2022-01-07, 01:38
Medlem
Första grå sen grön sen grå sen grön enkelt ju
Citera
2022-01-07, 02:15
Medlem
Fialisans avatar
Hon klickar ju bara random, hon har ju knappast kunskap att kunna lösa det där, så det du visar på bilden är inte svaret.

Jag skulles säga att det faktum att det finns två med varje bokstavskombination på toppen tyder på att bokstäverna är irrelevanta för färgerna.
Eftersom man har en minut på sig vore snabb överslagsräkning av toppsiffrorna och bottensiffrorna rimligt, och de som är bottentunga är gröna, och de som är topptunga är grå.

24 5 21
8 20 4

4 23 6
24 3 21

Alltså skulle jag säga att svaret är grå, grön, grön, grå.
Citera
2022-01-07, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlofPlanet
Jag har gett den information jag fick och en bild på en lösning som testföretaget lämnat i introduktionen till testet. Om jag varit otydlig, tja tycker du det så?

Ser fram emot vad du kommer fram till.
Ja, jag förstod i a f ingenting alls av din förklaring.
Citera
2022-01-07, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetalltisverige
Första grå sen grön sen grå sen grön enkelt ju

Förklaring?
Citera
2022-01-07, 09:59
Medlem
Grå så adderas två så blir det ena talet , gröna så blir det typ 678 talordning finns massa o se men det snappa jag upp direkt
Citera
2022-01-07, 13:23
Medlem
OlofPlanets avatar
Citat:
Grå så adderas två så blir det ena talet , gröna så blir det typ 678 talordning finns massa o se men det snappa jag upp direkt

"Typ" låter som mycket svävande och jag förstår inte alls vad du försöker beskriva. Vad då adderas två och blir ena talet, vilket tal?

Det räcker inte med att titta på bilden under strecket som är grå och få ihop något för den. Det ska stämma även för de grå ovanför strecket.

Var får du 678 från?
Citera
2022-01-07, 18:34
Medlem
Omg jag kollar snabbt o ser likheter o drog denna slutsats är tämligen 100% säker antar sånna här banala tester går på tid med , om ni jämför alla gråa så är dem lika uppbyggda förutom siffrorna längst ner samma med de gröna förutom att dem siffrorna är mer en talföljd
Citera
2022-01-07, 21:51
Medlem
OlofPlanets avatar
Citat:
Omg jag kollar snabbt o ser likheter o drog denna slutsats är tämligen 100% säker antar sånna här banala tester går på tid med , om ni jämför alla gråa så är dem lika uppbyggda förutom siffrorna längst ner samma med de gröna förutom att dem siffrorna är mer en talföljd

Samtliga både uppe och nere är exakt likadant uppbyggda med siffror och bokstäver. Att kalla "mer en talföljd" för ett mönster låter inte rätt. Det finns ingenting i bildens olika figurer som på ett tydligt sätt grupperar ihop dem.

Det ska göras på tid och det är ont om tid. I de instruktioner jag har tittat på efteråt på nätet så verkar mönstren vara mycket tydligare. Där kan det handla om att en grupp har samma siffra uppe och ner och den andra gruppen har samma bokstav i mitten. I alla exempel är det gemensamma mönstret något som är exakt lika, inte nästan lika.

Jag kommer givetvis att fråga om detta, men inte nu. Har fortfarande en vecka på mig att göra testet eftersom jag avbröt direkt vid exemplet utan att börja.
Citera
2022-01-07, 23:47
Medlem
Ok jag ser mig en talföljd på de gröna typ 789 , 768 etc minns inte allt o på de grå så är 2 tal summan av det 3:e jag kollade bara snabbt men bör göras så pga går på tid
Citera
2022-01-08, 01:45
Medlem
OlofPlanets avatar
Citat:
Ok jag ser mig en talföljd på de gröna typ 789 , 768 etc minns inte allt o på de grå så är 2 tal summan av det 3:e jag kollade bara snabbt men bör göras så pga går på tid

Tack för ditt deltagande att försöka hitta en lösning, men tyvärr ser jag inget i det du skriver som motsvarar ett gemensamt mönster.
Citera
2022-01-08, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Hon klickar ju bara random, hon har ju knappast kunskap att kunna lösa det där, så det du visar på bilden är inte svaret.

Jag skulles säga att det faktum att det finns två med varje bokstavskombination på toppen tyder på att bokstäverna är irrelevanta för färgerna.
Eftersom man har en minut på sig vore snabb överslagsräkning av toppsiffrorna och bottensiffrorna rimligt, och de som är bottentunga är gröna, och de som är topptunga är grå.

24 5 21
8 20 4

4 23 6
24 3 21

Det där kom jag också fram till efter en snabb koll, kändes som rimligaste svaret. Är svaret nåt annat så är det OPs förklaring som förstör eller så har den som gjort testet krånglat till det för sig själv.
Citera
2022-01-08, 16:30
Medlem
OlofPlanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan

24 5 21
8 20 4

4 23 6
24 3 21

Missade ditt svar tidigare och ser att länkens koppling försvunnit. Lägger till en ny länk.

http://www.bilddump.se/bilder/202201...26.230.185.JPG

Jag förstår den förklaringen och då är det alltså fel färg på den längst ner till vänster. Dock är jag tveksam till att man ska lägga ihop flera rutor. Det handlar ju om induktion, inte deduktion, men jag ska inte säga säkert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in