• 5
  • 6
2022-01-13, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Mycket snurrigt nu. Av nyfikenhet, hur gammal är herrn?

Snygg argumentationsteknik. Jag är nog äldre än du, jag har kodat sen 6502-processorn. Bemöt gärna i sak och berätta vad jag sa som var fel.
Citera
2022-01-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Min favorit är "Med NFT kommer man kunna flytta runt sina ägodelar mellan spel whoohoo". Det är *inget* som man behöver NFT för att implementera överhuvudtaget, det är ingen magisk knapp - spelplattformar, spel och dess företag måste samarbeta, implementera i sina respektive spel, komma överens om standarder etc etc. Finns noll incitament för det.

Ja det är en klassiker, som de tjatat om sedan starten. Men precis som du säger så är det varken tillräckligt eller nödvändigt att använda NFTs. Problemet är inte att lagra ägandet om spelgodset, den riktiga är att få flera stora bolag att samarbeta om en gemensam standard för spelgods. Inte för att jag ser någon större poäng med det heller, ens om det skulle genomföras, fast jag spelar ju inte iofs.

En annan jättesmart idé är att använda NFTs för att hålla reda på vem som äger en viss fastighet. Återigen, som att databasen var problemet. "Men hallå decentraliserat!!!" Nja det måste ju vara centraliserat och godkänt av staten, annars kommer de inte hjälpa dig att se till att få tillbaka din fastighet när någon gör en alternativ NFT av den och säljer.
Senast redigerad av Pankeborg 2022-01-13 kl. 17:59.
Citera
2022-01-13, 20:03
Medlem
Skillnaden mellan en människa och en sten är att en människa tillsammans med tid och energi kan flytta på och omforma saker på vår jord.

Så tid och energi är ganska bra exempel på saker som har ett reellt värde.

Sen för att vi ska kunna flytta runt på alla saker så är det förutom tid och energi bra med kunskapsdelning mellan människor så att vi kan flytta på sakerna effektivare. Sen är det också bra om vi är fysiskt och psykiskt välmående så att vi har orken och viljan att med vår tid och energi kunna flytta på saker. Så kunskapsdelning och saker som bidrar till vårt fysiska och psykiska välmående har också ett reellt värde.

Jag ser dock inte hur en NFT hjälper någon att i slutändan flytta på saker och borde därför vara helt värdelös när dess hype dör ut.

Möjligtvis dock att det finns ett värde om man placerar det under ”produkter som uprätthåller överenskommelsen om ägandeskap och ingår i de regelverk som har ett värde för att de hjälper oss att organisera oss bättre och bli effektivare på att flytta på saker”

obs. Ta det som skrivs ovan med en nypa salt. Men ibland slås jag av tanken att vad är egentligen resultatet av mänsklighetens närvaro i universum förutom att vi är bra på att flytta på saker?

Och om det enda vi åstadkommer i universum är att flytta på saker så borde vi värdera saker efter dess förmåga att hjälpa oss att flytta på saker. Allt annat är distraktion från det enda vi är kapabla att göra, dvs flytta på saker.
Senast redigerad av Pappa-Maggan 2022-01-13 kl. 20:17.
Citera
2022-01-13, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Vilka NFTer är det som ger utdelning? Varifrån kommer de pengarna, och tror du att det kommer fortsätta flöda gratis pengar för all framtid?
How the tables turned
Är det du som frågar mig om NFT tips nu? Är du genuint intresserad så kan du PMa.

Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Snygg argumentationsteknik. Jag är nog äldre än du, jag har kodat sen 6502-processorn. Bemöt gärna i sak och berätta vad jag sa som var fel.
Ingen argumentering, jag var bara genuint nyfiken. I mitt huvud såg jag en boomer som satt o läste tråden och som resonerade i stil med: ”jag har levt hela mitt liv utan NFTer och det har gått så bra, så det tänker jag fortsätta göra”. Verkade ju stämma. Lite småkul.
Citera
2022-01-13, 21:42
Medlem
Citat:
How the tables turned
Är det du som frågar mig om NFT tips nu? Är du genuint intresserad så kan du PMa.
Jag är genuint intresserad av att veta varifrån du tror att pengarna kommer, om det sitter en magisk pengakvarn i någon server någonstans, eller om det möjligen kan vara en Ponzi.

Självklart är jag intresserad av att veta om du har tips på kommande pumps and dumps förstås. Hur dumt NFTs än är så skulle jag inte ha något emot att tjäna pengar på dem.
Citera
2022-01-13, 22:30
Medlem
Citat:
Lite småkul.

Tja, om du tror att det är åldern som avgör om folk med lite mer teknisk koll är skeptiska (läste du min länk med artikeln...?) så good for you. Jag önskar dig all lycka med att få andra gullible fools att haka på pyramid-NFT-tåget.
Citera
2022-05-07, 10:19
Medlem
byte-mes avatar
Jag köpte rare pepes för några år sedan. allt som allt några hundra kronors värde då. nu är dom värda några hundra tusen, över millen när btc pumpar igen.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in