• 1
  • 2
2022-01-12, 18:33
Medlem
Jag är totalt nybörjare på den här typen av droger och kan egentligen inte särskilt mycket.
Hur som helst så har jag gigantiska problem med ångest och efter många år i psykiatrin så har jag provat i princip alla mediciner som går att prova. Därför tänker jag nu att jag kanske måste gå över till lite mer illegala droger.
Så min fråga lyder; Vilken drog är bäst på att ta bort ångest?
Citera
2022-01-12, 18:40
Medlem
GanjaFarfars avatar
Mikrodosering av psilocibin(svamp) är överlägset, ge det en chans!
Citera
2022-01-12, 18:42
Medlem
Alla mediciner du har provat blir just illegala om du får tag i dom utan recept. Har du provat alla olika benso som vården har att erbjuda och det inte hjälper mot din ångest så finns det ingenting som hjälper.
Svaret på din fråga är benso men har du mot förmodan aldrig fått det av vården så ska du ta det extremt försiktigt med dom. Klonazepam och lorazepam är utmärkta, xanor fullträff men ett rent rävgift och skulle aldrig ta det.
Sedan så vänjer du dig och måste ta mer och mer för att få ångestlindring och avtändningen ger mer ångest än vad du hade när du började och kan även vara farligt.
Ta det om du nu måste bara när ångesten är som värst och inte dagligen och helst i så små doser som möjligt.
Citera
2022-01-12, 18:45
Medlem
jesussugers avatar
Skulle säga marijuana, hitta en strain som är för ångest/depression så kommer du må fint.
Citera
2022-01-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Alla mediciner du har provat blir just illegala om du får tag i dom utan recept. Har du provat alla olika benso som vården har att erbjuda och det inte hjälper mot din ångest så finns det ingenting som hjälper.
Svaret på din fråga är benso men har du mot förmodan aldrig fått det av vården så ska du ta det extremt försiktigt med dom. Klonazepam och lorazepam är utmärkta, xanor fullträff men ett rent rävgift och skulle aldrig ta det.
Sedan så vänjer du dig och måste ta mer och mer för att få ångestlindring och avtändningen ger mer ångest än vad du hade när du började och kan även vara farligt.
Ta det om du nu måste bara när ångesten är som värst och inte dagligen och helst i så små doser som möjligt.
Jag har provat Oxascand och Stesolid. Problemet är att jag utvecklar tolerans i rekordfart så efter bara några gånger börjar effekten minska för att sedan inte räcka till för att eliminera ångesten.
Effekten för dessa två sitter bara i högst 1,5 timmar. Så dom räcker inte för att eliminera min ångest helt under åtminstone 3-4 timmar.
Xanor har jag aldrig provat, men risken kommer vara mycket hög att jag blir ordentligt beroende av den tabletten.
Citera
2022-01-12, 18:56
Medlem
gorillaglues avatar
Opiater, bäst av allt! Tyvärr extremt vanedannande. Farligt, farligt, härligt!
Citera
2022-01-12, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Skulle säga marijuana, hitta en strain som är för ångest/depression så kommer du må fint.

Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Opiater, bäst av allt! Tyvärr extremt vanedannande. Farligt, farligt, härligt!
Ok tack, ska läsa på om det
Citera
2022-01-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idyllen
Jag har provat Oxascand och Stesolid. Problemet är att jag utvecklar tolerans i rekordfart så efter bara några gånger börjar effekten minska för att sedan inte räcka till för att eliminera ångesten.
Effekten för dessa två sitter bara i högst 1,5 timmar. Så dom räcker inte för att eliminera min ångest helt under åtminstone 3-4 timmar.
Xanor har jag aldrig provat, men risken kommer vara mycket hög att jag blir ordentligt beroende av den tabletten.

Lyssna inte på dom som skriver svamp och marijuana, eller testa pyttelite för att bekräfta för dig själv. Jag har mikrodoserat svamp och testat olika weed strains men min ångest blir värre av dessa.
Har haft panikångest och vanlig ångest i över 15 år. En liten dos klonazepam rivotril gör susen för mig men det är inget botemedel mot ditt ångestsyndrom. Kan liknas som en krycka för någon med bruten fot. Tar det inte varje dag så inte toleransen och dos ökar utan endast i nödfall. Tar du det varje dag med dosökning så gräver du en grop som du en dag kommer bli tvungen att ta dig ur.
Citera
2022-01-12, 19:10
Medlem
graffdatshits avatar
Att injicera en rejäl dos amfetamin slår allt om du frågar mig! Det enda som kan jämföra sig är ghb rent euforimässigt!
Citera
2022-01-12, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idyllen
Jag är totalt nybörjare på den här typen av droger och kan egentligen inte särskilt mycket.
Hur som helst så har jag gigantiska problem med ångest och efter många år i psykiatrin så har jag provat i princip alla mediciner som går att prova. Därför tänker jag nu att jag kanske måste gå över till lite mer illegala droger.
Så min fråga lyder; Vilken drog är bäst på att ta bort ångest?

Vänd blad i ditt liv" . Fokusera sen på saker/utmaningar du känner att du klarar av.
Sätt upp mål som är innom räckhåll för dig.
Lämpliga mål är :
Gå 2km 6 dagar av 7 .
Unvik Idioter .
Lär dig ett nytt språk.
Skaffa ett husdjur.
Fantisera om en Jorden runt resa .
Organisera din ekonomi med hjälp av Banken.
Citera
2022-01-12, 19:25
Medlem
Du har testat de allra mildaste bensodiazepinerna. Det finns många bättre, som tidigare nämnt Xanor och Lorazepam. Men de är som sagt väldigt vanebildande så det gäller att se upp. Bättre att få det legalt utskrivet så minskar risken för överandvändning och att ta det i samband med en bra psykiatriker.

Andra droger skulle jag låta bli. Det finns en risk att ångesten ökar ist. Det finns en tid och plats för rekreationella droger men kanske inte vid ångestproblematik.

Lycka till!
Citera
2022-01-12, 19:31
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hepsibal
Du har testat de allra mildaste bensodiazepinerna. Det finns många bättre, som tidigare nämnt Xanor och Lorazepam. Men de är som sagt väldigt vanebildande så det gäller att se upp. Bättre att få det legalt utskrivet så minskar risken för överandvändning och att ta det i samband med en bra psykiatriker.

Andra droger skulle jag låta bli. Det finns en risk att ångesten ökar ist. Det finns en tid och plats för rekreationella droger men kanske inte vid ångestproblematik.

Lycka till!

Skulle nog undvika bensodiazepinerna också helt ärligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här