2022-01-13, 11:56
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Jag vill inte vara dryg, men det kan vara placebo.

Varför skulle en medicin som ger en mentalt och själsligt renande reset fungera i doser långt under tröskeln för effekt?

Vi leker med tanken att det skulle vara placebo, varför skulle det spela någon roll när det uppenbarligen fungerar? Du kan hitta tusentals människor på nätet som säger sig ha blivit "räddade" av mikrodosering. Vetenskapen bakom spelar liksom inte så stor roll när så många av varandra oberoende källor säger att det fungerar.
Annars håller jag med dig till viss del, en rejäl tripp är förmodligen ett "säkrare" alternativ vad gäller att få livsomvälvande insikter. Men också med betydligt högre risk att få en hemsk upplevelse under tiden.
För egen del är det nog snedtripparna som har varit mest lärorika men eftersom alla fungerar olika så vore det dumt att rekomendera någon att börja med en trippdos innan den testat ifall mikrodosering fungerar för att lösa deras problem.
Citera
2022-01-13, 14:57
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Vi leker med tanken att det skulle vara placebo, varför skulle det spela någon roll när det uppenbarligen fungerar? Du kan hitta tusentals människor på nätet som säger sig ha blivit "räddade" av mikrodosering. Vetenskapen bakom spelar liksom inte så stor roll när så många av varandra oberoende källor säger att det fungerar.
Annars håller jag med dig till viss del, en rejäl tripp är förmodligen ett "säkrare" alternativ vad gäller att få livsomvälvande insikter. Men också med betydligt högre risk att få en hemsk upplevelse under tiden.
För egen del är det nog snedtripparna som har varit mest lärorika men eftersom alla fungerar olika så vore det dumt att rekomendera någon att börja med en trippdos innan den testat ifall mikrodosering fungerar för att lösa deras problem.

Man behöver inte välja mellan mikrodosering och "rejäl tripp" första gången, eller någon gång alls. 1/3 av vad som anses vara en normal trippdos är tillräckligt för att ge den typen av effekter, men på en nivå som är hanterbar för de flesta. Man kan också se till att ha någon nykter med sig ifall möjlighet finns och man känner att det är lämpligt.

Men nog om det kanske, även om jag fortfarande tycker att övriga förslag på droger är lika ohållbara som varningarna antyder.
Citera
2022-01-14, 00:40
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Kratom är det bästa mot ångest, har i alla fall hjälpt mig för mitt dåliga mående.
Citera
2022-01-14, 01:00
Medlem
LeChapos avatar
Xanor om man inte är torsk. mysa när ångesten är borta är guld värt!
Citera
2022-01-14, 10:43
Medlem
Scooby1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idyllen
Jag är totalt nybörjare på den här typen av droger och kan egentligen inte särskilt mycket.
Hur som helst så har jag gigantiska problem med ångest och efter många år i psykiatrin så har jag provat i princip alla mediciner som går att prova. Därför tänker jag nu att jag kanske måste gå över till lite mer illegala droger.
Så min fråga lyder; Vilken drog är bäst på att ta bort ångest?
B E N Z O
Citera
2022-01-15, 06:27
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hepsibal
Naturligtvis är det allra bästa att undvika helt. Men vid svår ångest fungerar de. I alla fall för mig. Hellre det än att ångesten tar över livet tänker jag. Men som jag skrev, i kombination med en bra psykiatriker.

Om man har turen att få en sympatisk och förstående psykiatriker som inte är så knusslig och stjärtig med medicinblocket så är bara problemet att en aldrig får behålla dom. Du blir lätt torsk och måste leva med att din solida psykiatriker närsomhelst kan bytas ut mot någon ung och neurotisk tönt som inte vågar skriva ut benzo! Du förstår, de bryr sig nämligen om ditt välmående. Inte om du dör eller får lägga ner studier och arbete pga. ditt mående, men de vill inte att du blir "beroende", det är tydligen jättefarligt.

Det är var man för sig själv och räkna aldrig med att vården ska finnas för dig. Skiten finns på nätet ett knapptryck bort till överkomliga priser om du verkligen måste ha skiten. Skit i det helst, men att bara ha det att tillgå kan vara en trygghet. Typ som ett slags självförsvarsvapen eller nåt.
Citera
2022-01-15, 09:04
Medlem
Charliework86s avatar
För egendel är sub min medicin mot ångest. Tacksam att jag har laro.
Citera
2022-01-15, 09:07
Medlem
Lsd
Citera
2022-01-16, 21:15
Medlem
Mindecembers avatar
Kan varmt rekommendera karfentanil eller etorfin mot din ångest. Blanda med benzo för bästa effekt.
Citera
2022-01-16, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember
Kan varmt rekommendera karfentanil eller etorfin mot din ångest. Blanda med benzo för bästa effekt.

Ja det låter vettigt att rekommendera saker man söver Elefanter med seriöst ni som trollar i dessa trådar e inte roliga för 5-öre. Ingen tycker ni är roliga på sin höjd efterblivna!
Citera
2022-01-17, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember

Sjuk rekommendation.

TS, inga illegala droger och definitivt inte opiater. Benzo (som jag skrev tidigare, be att få testa någon annan sort än de du testat) är den bästa medicinen mot stark ångest. I alla fall för stunden. Men det avhjälper ju inte grundproblemet. Det får du ta hjälp av psykiatrin för.
Citera
2022-04-20, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idyllen
Jag är totalt nybörjare på den här typen av droger och kan egentligen inte särskilt mycket.
Hur som helst så har jag gigantiska problem med ångest och efter många år i psykiatrin så har jag provat i princip alla mediciner som går att prova. Därför tänker jag nu att jag kanske måste gå över till lite mer illegala droger.
Så min fråga lyder; Vilken drog är bäst på att ta bort ångest?
Opiater som Tramadol är sjukt bra mot ångest. Men ta det lungt med det. Man blir fort beroende av det om du tar det varje dag. Max 1 till 2 gånger i veckan när det är som jobbigast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in