Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Haha, så Medvedev kallade domaren för "a small cat"

Bra gjort ändå att kunna besinna sig så pass att han inte säger vad han egentligen tänkte säga.
Men shit, först nu trillade polletten ner!

En "small cat", för de av oss som alltså inte är lika smarta som Medvedev, är förstås en "pussy".
Jag gillar Medvedev (och Tsitsipas) och förlåter honom i stort för hans skumma psyke, men hans beteende idag var egentligen helt oacceptabelt. Han var helt sanslös aggressiv. Kolla klipp på youtube om ni inte sett det. Spelar ingen roll om han möjligtvis hade rätt (att domaren inte gjorde något när folk buade på hans andraservar eller när Tsitsipas farsa coachade sonen), du kan fan inte skrika som ett jävla psyko på domaren: "look at me! How stupid are you?" Han hade väl just fått en code violation precis innan utbrottet, men enligt regelboken borde han ha fått en till på direkten. (Särskilt om man ska kunna försvara att Serena fick game penalty i USO, vilket var helt rätt).
Han gör det rätt ofta. Som sagt, jag gillar honom ändå, men i ärlighetens namn är det rena psykopatbeteendet. Federers utskällning av domaren i USO-finalen 2009 mot Del Potro var ingenting i jämförelse.
Berrettini tog 23 raka poäng på serven i set 3 och 4, men sen från ingenstans bryter Nadal och servar hem skiten.
Så jävla gött.

Ruggig bedrift att ta sig till finalen, där det dock lär bli mycket svårt mot bläckfisken.
Imorgon tror jag fan man får kolla dubbelfinalen, med Kyrgios i den. Han och Kokkinakis blev tydligen typ hotade med stryk efter segern mot Mectic/Pavic, och efter senaste vinsten mot Venus och nån tysk tyckte Venus han var en "absolute knob". Vilket stämmer. Men ändå, kan vara kul att kolla på.
Nån som har koll på hur många GS-finaler the Big 3 har? Lyckas inte googla fram det lite snabbt. Nadal bör ha 6+13+5+5=29, med söndagens inräknad. Rätt bra vinstprocent: men det lär ju Federer och han den tredje vad han nu hette också ha.