• 1
  • 2
2022-01-12, 09:05
Medlem
LordBrettSinclairs avatar
Idag kan vi läsa att ABK söker nytt uppdrag inom EU, är hon månne orolig att MP skall bli utröstade i nästa EU-val mot bakgrund av rådande opinionssiffror?

Som talman kanske man tjänar ännu mer och inte kan bli utröstad?

Ergo - framtiden säkrad i Bryssels gåsleverkvarter
Citera
2022-01-12, 09:10
Medlem
Dagens skämt. En Disneyneger som talman, Ha Ha Ha
Citera
2022-01-12, 09:24
Medlem
Niggwards avatar
Herregud. Hur kunde hon ens bli politiker? Bevisar bara att du kan vara precis hur jävla inkompetent som helst för att bli politiker.

Reform!
Citera
2022-01-12, 09:25
Medlem
Alice måste väl ändå vara ett framtida språkrör för MP? Kan inte direkt säga att jag har koll på var hon står politiskt jämfört med sitt parti eller vilken ställning hon har, men hon är ju definitivt ett av de mer profilstarka namnen inom partiet. Inte för att det borde spela någon roll, men att hon är mörkhyad borde vara ett starkt vägande skäl för många inom partiet att vilja se henne som språkrör.

Nu kan det förstås vara så att hon inte är ett dugg sugen på att vara nåt annat än att jobba inom EU, men det uppdraget kommer väl inte vara för evigt. Samtidigt så kanske det inte är så spännande att vara språkrör för ett parti som inte ens är i riksdagen efter nästa val.
Citera
2022-01-12, 09:28
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Ja alltså, blir hon inte tillsatt tjänsten så kan man ju nästan konstatera att EU är rasistiskt.
Citera
2022-01-12, 09:29
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Alice måste väl ändå vara ett framtida språkrör för MP? Kan inte direkt säga att jag har koll på var hon står politiskt jämfört med sitt parti eller vilken ställning hon har, men hon är ju definitivt ett av de mer profilstarka namnen inom partiet. Inte för att det borde spela någon roll, men att hon är mörkhyad borde vara ett starkt vägande skäl för många inom partiet att vilja se henne som språkrör.

Nu kan det förstås vara så att hon inte är ett dugg sugen på att vara nåt annat än att jobba inom EU, men det uppdraget kommer väl inte vara för evigt. Samtidigt så kanske det inte är så spännande att vara språkrör för ett parti som inte ens är i riksdagen efter nästa val.

Bolibompa politiker språk rör för MP?

Kan se det framför mig. Skulle passa partiet perfekt
Citera
2022-01-12, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Bolibompa politiker språk rör för MP?

Kan se det framför mig. Skulle passa partiet perfekt
Tycker hon var rätt duktig i Disneyklubben har jag för mig. Men hon har väl kanske inte direkt imponerat efter det. Å andra sidan krävs det väl inte så jättemycket för att vara bättre än Märta Stenevi.
Citera
2022-01-12, 09:38
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein

Som jag förstått det är hon inte intresserad av språkrörsposten, men hon är betydligt bättre på att fånga en publik än andra miljöpartister.
Citera
2022-01-12, 09:39
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Idag kan vi läsa att ABK söker nytt uppdrag inom EU, är hon månne orolig att MP skall bli utröstade i nästa EU-val mot bakgrund av rådande opinionssiffror?

Dum, Dummare, Alice Bah Kunke.
Citera
2022-01-12, 09:46
Avstängd
Svartmunks avatar
Perfekt. Hoppas det medför en polarisande effekt inom det politiska i det land som den bruna lilla disneyprinsessan kommer ifrån. Så att värdegränserna kan förflyttas ytterligare till Europas gagn.
Citera
2022-01-12, 10:10
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair

Det var också min tanke.

När jag hörde om detta i morse så angavs som skäl till hennes kandidatur att toppfavoriten till ämbetet; Roberta Metsola inte bryr sig tillräckligt om miljöfrågor.

En fråga på den tanken. Ska inte talmannen hålla sig neutral? Dvs, diskvalificerar hon inte sig själv med sådana uttalanden om sin konkurrent?

I så fall är det hela endast ett spektakel för att göra henne mer känd. Hon vet att hon inte har någon chans mot Metsola, men vill väldigt gärna ha någon annan tjänst eller uppdrag som står på agendan de närmaste månaderna.
Citera
2022-01-12, 10:13
Medlem
Bevare oss för att den helvetes extremisten ska bli något annat än barnprogramledare i Nordkorea.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback