Citat:
Ursprungligen postat av
itsyourfault
Hon r en av vra skickligaste politiker och hade varit ett bra sprkrr fr Miljpartiet. Jag stttar henne helt och hllet och jag vet att en stor del av svenska folket gr det ocks. Hon har alltid sttt upp fr anstndighet, jmstlldhet, antirasistisk politik och HBTQIA+-rttigheter.
...tror du inte 99% av alla oss andra ocks gr det, inkl vra politiker? Det r snarare de vrderingar
du (sannolikt) lgger i de ord du rabblar upp som i s fall utgr skillnaden. Ingen jag knner r vare sig oanstndig, mot jmstlldhet, rasist eller verklig homofob men mnga har ett och annat att sga om den frda politiken som givit alla de som slnger sig med dessa ord en modern rkmacka i det samhlle vi lever i att glida runt p.
Det spottas och frtrycks dremot ensamma tonrskillar/unga mn som spelar dator, rejlt (arbetande) folk som anser att immigrationen r fr hg, men upparbetad pension fr lg, de som anser vldet och tryggheten i samhllet vara en konsekvens av samma integration, att bidragen ur skattekassan r fr enkla att f och att den "grna omstllningen" borde kunna st p egna ben utan miljarder i skattesubventioner, liksom de anser att de bokstavskombinationer du rknade upp p slutet redan har alla rttigheter, med rge, och drfr borde vara njda nu, men icke...