2022-01-30, 13:26
Medlem
Stefan4s avatar
Haha, den här matchen kan sluta precis hur som helst.
2022-01-30, 13:28
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Tidigt break för Gates vurmande rövhål där, viktigt.

Visst, publiken är partisk och det är oschysst och irriterande, men: 1) det är ännu inte i närheten av USO21, och 2) det var knappast så motiverat att applådera dem sarkastiskt där vid dubbelfelet. Hörde inte direkt någon som försökte störa hans serve, och att de jublar när Nadal bryter är ändå rätt ok.

Trainern ute.

Jag förstår varför han klappade sarkastisk. Hur var det inte motiverat? Han gör ett slarvfel och de applåderar åt det. Så gör inte en tennispublik. Sedan att de applåderar när han gör dubbelfel etc är också sjukt respektlöst. Det bygger upp en frustration mot publiken som är förståelig. Hur kan du inte tycka att det är motiverat?
Medlem
Det är exceptionellt hur Nadal kan variera sitt spel för att hålla sig kvar i den här matchen. Nadal kan ''leva'' med sina unforced error, men hans serve har varit akilleshäl under den här matchen. Om han bara kunde få igång den släggan så hade det varit fantastiskt.
Medlem
Stefan4s avatar
Medvedev varvar såna där poäng med obegripliga missar.
2022-01-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Medvedev varvar såna där poäng med obegripliga missar.

Så sant som det är sagt!
2022-01-30, 13:33
Medlem
Sluta!
2022-01-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Sluta!
Och bara för det så lyckas han med det till slut
2022-01-30, 13:36
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Jag förstår varför han klappade sarkastisk. Hur var det inte motiverat? Han gör ett slarvfel och de applåderar åt det. Så gör inte en tennispublik. Sedan att de applåderar när han gör dubbelfel etc är också sjukt respektlöst. Det bygger upp en frustration mot publiken som är förståelig. Hur kan du inte tycka att det är motiverat?

Generellt är det förståeligt, om än inte speciellt taktiskt, då det kan göra publiken än mer partisk. Just vid dubbelfelet, dock: de försökte inte störa honom i serven, och att man inte ska applådera misstag gäller inte riktigt så fort någon bryter. Det vore som att man inte skulle applådera de matchbollar som vinns på motståndarens misstag.

Men som jag skrev: tror Med främst började känna frustration över sitt spel, och då började hoppa på publiken. jävla illa är det inte (som USO21 eller Alcaraz i Paris). Men visst, det är en partisk publik. Djokovic i Wimbledon 2019 rörde inte en min och vann ändå.

Gates!
2022-01-30, 13:36
Medlem
Ojoj, nu är det match på riktigt! Lär bli ett femte!
2022-01-30, 13:38
Bannlyst
Jag har bettat på Nadal nu bara för han inte ska vinna 👍
2022-01-30, 13:38
Medlem
Medvedev, för härlig. Nu sitter han och kollar publiken för idioter, även fast det till stor del är befogat.
2022-01-30, 13:41
Medlem
ingetbranicks avatar
Nadal läser Medvedev fenomenalt bra och det är största skälet till att matchen har vänt. Medvedev blir alltmer frustrerad och vet inte vad han ska ta sig till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in