• 4
  • 5
2022-04-29, 12:19
Ne nej inte opiater. Det skall ingen behöva och inte bota ångest med. Precis som TS skrev om att gått igenom halva fass och inget hjälper. Man rör på sig är ute o motionera äter bra har fått rutin på sömnen och det hjälper inte och inte med tiden heller. Svara då vad ska man ta sig till? Har man vänner omkring sig ska man vara välsignad även fast måendet inte försvinner. Jag misstänker TS har Aspergers som hen skrev och har mycket ångest och oro ja varje minut hela tiden. Har man även testat allt och inget hjälper då reagera man efter lång tid med Depression..så plötsligt har man två problem. Jag själv intagit microdoser psykedeliska och det är det enda som hjälpt mig upp och utan någon AT. Fast tagit relativt kort tid.
Sen har vi Lyrica som hjälper i lite högre dos..mot panikångest, ångest,oro,sömnproblem och sociala och det kognitiva. Synd att det är så mycket risker när man tar den över lång tid.
Jag hoppas TS inte har gått på nån illegal drog. Det är kommer förmodligen leda till djup sorg och problem som ingen vill ha.

Det finns andra vägar att gå men man måste resa sig upp och fortsätta kämpa och man är inte ensam om detta i världen. Sträck ut din hand bara så finns det en lösning. 🙂
Citera
2022-04-30, 01:23
Medlem
Jag har kraftig depression och ångest haft sen barnsben.

Jag har provat det mesta på recept utan hjälp.

Jag började självmedicinera mig med opium thé några ggr i veckan. Jag kokar théet på vallmokapslar.

Det har räddat mig från att vilja ta bort mig.

Det är inte en bot men det dämpar när det är som jobbigast och hjälpt en med sömnproblem. Ett hjälpmedel.

Jag håller mig enbart till det. Jag har inget intresse att söka starkare preparat.

Genom att inte inta det dagligen håller jag nere toleransen.

Jag har kommit så långt att jag just nu inte behöver mitt thé och har varit ren sen jul och har då självmedicinerat sen 2 år tillbaka.

Det kan vara dyrt om man inte kan odla vallmo själv.

Men för mig har det varir värt dom pengarna för det har räddat mig att se livet på den ljusa sidan. Jag arbetar, stjäl inte för att kunna göra detta och belastar inte samhället negativt.

Jag mår idag för första gången i mitt liv bra. Visst har jag depression kvar men jag vill inte längre dö.

Jag körde på detta som en sista utväg.

Läkare är så jävla fega för att skriva ut sånt som fungerar, så man nåste söks det olagligt.

Det som gäller med självmedicinering är att ha lite självdisciplin och inte överdriva för det blir inte bättre för att man tar enorma mängder av diverse ting.

Lagomt är bäst och du vill väl inte hamna på en bakgata med spruta i armen? Du vill ju må bra eller hur?

Håll dig borta från heroin och sånt skit. Dosera lagomt. Börjar du cravea mer så sluta med det.
Citera
2022-05-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av houseelfdobby
Jag har kraftig depression och ångest haft sen barnsben.

Jag har provat det mesta på recept utan hjälp.

Jag började självmedicinera mig med opium thé några ggr i veckan. Jag kokar théet på vallmokapslar.

Det har räddat mig från att vilja ta bort mig.

Det är inte en bot men det dämpar när det är som jobbigast och hjälpt en med sömnproblem. Ett hjälpmedel.

Jag håller mig enbart till det. Jag har inget intresse att söka starkare preparat.

Genom att inte inta det dagligen håller jag nere toleransen.

Jag har kommit så långt att jag just nu inte behöver mitt thé och har varit ren sen jul och har då självmedicinerat sen 2 år tillbaka.

Det kan vara dyrt om man inte kan odla vallmo själv.

Men för mig har det varir värt dom pengarna för det har räddat mig att se livet på den ljusa sidan. Jag arbetar, stjäl inte för att kunna göra detta och belastar inte samhället negativt.

Jag mår idag för första gången i mitt liv bra. Visst har jag depression kvar men jag vill inte längre dö.

Jag körde på detta som en sista utväg.

Läkare är så jävla fega för att skriva ut sånt som fungerar, så man nåste söks det olagligt.

Det som gäller med självmedicinering är att ha lite självdisciplin och inte överdriva för det blir inte bättre för att man tar enorma mängder av diverse ting.

Lagomt är bäst och du vill väl inte hamna på en bakgata med spruta i armen? Du vill ju må bra eller hur?

Håll dig borta från heroin och sånt skit. Dosera lagomt. Börjar du cravea mer så sluta med det.
Hjälper detta både mot depression och ångest?
Är effekten bara för stunden/kortvarig? Eller håller den i sig lite längre? Eller hur funkar det?
Citera
2022-05-13, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chumpa280
Hjälper detta både mot depression och ångest?
Är effekten bara för stunden/kortvarig? Eller håller den i sig lite längre? Eller hur funkar det?

Det beror helt på tolerans och hur känslig du är på opiater.

För mig kan en kopp thé hålla i sig i 2 dar. Men jag höll nere min tolerans och tog inte en kopp varje dag.

För mig hjälper det mot ångesten och depression.
Jag har stark socialfobi och där hjälper det också.

Det tar inte bort känslorna men gör det lättare att hantera då det dämpar - för mig.

Ta några vallmohuvuden, töm dom på frön. Krossa huvudena, låt dom ligga i blöt nån timme innan du kokar thé på dom.

Koka dom i drygt 40min. Jag låter det koka ner tills jag har 1 glas av vätska. Sila av, i med en thépåse i ett glas, elle thémugg. Söta med honung och drick.

Har fu mark kan du så och odla själv.
Citera
2022-05-13, 02:42
Medlem
Citat:

För mig kan en kopp thé hålla i sig i 2 dar. Men jag höll nere min tolerans och tog inte en kopp varje dag.

Det tar inte bort känslorna men gör det lättare att hantera då det dämpar - för mig.

Ta några vallmohuvuden, töm dom på frön. Krossa huvudena, låt dom ligga i blöt nån timme innan du kokar thé på dom.

Koka dom i drygt 40min. Jag låter det koka ner tills jag har 1 glas av vätska. Sila av, i med en thépåse i ett glas, elle thémugg. Söta med honung och drick.

Kan man inte odla det inomhus?
Och vart får man tag på vallmofrön?
Citera
2022-05-13, 07:17
Medlem
Citat:

Vart får man tag på på vallmohuvud? ( vill/kan inte odla själv )
Kommer effekten direkt, när man dricker?
Finns det några biverkningar? Är detta en stark drog?
Citera
2022-05-13, 14:09
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chumpa280
Vart får man tag på på vallmohuvud? ( vill/kan inte odla själv )
Kommer effekten direkt, när man dricker?
Finns det några biverkningar? Är detta en stark drog?

Det är som heroin ungefär fast mindre koncentrerat.

Det är nog odla själv som gäller. Det finns inte direkt någon marknad för vallmohuvud då heroin är så mycket mer koncentrerat vilket förstås blir ännu viktigare när det gäller illegala varor.

Varför skulle effekten komma direkt vid oralt intag? Finns det någon drog eller medicin eller någonting som fungerar så?

Min rekommendation är antingen köp heroin eller släpp de där dumheterna.
Citera
2022-05-13, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det är som heroin ungefär fast mindre koncentrerat.

Det är nog odla själv som gäller. Det finns inte direkt någon marknad för vallmohuvud då heroin är så mycket mer koncentrerat vilket förstås blir ännu viktigare när det gäller illegala varor.

Varför skulle effekten komma direkt vid oralt intag? Finns det någon drog eller medicin eller någonting som fungerar så?

Min rekommendation är antingen köp heroin eller släpp de där dumheterna.
Ja, det är inget för mig…
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in