• 1
  • 2
2006-06-16, 01:28
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag såg en gång ett test ("Är du modig?") i en Kalle Anka & Co-tidning som innehöll denna fråga:

Citat:
Då du är hos tandläkaren, vill du ha bedövning?

A. Nej, men jag gillar sprutor!
B. Ja, helst tillsammans med lite kola.*
C. Bedövning? Jag skall ha narkos!
*kokain användes åtminstone förr som lokalbedövning hos tandläkare

Monstren i spelet Bubble Bobble har också rätt så roliga namn... "Drunk", "Stoner" och "Benzo"...

Ganska kul grej att det finns folk som gör produkter för barn och samtidigt passar på att smyga in en massa hemliga knarkmeddelanden, finns det någon annan här som har hittat drogbudskap som är insmugna??
Citera
2006-06-16, 01:38
Medlem
robbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag såg en gång ett test ("Är du modig?") i en Kalle Anka & Co-tidning som innehöll denna fråga:

*kokain användes åtminstone förr som lokalbedövning hos tandläkare

Monstren i spelet Bubble Bobble har också rätt så roliga namn... "Drunk", "Stoner" och "Benzo"...

Ganska kul grej att det finns folk som gör produkter för barn och samtidigt passar på att smyga in en massa hemliga knarkmeddelanden, finns det någon annan här som har hittat drogbudskap som är insmugna??

Har också märkt otrolig många barnprogram som innehåller drogbudskap. Kommer dock inte ihåg nästan nåt men en sak som fastnade var ett program vi kollade på för några månader sen under en LSA kväll. Ed, Ed & Eddie heter det och går på Cartoon networks ibland, hur konstiga figurer som helst som trixar ihop nya substanser i ett labb som dom därefter dricker och blir helt väck på dom, ser varandra i helt olika färger typ lila, gul, grön osv och ibland såg dom varann som gummi-människor, deras kroppar smetades ut i luften så dom var ca 2 meter långa och snea och jävliga.

Extremt sjuka saker :P
Citera
2006-06-16, 01:43
Medlem
likeithards avatar
en antiknarkpolare till mej "har hört" att barnprogrammet "trasdockorna" skall innehålla massa referenser till knark. någon om vet om det stämmer?
Citera
2006-06-16, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
någon om vet om det stämmer?

*Börjar frenetiskt hacka på tangentbordet i sökandet efter precis alla episoder*

EDIT: Bevis nummer ett - dom är annorlunda, missanpassade, och står utanför det "normala" docksamhället.
Citera
2006-06-16, 01:59
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror_Didrik
*Börjar frenetiskt hacka på tangentbordet i sökandet efter precis alla episoder*

EDIT: Bevis nummer ett - dom är annorlunda, missanpassade, och står utanför det "normala" docksamhället.

just det, "trasiga & knasiga".. en glasklar knarkrelatering.
Citera
2006-06-16, 02:08
Medlem
mjohanssons avatar
Jag säger bara Dr.Snuggles!

Douglas Adams som har författat några episoder av Dr.Snuggles OCH samtliga upplagor av Liftarens guide till galaxen måste bara ha gått på syra.

http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/A8765553
http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_Adams
Citera
2006-06-16, 02:17
Bannlyst
Bamses honung är ju ett klockrent exempel på ett ordenltlig drogmissbruk. Man undrar ju vilken substans det är. Samtidigt går skalman och Ior på benso liksom.
Citera
2006-06-16, 03:22
Medlem
mjohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olletraskarpå
Bamses honung är ju ett klockrent exempel på ett ordenltlig drogmissbruk. Man undrar ju vilken substans det är. Samtidigt går skalman och Ior på benso liksom.
Parallellen kan även dras till popeye och hans rohypnol.. eller spenat kanske det är
Citera
2006-06-16, 03:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson
Parallellen kan även dras till popeye och hans rohypnol.. eller spenat kanske det är

Spenat spetsat med syra med tanke på hans vanföreställningar haha
Citera
2006-06-16, 03:40
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson
Jag säger bara Dr.Snuggles!

Douglas Adams som har författat några episoder av Dr.Snuggles OCH samtliga upplagor av Liftarens guide till galaxen måste bara ha gått på syra.
Droger nämns ju vid ett par ställen i HG2G... Vid ett tillfälle träffar Arthur Dent en forskare som berättar att han har utomjordiska vänner som brukar komma på besök och snorta kokain, vid ett annat tillfälle letar Ford Prefect i sin Guide efter kapitel om sex och droger...
Citera
2006-06-16, 05:26
Medlem
Herr obersts avatar
Det här är ju en klassiker: http://www.geocities.com/eragord/

Edit: Kanske inte helt relaterat. Spelade nyligen halflife 2 expansionen och noterade att dräkten, när man skadade sig sade: ''Compound fracture detected. Morphine administered.'' Jag undrar hur lång tid det kommer ta innan Gordon 1) Slår sönder hela dräkten i jakt på källan 2) Självförvållar sig skador 3) Haxxar dräkten för konstant administrering.
Citera
2006-06-16, 06:32
Medlem
speedracers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr oberst
Edit: Kanske inte helt relaterat. Spelade nyligen halflife 2 expansionen och noterade att dräkten, när man skadade sig sade: ''Compound fracture detected. Morphine administered.'' Jag undrar hur lång tid det kommer ta innan Gordon 1) Slår sönder hela dräkten i jakt på källan 2) Självförvållar sig skador 3) Haxxar dräkten för konstant administrering.

Dyker inte det upp redan i första spelet? Är dock osäker på "morphine administered".

Tänk om man skulle ha fet tillgång till morfin i en sån där HEV-dräkt. *dregla*
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in