2022-01-28, 18:11
Medlem
Stefan4s avatar
I US Open senast slog Medvedev ut van de Zandschulp och Auger-Aliassime på sin väg mot finalen, innan han till slut satte stopp för Djokovic jakt på sin 21:a Slam.

Nu i Australian Open har ryssen ännu en gång slagit ut holländaren och kanadensaren på sin väg mot finalen och har nu chansen att stoppa även Nadals dröm om en 21:a Slam. Ska historien upprepa sig?
2022-01-28, 18:51
Medlem
DeadLikeMes avatar
Intressant detta. Djokovic succé förra säsongen var ju till stor del genom att han utvecklade sin serve. Nadal verkar ha gått in hårt under skadefrånvaron för att göra detsamma.

https://www.atptour.com/en/news/nada...-serve-feature

Nu tror jag Medvedev ändå tar finalen i 4 eller 5 set, men lovande för Nadal inför resten av säsongen. Det vore förresten kul om Nadal utvecklades till en serve-volley spelare på äldre dagar. Nätspelet har ju alltid varit en styrka.
2022-01-29, 00:00
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Haha, så Medvedev kallade domaren för "a small cat" Bra gjort ändå att kunna besinna sig så pass att han inte säger vad han egentligen tänkte säga.

Men shit, först nu trillade polletten ner! En "small cat", för de av oss som alltså inte är lika smarta som Medvedev, är förstås en "pussy".

Jag gillar Medvedev (och Tsitsipas) och förlåter honom i stort för hans skumma psyke, men hans beteende idag var egentligen helt oacceptabelt. Han var helt sanslös aggressiv. Kolla klipp på youtube om ni inte sett det. Spelar ingen roll om han möjligtvis hade rätt (att domaren inte gjorde något när folk buade på hans andraservar eller när Tsitsipas farsa coachade sonen), du kan fan inte skrika som ett jävla psyko på domaren: "look at me! How stupid are you?" Han hade väl just fått en code violation precis innan utbrottet, men enligt regelboken borde han ha fått en till på direkten. (Särskilt om man ska kunna försvara att Serena fick game penalty i USO, vilket var helt rätt).

Han gör det rätt ofta. Som sagt, jag gillar honom ändå, men i ärlighetens namn är det rena psykopatbeteendet. Federers utskällning av domaren i USO-finalen 2009 mot Del Potro var ingenting i jämförelse.

Berrettini tog 23 raka poäng på serven i set 3 och 4, men sen från ingenstans bryter Nadal och servar hem skiten. Så jävla gött. Ruggig bedrift att ta sig till finalen, där det dock lär bli mycket svårt mot bläckfisken.

Imorgon tror jag fan man får kolla dubbelfinalen, med Kyrgios i den. Han och Kokkinakis blev tydligen typ hotade med stryk efter segern mot Mectic/Pavic, och efter senaste vinsten mot Venus och nån tysk tyckte Venus han var en "absolute knob". Vilket stämmer. Men ändå, kan vara kul att kolla på.

Nån som har koll på hur många GS-finaler the Big 3 har? Lyckas inte googla fram det lite snabbt. Nadal bör ha 6+13+5+5=29, med söndagens inräknad. Rätt bra vinstprocent: men det lär ju Federer och han den tredje vad han nu hette också ha.
2022-01-29, 00:08
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Härligt med ännu en AO final för Nadal! Nu återstår det att se om det blir Medvedev eller Tsitsipas han får möta.

Även härligt med lite ögongodis i form av Alize Lin i studion nu under morgonen

Ja, ojojoj. Jag blev först bestört när jag såg att inte Babbsan var där (Schett), särskilt som de dessutom bjudit in Konta, som jag avskyr. Men Alize Lim är ju hur najs som helst. Störtskön personlighet, dessutom. Hon verkar ha värsta school girl crushet på Rafa, med spontana "he's so cute" eller vad det var när hon intervjuade honom efter Shapovalovmatchen. Hon är en toppvärvning, även om jag hoppas inte Schett försvinner helt (hon är ju på plats courtside under detta AO, vad jag förstått).

(Wilander och Henman tycker jag också är bra.)

Final nummer 6. Fyra förluster, vilket svider: 2014 var han skadad, 2012 och 2017 var han supernära (uppe ett break i femte set båda gångerna), och 2019 blev han utklassad. Medvedev är favoriten, men hoppet finns...
2022-01-29, 00:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Men shit, först nu trillade polletten ner! En "small cat", för de av oss som alltså inte är lika smarta som Medvedev, är förstås en "pussy".

Men vaf... Jag trodde inte att jag behövde skriva ut ALLT Återigen, det var rätt imponerande av ryssen att mitt i all denna upprördhet komma upp med en så smart och i grunden grov förolämpning som dock är förklädd till något så oskyldigt som en liten katt

Jag tror att han sa ungefär: "If you let him do that, you're nothing but a...how should I put it...a small cat".

Jag håller med om att spelarna ska bete sig bättre än så där; att visa känslor är en sak, men att hålla på och skrika och gapa och skälla på domare etc är inte okej. Samma sak med publiken, och det är synd att de här huliganfasonerna breder ut sig alltmer, t.o.m. i Australien som brukar ha en entusiastisk men schyst publik. Medvedev är väl kanske den som fått lida mest av det, så jag har viss förståelse för att han inte är helt i balans i alla lägen. Och så detta infantila "siuuu" eller vad det nu är de skriker; jag säger som Maria Strandlund, "ta bort, bara!"

https://www.dailymail.co.uk/news/art...uuu-chant.html

Citat:
Ja, ojojoj. Jag blev först bestört när jag såg att inte Babbsan var där (Schett), särskilt som de dessutom bjudit in Konta, som jag avskyr. Men Alize Lim är ju hur najs som helst. Störtskön personlighet, dessutom. Hon verkar ha värsta school girl crushet på Rafa, med spontana "he's so cute" eller vad det var när hon intervjuade honom efter Shapovalovmatchen. Hon är en toppvärvning, även om jag hoppas inte Schett försvinner helt (hon är ju på plats courtside under detta AO, vad jag förstått).

Bring Babsi back! Ingen kan bära upp högklackat som hon, åtminstone inte i tennisvärlden. Men hon kanske var den enda av dem som ville/fick åka till Australien, vad vet jag. De andra är väl i London. Hoppas åtminstone inte att det är nån föryngringsgrej på gång (som jag misstänker att det var när hon själv ersatte Annabel Croft).
2022-01-29, 00:39
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Nån som har koll på hur många GS-finaler the Big 3 har? Lyckas inte googla fram det lite snabbt. Nadal bör ha 6+13+5+5=29, med söndagens inräknad. Rätt bra vinstprocent: men det lär ju Federer och han den tredje vad han nu hette också ha.

Federer: 31 finaler (7 AO, 5 FO, 12 WI, 7 USO)
Djokovic: 31 finaler (9 AO, 6 FO, 7 WI, 9 USO)
Nadal: 29 finaler (6 AO, 13 FO, 5 WI, 5 USO)

Så alla i Big Three har spelat minst fem finaler i alla fyra Slams. Det är rätt häftigt.
Senast redigerad av Stefan4 2022-01-29 kl. 00:42.
2022-01-29, 00:49
Citat:
Men vaf... Jag trodde inte att jag behövde skriva ut ALLT Återigen, det var rätt imponerande av ryssen att mitt i all denna upprördhet komma upp med en så smart och i grunden grov förolämpning som dock är förklädd till något så oskyldigt som en liten katt

Jag tror att han sa ungefär: "If you let him do that, you're nothing but a...how should I put it...a small cat".

Han är ju rätt inne på populärkultur (tex segergesten i USO), så det är möjligt "small cat" redan existerar i den sfären. Finns tex på "urban dictionary", men där finns också vilken skit som helst.

Han är grymt vältalig i sina presskonferenser. Erkänner att han skäms över sina utbrott. Även om jag vete fan om det riktigt gör det bättre.

Citat:
Bring Babsi back! Ingen kan bära upp högklackat som hon, åtminstone inte i tennisvärlden. Men hon kanske var den enda av dem som ville/fick åka till Australien, vad vet jag. De andra är väl i London. Hoppas åtminstone inte att det är nån föryngringsgrej på gång (som jag misstänker att det var när hon själv ersatte Annabel Croft).

Hon är ju gift ( ) med en australiensare, Eagle, så det är mycket möjligt det är det det handlar om. Lim ser dock riktigt bra ut i högklackat också. Skönt att de inte dumpat skönhetsnormerna på Eurosport. På TennisTV hade de Taylor Townsend som kommentator också: ingen skönhet direkt, men mycket trevlig och intressant ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Federer: 31 finaler (7 AO, 5 FO, 12 WI, 7 USO)
Djokovic: 31 finaler (9 AO, 6 FO, 7 WI, 9 USO)
Nadal: 29 finaler (6 AO, 13 FO, 5 WI, 5 USO)

Så alla i Big Three har spelat minst fem finaler i alla fyra Slams. Det är rätt häftigt.

Tackar! Ja, rätt imponerande.

Fascinerande att Federer har 6/7 vinster i AO och den andre killen (han med vaccinet, kan fan inte komma på vad han hette, från nåt balkanland, tror jag) har 9/9. De två överlägset bästa AO-spelarna de senaste 20 åren. Ändå har de aldrig möts i en final där.

9 USO-finaler och enbart 3 vinster. Så flest finaler där, men minst vinster.

1/6 vinster i AO för Rafa vore surt, men ändå, en final är en final. Går inte att inte vara nöjd med den insatsen för ett fan.
2022-01-29, 00:57
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Tackar! Ja, rätt imponerande.

Fascinerande att Federer har 6/7 vinster i AO och den andre killen (han med vaccinet, kan fan inte komma på vad han hette, från nåt balkanland, tror jag) har 9/9. De två överlägset bästa AO-spelarna de senaste 20 åren. Ändå har de aldrig möts i en final där.

9 USO-finaler och enbart 3 vinster. Så flest finaler där, men minst vinster.

1/6 vinster i AO för Rafa vore surt, men ändå, en final är en final. Går inte att inte vara nöjd med den insatsen för ett fan.

Novax Djocovid heter grabben. De visste vad de gjorde när de döpte honom.

Ja, märkligt det där att Djoko har 9/9 i AO, men bara 3/9 i USO. Medan Nadal i sin tur tvärtom har 4/5 i USO, men bara 1/5 i AO. Det är tydligen skillnad på hardcourt och hardcourt.
2022-01-29, 05:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kravodlat68
Gick ju lugnt till, men var ju inte kärlek direkt när dom tackade varandra!🤣

Nej, handslaget var frostigt.
https://www.expressen.se/sport/tenni...-en-semifinal/
2022-01-29, 09:52
Medlem
Barty - Collins är i gång! 1-1 i första.
2022-01-29, 10:19
Medlem
Barty tog första set. Lär ta hem det här.
2022-01-29, 10:24
Medlem
Känns nästan konstigt att se på tennis när ingen stönar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in