• 3
  • 4
2022-01-08, 18:14
Medlem
Man behöver inte ens lägga ihop flera rutor, går man bara efter rutan som bollen har ett streck till så blir det samma lösning
Citera
2022-01-08, 19:13
Medlem
OlofPlanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Man behöver inte ens lägga ihop flera rutor, går man bara efter rutan som bollen har ett streck till så blir det samma lösning

Jag antar att du menar den övre bollen då? Visst då är de grå (om vi räknar den ner till höger som grå) över 5 och de gröna under 5. Tycker fortfarande inte att det är ett tydligt mönster om man arbetar med induktion (dvs ska se saker snabbt). Det känns mer som något man lägger ihop och kommer fram till i flera led (deduktion).

Ja tar in detta, men fortfarande är ju den gröna markeringen i skärmklippet fel och det är testföretaget som gjort den bilden.
Citera
2022-01-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlofPlanet
Jag antar att du menar den övre bollen då? Visst då är de grå (om vi räknar den ner till höger som grå) över 5 och de gröna under 5. Tycker fortfarande inte att det är ett tydligt mönster om man arbetar med induktion (dvs ska se saker snabbt). Det känns mer som något man lägger ihop och kommer fram till i flera led (deduktion).

Ja tar in detta, men fortfarande är ju den gröna markeringen i skärmklippet fel och det är testföretaget som gjort den bilden.

Nej, läs det Fialisan skrev tidigare om grön och grå
Citera
2022-01-08, 21:58
Medlem
OlofPlanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Nej, läs det Fialisan skrev tidigare om grön och grå

Jag har redan kommenterat det och för mig känns det som jag skriver inte som primärmönster (det är exempelvis att ha en trea upp och nere) snarare som ett godtyckligt sekundärmönster (högre eller lägre än en mitt punkt.

Den gröna i bilden ska enligt Fialisan vara grön så det är precis som jag skriver, i så fall fel i exempelbilden.

Det är bara mina reflektioner och jag kan inte säga att det inte är som ni säger.
Citera
2022-01-08, 23:33
Medlem
OlofPlanets avatar
Här kommer tre bilder till med färdiga och korrekta lösningar. Ena färgen är enkel att förklara samband i varje bild, men den andra färgen känns inte lika självklar. Observera att detta är korrekta svar. Mycket nöje.

http://www.bilddump.se/bilder/202201...26.230.185.JPG

Citera
2022-04-24, 01:59
Medlem
Juristchefens avatar
Jag sökte ett jobb hos Arbetsförmedlingen som kontorsvaktmästare, gick helt oväntat vidare i urvalsprocessen och fick ett mail där dom vill att jag ska utföra dessa tre tester:

Adept-15 – Personlighetstest som bygger på femfaktorteorin om personlighet.
Scales lst – Problemlösningstest som mäter deduktiv slutledningsförmåga.
Scales cls – Problemlösningstest som mäter induktiv slutledningsförmåga.

Är rekryterare normala i huvudet?
Citera
2022-08-09, 09:26
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristchefen
Jag sökte ett jobb hos Arbetsförmedlingen som kontorsvaktmästare, gick helt oväntat vidare i urvalsprocessen och fick ett mail där dom vill att jag ska utföra dessa tre tester:

Adept-15 – Personlighetstest som bygger på femfaktorteorin om personlighet.
Scales lst – Problemlösningstest som mäter deduktiv slutledningsförmåga.
Scales cls – Problemlösningstest som mäter induktiv slutledningsförmåga.

Är rekryterare normala i huvudet?

Gjorde samma sak fast då hade man lagt till läsförståelse också, lustiga i det hela är att sån här skit går i mode, har även gjort det induktiva och som TS sa så fattade jag noll, som tur var finns det folk som spelat in dessa tester med någorlunda rätta svar man kan träna sig på.

Men Matrigma som många använde sig av förr var mycket lättare.

Man kan ju undra var hela HR och rekrytering är på väg när man ska förlita sig på massa korkade tester där resultatet beror på kandidatens dagsform, var har människan bakom allt tagit vägen?
Citera
2022-08-09, 10:34
Medlem
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Gjorde samma sak fast då hade man lagt till läsförståelse också, lustiga i det hela är att sån här skit går i mode, har även gjort det induktiva och som TS sa så fattade jag noll, som tur var finns det folk som spelat in dessa tester med någorlunda rätta svar man kan träna sig på.

Men Matrigma som många använde sig av förr var mycket lättare.

Man kan ju undra var hela HR och rekrytering är på väg när man ska förlita sig på massa korkade tester där resultatet beror på kandidatens dagsform, var har människan bakom allt tagit vägen?

Needless to say så sket jag i att utföra testerna.

En simpel kontorsapa som ska vässa pennor och byta glödlampor åt handläggare behöver ingen iq att tala om.
Citera
2022-11-30, 16:03
Medlem
Såna här tester är bara larviga, egentligen... nästan så att det känns som att man måste vara Mensait för att få även bland de mest simpla jobb. :P

Uppskattar länkar till såna här tester där man inte behöver betala massa för att se resultaten... och gärna förklaringar till alla delarna.
Citera
2023-03-23, 06:30
Medlem
vemfantrorus avatar
Inga länkar från tråden funkar längre men jag antar att det är samma typ av test som förekommer här: https://m.youtube.com/channel/UCP2nUaZVTo-9MNl6ywDQ7jQ
Citera
2023-03-23, 18:35
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemfantroru
Inga länkar från tråden funkar längre men jag antar att det är samma typ av test som förekommer här: https://m.youtube.com/channel/UCP2nUaZVTo-9MNl6ywDQ7jQ
Är frågorna randomiserade eller samma varje gång testet görs?
Citera
2023-03-23, 18:40
Medlem
Alltså.. länkarna är ju borta... Hur ska man kunna svara då? Lägg upp det på en mer beständig adress istället. Mitt svar kan vara..

Hallå är ju skitlätt att se.
Eller.
Jag fattar ingenting.

Och idag är båda svaren helt rätt. Förr ingen kan veta vad du undrar om du lägger dem på en "vi tar bort efter 100 timmar"-länk.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in