Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vilken presidentkandidat kommer ta hem presidentposten?
Joe Biden
35,48%
22 röster
Marianne Williamson
0%
0 röster
Robert F Kennedy Jr
4,84%
3 röster
Donald Trump
45,16%
28 röster
Ron DeSantis
6,45%
4 röster
Nikki Haley
3,23%
2 röster
Asa Hutchinson
0%
0 röster
Tim Scott
0%
0 röster
Vivek Ramaswamy
0%
0 röster
Annan kandidat
4,84%
3 röster
2023-05-26, 09:42
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Kan nog betydligt mer än dig.

Är det inte dags att du börjar visa det då?

Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Du kanske har missat att folket avskyr peddot Biden och häxan Harris?

Den enda strategi MAGA verkar ha är att kalla sina motståndare för pedofiler.

Du verkar ha missat att folket avskyr Trump ännu mer, därför han inte vinner några val.
Citera
2023-05-26, 09:47
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
intressant... jag gissar du kan backa upp det med någon trovärdig källa?

Jag gillar spontant DeSantis så för mig var det en kalldusch att höra detta. Jag tror det var en YouTube-video som handlade om USAs framtida utrikespolitik efter 2024. Vad händer om respektive Trump eller DeSantis vinner. . I detta sammanhang sades det att DeSantis, är sponsrad av Soros, och därför inte kommer att ända USAs utrikespolitik. Det blir business as usual, med honom som president.

Om detta stämmer lär vi ju få detta bekräftat längre fram, det var första gången jag hörde det.Ta det för vad det är, en hint!
Citera
2023-05-26, 10:50
  #219
Avstängd
Trump24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Är det inte dags att du börjar visa det då?



Den enda strategi MAGA verkar ha är att kalla sina motståndare för pedofiler.

Du verkar ha missat att folket avskyr Trump ännu mer, därför han inte vinner några val.
Gör dom? Han vann 2016 stort och fick mest röster någonsin för en sittande president 2020 när valet dock riggades.

Du är väldigt obildad verkar det som? Trump/desantis är en slamdunk
Citera
2023-05-26, 10:51
  #220
Avstängd
Trump24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Medhåll! Han är läskig.

Trump är ju otrolig svamlig, självkär och okunnig men i egentlig mening är han inte intresserad av politik, dvs att styra på något sätt. Om det är något som gynnar honom och gör honom populär någonstans så är han för det.

DeSantis aura är extremt dålig. Det osar ondska. Men kommer amerikanerna att få se den biten av honom? Det har förstås grävts redan en hel del om honom så vid rätt tillfälle kommer det fram.

Men jag ser fram emot debatter mellan DeSanctimonius och Trumpeten.
Är Biden och killarys aura lika "läskig"?

Pajas.
Citera
2023-05-26, 10:59
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Gör dom? Han vann 2016 stort och fick mest röster någonsin för en sittande president 2020 när valet dock riggades.

Du är väldigt obildad verkar det som? Trump/desantis är en slamdunk

Väx upp, har inte du gått till dagis än förresten..?

Det är skillnad mellan dina våta drömmar och verkligheten. Trump/DeSantis kommer aldrig kunna vinna över de nya väljare de behöver för att vinna valet.
Citera
2023-05-26, 11:03
  #222
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Desantis kommer inte att vinna mot Trump, så vida etablissemanget inte fuskar. Trump har redan bevisat vad han går för, och alla vet därför vad som kommer att ske om han blir president. Desantis har inte en enda åsikt som Trump inte har. Skillnaden är att Desantis är väldigt beroende av donationer, och gör därför som företagen säger. Detta är tydligt när det gäller kriget i Ukraina. Först sa Desantis att han tyckte att det var ett korkat krig och att han ville se ett slut på det. Antagligen hörde någon av hans doners av sig, därför att bara någon dag därefter ändrade han åsikt, och det är tydligt att kriget kommer att fortsätta om Desantis blir president.

Om Desantis inte hade varit beroende av pengar från företagen, hade han säkert kunnat bli en bra president. Men med tanke på att han är det, kommer han bara att bli ännu en neocon etablissemangs RINO. Trump är inte beroende av någons pengar, och det är därför han är bäst lämpad för jobbet. Det är därför företagen hatar honom, då de vet att Trump arbetar för folket, och inte för dem. Både Biden och Desantis arbetar för företagen. Om Trump inte ska vara president, vill jag mycket hellre ha Robert Kennedy som president. Han verkar inte arbeta åt företagen, och han vill avsluta kriget i Ukraina.
Citera
2023-05-26, 11:31
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Desantis kommer inte att vinna mot Trump, så vida etablissemanget inte fuskar. Trump har redan bevisat vad han går för, och alla vet därför vad som kommer att ske om han blir president. Desantis har inte en enda åsikt som Trump inte har. Skillnaden är att Desantis är väldigt beroende av donationer, och gör därför som företagen säger. Detta är tydligt när det gäller kriget i Ukraina. Först sa Desantis att han tyckte att det var ett korkat krig och att han ville se ett slut på det. Antagligen hörde någon av hans doners av sig, därför att bara någon dag därefter ändrade han åsikt, och det är tydligt att kriget kommer att fortsätta om Desantis blir president.

Om Desantis inte hade varit beroende av pengar från företagen, hade han säkert kunnat bli en bra president. Men med tanke på att han är det, kommer han bara att bli ännu en neocon etablissemangs RINO. Trump är inte beroende av någons pengar, och det är därför han är bäst lämpad för jobbet. Det är därför företagen hatar honom, då de vet att Trump arbetar för folket, och inte för dem. Både Biden och Desantis arbetar för företagen. Om Trump inte ska vara president, vill jag mycket hellre ha Robert Kennedy som president. Han verkar inte arbeta åt företagen, och han vill avsluta kriget i Ukraina.

Jag har ju startat en tråd om detta fusket. R kommer att förlora ALLT som Dem vill vinna genom att de fuskar och kommer att fuska. Så Trump och DeSantis kommer bara att vinna om de följer det som demokraterna vill. R finns praktiskt taget inte längre.

DeSantis har dock så mycket "svart" i sin bakgrund som kommer att äta upp honom. Han håller inte ut längre än till årets slut. Om nu inte D vill se honom just där på plats för att vinna.

Hur känns det att hålla på alla de som bara kan vinna om D låter dem vinna?
Citera
2023-05-26, 12:00
  #224
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Jag har ju startat en tråd om detta fusket. R kommer att förlora ALLT som Dem vill vinna genom att de fuskar och kommer att fuska. Så Trump och DeSantis kommer bara att vinna om de följer det som demokraterna vill. R finns praktiskt taget inte längre.

DeSantis har dock så mycket "svart" i sin bakgrund som kommer att äta upp honom. Han håller inte ut längre än till årets slut. Om nu inte D vill se honom just där på plats för att vinna.

Hur känns det att hålla på alla de som bara kan vinna om D låter dem vinna?
Det känns givetvis inte bra. Som jag ser det är USA slut. Demokraterna och woke-idiotin kommer att köra det landet i botten. Trump är deras enda riktiga chans att fortsätta vara det mäktigaste landet. Om några år har Kina lika mycket kärnvapen som USA och Ryssland, och deras ekonomi är redan lika stor som USA:s.

Jag håller med dig om att R i princip inte existerar längre. Det är företagen (framförallt Blackrock) som styr USA till 100%, och deras enda mål är att berika sig själva. De bryr sig inte det minsta lilla om landet eller om folket. Demokraterna existerar i princip inte längre heller. Det är bara det att de styrande inom Demokraterna har valt att göra som företagen vill. Men om du tittar på riktiga demokrater, som tex Kennedy, blir de behandlade precis som Trump. De som bestämmer vill inte ha någon kritik mot krig, transvestiter, feminism eller hbtq-propaganda. De vill hålla män nere, då de vet att män som organiserar sig kan utmana deras makt. Alla politiker som inte blir behandlade illa är puppets som bara gör som de blir tillsagda av företagen.
Citera
2023-05-26, 15:01
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Det känns givetvis inte bra. Som jag ser det är USA slut. Demokraterna och woke-idiotin kommer att köra det landet i botten. Trump är deras enda riktiga chans att fortsätta vara det mäktigaste landet. Om några år har Kina lika mycket kärnvapen som USA och Ryssland, och deras ekonomi är redan lika stor som USA:s.

Jag håller med dig om att R i princip inte existerar längre. Det är företagen (framförallt Blackrock) som styr USA till 100%, och deras enda mål är att berika sig själva. De bryr sig inte det minsta lilla om landet eller om folket. Demokraterna existerar i princip inte längre heller. Det är bara det att de styrande inom Demokraterna har valt att göra som företagen vill. Men om du tittar på riktiga demokrater, som tex Kennedy, blir de behandlade precis som Trump. De som bestämmer vill inte ha någon kritik mot krig, transvestiter, feminism eller hbtq-propaganda. De vill hålla män nere, då de vet att män som organiserar sig kan utmana deras makt. Alla politiker som inte blir behandlade illa är puppets som bara gör som de blir tillsagda av företagen.

I USA har det ju varit så hårt fokuserat på att man ska berika sig, intill vansinnes gräns. Medan de finns barn, fokuserar på dem ett tag här, som inte har drägliga uppväxtvillkor och samtidigt ska man förhindra att kvinnor gör aborter. Alla dessa barn som lider så hårt och inte har en chans att bli normalt fungerade människor. Deras hjärnor förstörs av sockerdieter och traumatiska händelser hela tiden omkring dem. Och så många börjar med droger tidigt, många redan i tioårsåldern.

DeSantis fiasko med sin presentation av sin kandidatur får en ju att undra om någon saboterat den med flit. Jag har inte koll på riktigt vad som hände så jag kan inte säga säkert, men något konstigt var det. Eller är han så tafflig? Vad hade Elon med det att göra? Fattar inte det där. Jag ser fram emot debatter även om de inte är formella än så länge. De debatterar ju med varandra genom intervjuer och rallyn. Såg väldigt många rallyn av Trump förra vändan. Att han direkt nu börjar med öknamn gör att det kommer att vara helt uttjatat nästa år om inte förr. Och den här gången är öknamnet uttjatat även om en del MAGA ligger på den nivån att det är vad de älskar. Men de rösterna har ju Trump redan.
Citera
2023-05-26, 16:16
  #226
Medlem
DeSantis track record än så länge är på många sätt lika positivt som Trumps, kanske rentav bättre, även om det förstås inte riktigt går att jämföra att styra en delstat med att styra ett land. Men han har varit oerhört framgångsrik i Florida och delstaten har under hans styre gått från att vara en purple state till en ganska solid red state. DeSantis vann guvernörsvalet 2022 överlägset. DeSantis har varit en den ledande republikanska kulturkrigaren de senaste åren och till och med fått mäktiga Disney att darra. DeSantis har varit mer kritisk mot den auktoritära pandemihanteringen än vad Trump var. DeSantis har mer konsekvent tagit strid med vänsterextrema nyhetsmedier än Trump någonsin var, vilket bekräftas ännu mer av det faktum att han valde att lansera sin kampanj på Twitter, en plattform som når oändligt många fler tittare än de flesta större tv-kanaler tillsammans. Och ideologiskt sett är DeSantis klart mer konservativ än president Trump.

Jag tror som sagt att Trump vinner nomineringen, och han styrde förstås USA betydligt bättre än vad senildemente fascisten Biden gör. Min poäng är väl mest att alla som motsätter sig kommunism kan glädjas över att republikanerna denna gång har två ledande kandidater som båda skulle göra ett utmärkt jobb med att leda Amerika och skapa en tryggare och bättre omvärld där inte Ryssland och Kina inte som nu har fritt spelrum att göra precis vad de vill.
Citera
2023-05-26, 16:31
  #227
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Jag har ju startat en tråd om detta fusket. R kommer att förlora ALLT som Dem vill vinna genom att de fuskar och kommer att fuska. Så Trump och DeSantis kommer bara att vinna om de följer det som demokraterna vill. R finns praktiskt taget inte längre.

DeSantis har dock så mycket "svart" i sin bakgrund som kommer att äta upp honom. Han håller inte ut längre än till årets slut. Om nu inte D vill se honom just där på plats för att vinna.

Hur känns det att hålla på alla de som bara kan vinna om D låter dem vinna?
Det komiska att de redan ropar om valfusk om inte trumpen vinner, det är precis som de har på känn att väljaren har övergett trumpen.
Citera
2023-05-26, 17:54
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det komiska att de redan ropar om valfusk om inte trumpen vinner, det är precis som de har på känn att väljaren har övergett trumpen.

MAGA har fullständigt tappat greppet om tillvaron. De är för att benåda terrorister och nu också med att enligt Trumps instruktioner se det som att vinner man inte så är det fusk. Jag startade en tråd om saken och ingen har gått in och reflekterat över ett så enormt fusk ens det minsta lilla. Ja fullständigt tappat greppet om verkligheten.

Vad jag skulle vilja veta är ju vem som saboterade för DeSantis. Jag tror att Trump och Elon har gjort det i samspel. Det är hårt mot hårt nu och det ska bli mycket intressant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback