickar hjärtan, vare sig det är mammor eller pappor som gör det. Men inlägget - bisarrt, ja!
Citera
2022-10-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeMarais
Tycker i och för sig inte att det behöver vara fel att andra vuxna som har en nära relation till barnen smsar dem och skickar hjärtan, vare sig det är mammor eller pappor som gör det. Men inlägget - bisarrt, ja!
Nej, klart det inte behöver vara det. Men är ganska säker på att det skulle uppfattas på ett annorlunda sätt om det var en pappa istället för en mamma som gjorde det.
Men det jag tycker inlägget signalerar mest är att Sofia själv tycker hon är så fantastisk som FINNS DÄR för barnen, ställer ”den där extra frågan”, lyyyyyssnar. Som om dessa barn inte hade egna engagerade föräldrar som älskar dom, lyssnar, är trygga att vända sig till. Att ens komma på att skriva detta om sig själv får mig att tappa hakan.
Citera
2022-10-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristinmandarin
Nej, klart det inte behöver vara det. Men är ganska säker på att det skulle uppfattas på ett annorlunda sätt om det var en pappa istället för en mamma som gjorde det.
Men det jag tycker inlägget signalerar mest är att Sofia själv tycker hon är så fantastisk som FINNS DÄR för barnen, ställer ”den där extra frågan”, lyyyyyssnar. Som om dessa barn inte hade egna engagerade föräldrar som älskar dom, lyssnar, är trygga att vända sig till. Att ens komma på att skriva detta om sig själv får mig att tappa hakan.

Jag är också förvånad över hennes inlägg, men ändå inte haha… Så otroligt märkligt och snacka om att förhärliga sig själv. Hade jag varit kompisarnas förälder hade jag verkligen tyckt det känns konstigt att läsa hennes inlägg.

Usch finns vissa människor som ska vara så ”snälla, varma och omtänksamma” kring barn där det liksom lyser igenom hur ”goda” de tycker att de själva är… ofta pratar de bebisspråk med väna och läspande röster också hahaha
Citera
2022-10-03, 21:57
Medlem
Det känns som att Sofia wood har varit i utklädningslådan man hade som barn och klätt ut sig till vuxen. Både mentalt och till det yttre är det som att hon leker vuxen. Hon har hittat både kastruller och brädbitar till skärbrädor och manér där i lådan. Hon vill visa upp alltihop också. Och få applåder. Vid minsta lilla kritik eller motstånd så vill hon sjunga sudda sudda bort din sura min.
Citera
2022-10-03, 22:35
Medlem
Såg ni storyn om fillers på Instagram i dag?
«Jag gör inte fillers».
Citera
2022-10-04, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbssmultron
Jag är också förvånad över hennes inlägg, men ändå inte haha… Så otroligt märkligt och snacka om att förhärliga sig själv. Hade jag varit kompisarnas förälder hade jag verkligen tyckt det känns konstigt att läsa hennes inlägg.

Usch finns vissa människor som ska vara så ”snälla, varma och omtänksamma” kring barn där det liksom lyser igenom hur ”goda” de tycker att de själva är… ofta pratar de bebisspråk med väna och läspande röster också hahaha

Ja det inlägget blev lite too much, helt okej att skriva om men det kändes lite väl självgott, särskilt screendumpen på sms från dotterns kompis (?) 🙈
Citera
2022-10-04, 11:35
Medlem
Har ni testat ”gräddmaten” som hon l ut häromdagen? Testade faktiskt det receptet för nåt åt år sen, det med lax och spetskål, det ser ju väldigt gott och trevligt ut på hennes bilder men det receptet var tyvärr ingen hit. Smakar bara svennebanan-mat med tydlig karaktär av köpefond, tyvärr 😇
Citera
2022-10-04, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burrata
Såg ni storyn om fillers på Instagram i dag?
«Jag gör inte fillers».

"Fillers gör mig" typ. Väldigt svårt att tro på detta haha. Eller att hon har bra gener och botoxar här och där, så att hon kan komma undan med det där svaret.
Citera
2022-10-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Har ni testat ”gräddmaten” som hon l ut häromdagen? Testade faktiskt det receptet för nåt åt år sen, det med lax och spetskål, det ser ju väldigt gott och trevligt ut på hennes bilder men det receptet var tyvärr ingen hit. Smakar bara svennebanan-mat med tydlig karaktär av köpefond, tyvärr 😇

Plus ett. Om jag får ta det snäppet längre så var det fan äckligaste jag ätit någonsin. Jag slänger aldrig mat. Men just det receptet var fruktansvärt. Däremot har jag lärt mig mycke om en perfekt vardags tomatsås av henne.

Ang fillers så ljuger hon. Utan att avslöja min källa kan jag också uppmana er att jämföra bilder på henne nu med den spetsiga hakan och back in the days när hon hade ett rejält gäddhäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in