2006-06-16, 07:02
Medlem
Nemesis1s avatar
Finns en hel del dataspel med knark i (även om de inte är barnspel)...

Carmageddon 2 har "pedestrian valium" som lugnar fotgängare och gör dem lättare att köra över, och en power-up (eller down) som helt enkelt heter "drugs" och gör att skärmen får en massa blinkande färger...

I Rise Of The Triad finns "Shrooms", som förstås är magic mushrooms, en power-up som bl.a. gör att skärmen blinkar och pistolskotten ekar...

Death Rally har också hallucinogena svampar och dessutom uppdrag som går ut på att plocka upp stereoider... Stereoider förekommer förresten också i Duke Nukem 3D, där de gör att man springer snabbare för en kort tid...

I Aliens Versus Predator går det att spela i "TripTastic Mode", vilket innebär att väggarna vågar i olika färger...

I GTA-serien finns det droger, vilka gör att man springer snabbare...

I StarCraft kan man droga sina marinsoldater för att bli mer aggressiva...

Och det är inte bara i Half-Life 2 som man helar sig med smärtstillande droger, utan även Max Payne och Manhunt går ut på att plocka upp "pain killers" för att återställe förlorade hitpoints...
Citera
2006-06-16, 11:57
Medlem
mjohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Droger nämns ju vid ett par ställen i HG2G... Vid ett tillfälle träffar Arthur Dent en forskare som berättar att han har utomjordiska vänner som brukar komma på besök och snorta kokain, vid ett annat tillfälle letar Ford Prefect i sin Guide efter kapitel om sex och droger...
Jag gjorde en liten research förut angående just Douglas Adams och hurvida han gick på syra eller inte, orkar inte länka till något just nu..

Jag hittade massa diktsamlingar av honom. Läste inte igenom hela dessa dikter men gjorde lite sökningar på "acid" och "LSD". Vill minnas att jag fick 7 hela träffar på ordet "acid" i 3 av dessa dikter. Och då inte i bemärkelsen syra som i "frätande syra" tex. Två träffar på "LSD" bland hans dikter och där nöjde jag mig

http://www.superlounge.se/v3/09/noimg/kultur03d.jpg

Han blir bjuden på te av en rödögd prickig kamel/giraff med pucklar som ligger och slappar på ett rosa moln med sina tre flygande får..? I rest my case!
Citera
2006-06-16, 12:29
Medlem
man får inte glömma den gamla klassiska bamseknark-referensen i nån gammal tidning där 2 skumma snubbar som heter nifrom och nån annan drog bakvägen, gör nån skum saft av "eldblommor" eller nån sån crap
Citera
2006-06-16, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson
Jag gjorde en liten research förut angående just Douglas Adams och hurvida han gick på syra eller inte, orkar inte länka till något just nu..

Jag hittade massa diktsamlingar av honom. Läste inte igenom hela dessa dikter men gjorde lite sökningar på "acid" och "LSD". Vill minnas att jag fick 7 hela träffar på ordet "acid" i 3 av dessa dikter. Och då inte i bemärkelsen syra som i "frätande syra" tex. Två träffar på "LSD" bland hans dikter och där nöjde jag mig

http://www.superlounge.se/v3/09/noimg/kultur03d.jpg

Han blir bjuden på te av en rödögd prickig kamel/giraff med pucklar som ligger och slappar på ett rosa moln med sina tre flygande får..? I rest my case!

Glöm inte att han dessutom sa att meningen med livet var 42 (4.20 du vet)
Citera
2006-06-16, 14:36
Medlem
Jonas_s avatar
obelix och asterix då ? den drycken dom dricker hade ja inte tackat nej till i alla fall. kolla bara på asterix när han dricker en slev. han blir så påtänd

mvh
Citera
2006-06-16, 16:05
Medlem
BigFatCones avatar
i nåt nummer av bamse så träffar skalman på en "trollkarl" som oldar blommor som gör att man somnar och hans hejdukar heter nifrom och nioreh om jag inte minns fel..

förutom dr snuggles så måste ju professor baltazar nämnas.. och bumbibjörnarnas bumbibärssaft kan ju inte vara nåt annant än GHB..
Citera
2006-06-16, 20:09
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dace
man får inte glömma den gamla klassiska bamseknark-referensen i nån gammal tidning där 2 skumma snubbar som heter nifrom och nån annan drog bakvägen, gör nån skum saft av "eldblommor" eller nån sån crap
Ärkeelakingen i det avsnittet hette Eragnal, och hans två medhjälpare hette Nioreh och Nifrom... Läs dessa namn baklänges!

Annars så var ju budskapet i avsnittet helt klart anti-droger...
Citera
2006-06-16, 20:21
Medlem
NoDices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ärkeelakingen i det avsnittet hette Eragnal, och hans två medhjälpare hette Nioreh och Nifrom... Läs dessa namn baklänges!

Annars så var ju budskapet i avsnittet helt klart anti-droger...

Dessutom Prövar ju Skalman där oxo en "magisk saft" följt av uttalandet "En gång kan ju inte vara så farligt iaf!" ...eller nått liknande. Minns inte helt klart för man var ju inte så vuxen när man läste den tidningen!

Sen får vi ju inte glöma den galna italienska rörmokaren som äter svampar så han ändrar storlek och äter färgstarka blommor! Han har ju även en vän som är en svamp och heter Toad som säkert hade haft lite DMT på ryggen om han nu hade varit en padda...
Citera
2006-06-16, 21:17
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDice
Dessutom Prövar ju Skalman där oxo en "magisk saft" följt av uttalandet "En gång kan ju inte vara så farligt iaf!" ...eller nått liknande. Minns inte helt klart för man var ju inte så vuxen när man läste den tidningen!

Sen får vi ju inte glöma den galna italienska rörmokaren som äter svampar så han ändrar storlek och äter färgstarka blommor! Han har ju även en vän som är en svamp och heter Toad som säkert hade haft lite DMT på ryggen om han nu hade varit en padda...

Jag har den bamsetidningen.
Den handlar juh om opium poppys.
För att få mera saft måste man arbeta åt trollkaren.
Citera
2006-06-16, 23:41
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
Glöm inte att han dessutom sa att meningen med livet var 42 (4.20 du vet)

Vad står 4.20 för?
Såg denna bild i humor-forat;
http://img53.imageshack.us/img53/8543/2fyllon6hh.jpg

Högra snubbens plakat står det väl 4 20 på längst ner?

Att Douglas Adam har tagit syra eller något, förstog man ganska snabbt när man läste boken.
Han har nog exprimenterat en del tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Jag har den bamsetidningen.
Den handlar juh om opium poppys.
För att få mera saft måste man arbeta åt trollkaren.

Visst är det då dom flyger på rosa moln när dom dricker av saften?
Citera
2006-06-16, 23:49
Medlem
Herr obersts avatar
Notera att jag postade en länk till just den bamse-serien som alla diskuterar, i mitt förra inlägg i denna tråd.
http://www.geocities.com/eragord/
Citera
2006-06-17, 00:10
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Herr oberst
Notera att jag postade en länk till just den bamse-serien som alla diskuterar, i mitt förra inlägg i denna tråd.
http://www.geocities.com/eragord/

Tackar Herr Oberst.
Jepp det är den tidningen jag har liggandes någonstans.

Hehe vilken diss, är det så man blir om man knarkar?
Flummar på med astrologi och häller i sig substanser man tänker vackra tankar av... Ja det kanske stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in