• 2
  • 3
2006-06-17, 00:41
Medlem
Fisk_den_tredjes avatar
Fan jag har hittat hur mycket som helst sånt där men kommer inte på nått just nu...

Men vill mig beminnas att jag sett nån kalle anka serie där han åker i nån kärra eller nått, som det står LSD på, vilket han förklarar för långbena tt det står för "Lots of Speed Downhill" , kan förstås ha varit nått moddat eftersom jag sett den på nätet.

Annars säger jag bara, disneys Alice I Underlandet, så härlig film!
Citera
2006-06-17, 01:07
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Fisk_den_tredje
Fan jag har hittat hur mycket som helst sånt där men kommer inte på nått just nu...

Men vill mig beminnas att jag sett nån kalle anka serie där han åker i nån kärra eller nått, som det står LSD på, vilket han förklarar för långbena tt det står för "Lots of Speed Downhill" , kan förstås ha varit nått moddat eftersom jag sett den på nätet.

Annars säger jag bara, disneys Alice I Underlandet, så härlig film!

Aa just ja, hur kunde man glömma.
Bästa disney filmen ever...
Inte lite droginspirerad heller.

IKA I RUTAN som gick som barnprogram var rätt stört tyckte jag, mitt favvobarnprogram för övrigt när det begav sig.
Men hade väl iofs inget dolt drogbudskap.

Tror det var "tonårs häxan Sabina" där det var nåt avsnitt som handlade om ett "Sjunde molnet", var nån moralkaka av droger iaf, kommer inte ihåg så mycket...
Citera
2006-06-17, 01:34
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prak
Vad står 4.20 för?
Såg denna bild i humor-forat;
http://img53.imageshack.us/img53/8543/2fyllon6hh.jpg

Högra snubbens plakat står det väl 4 20 på längst ner?

Att Douglas Adam har tagit syra eller något, förstog man ganska snabbt när man läste boken.
Han har nog exprimenterat en del tror jag.

Visst är det då dom flyger på rosa moln när dom dricker av saften?

Japp.
Citera
2006-06-17, 01:53
Medlem
Bastardos avatar
Citat:

Att Douglas Adam har tagit syra eller något, förstog man ganska snabbt när man läste boken.
Han har nog exprimenterat en del tror jag.

Läste i någon intervju att han kom på idén till Liftarens Guide när han i sin ungdom låg på ett fält någonstans i Europa och tittade på stjärnorna. Hmm.....
Citera
2006-06-17, 12:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Läste i någon intervju att han kom på idén till Liftarens Guide när han i sin ungdom låg på ett fält någonstans i Europa och tittade på stjärnorna. Hmm.....

enligt honom själv var han snorfull men jag vet inte riktigt om jag köper det..
Citera
2006-06-17, 15:06
Medlem
miness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ärkeelakingen i det avsnittet hette Eragnal, och hans två medhjälpare hette Nioreh och Nifrom... Läs dessa namn baklänges!

Annars så var ju budskapet i avsnittet helt klart anti-droger...
ja, och vilken satans moralkärring skalman är i slutet som häller ut saften när bamse och dom andra vill smaka !
Citera
2006-06-17, 15:45
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Vad står 4.20 för?
Såg denna bild i humor-forat;
http://img53.imageshack.us/img53/8543/2fyllon6hh.jpg

Högra snubbens plakat står det väl 4 20 på längst ner?
Den vanligaste teorin om varför 420 associeras med cannabis är att ungdomar i USA röker weed 4:20 PM, men det finns också andra förklaringar, exempelvis att cannabisrök innehåller ca 420 kemikalier...

Mer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/420_%28cannabis_culture%29
Citera
2012-10-13, 19:40
Medlem
Det först jag kommer på är elefanten Dumbo. En flaska med vad jag tror kan vara Absint, ramlar ner i en vattentunna och Dumbo blir törstig...
Resultatet ser ni här: http://www.youtube.com/watch?v=g8lWj6qnEXs

Sedan slutar det med att elefantjävlen flugit upp och somnat i kronan på en jävla tall.
Citera
2012-10-14, 00:59
Medlem
Emmelys avatar
"Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man hade påverkat barn födda 80-talet skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medan de lyssnar på monoton och enformig musik."

Senast redigerad av Emmely 2012-10-14 kl. 01:37.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in