Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-06, 19:35
  #301
Medlem
insexnyckelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det kan tolkas på lite olika sätt, men helt klart hände det inget särskilt allvarligt under 2020, och inga nedstängningar eller andra åtgärder kan motiveras med att det pågick den dödlig farsot.

Ett sätt att se på den ovanligt låga dödligheten under de föregående fem åren, är att dessa år byggde upp ett stort antal sköra människor, bland annat genom utbredd användning av influensavaccin, vilka så att säga levde på lånad tid och gick bort så snart det kom en pust av ett nytt virus som det inte fanns något enkelt skydd emot. Detta ökade dödligheten något gentemot de omedelbart föregående åren men skapade trots det ingen överdödlighet sett över tio år eller mer och innebar ingen rationell anledning till vare sig utbredd oro, lagändringar eller myndighetsåtgärder.

Den farliga pandemin är bara ett mediaskapat spöke som försvinner om man tittar på siffrorna.

Jag har reflekterat mer över siffrorna sedan mitt första inlägg i tråden och medger att det du beskriver är en möjlig förklaring till statistiken år 2020. Huruvida det är en konspiration vågar jag inte kommentera då jag inte är tillräckligt påläst.

Vet du om någon artikel med trovärdighet som ifrågasätter dödstalens anledning? I så fall får du gärna länka.
Citera
2022-01-06, 19:39
  #302
Medlem
insexnyckelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Överdödlighet i Sverige existerar Q2 2020. Om man jämför med fem-sex år bakåt i tiden.
Den förklaras enklast med att skröpliga åldringar behandlades palliativt för säsongsinfluensa. I stället för vätskeersättning och syrgas fick de Midazolam och Morfin.
https://lakartidningen.se/klinik-och...svar-covid-19/

Ser man lite längre bakåt så finns bara sex år i Sveriges historia då färre dödsfall per invånare noterats än 2020. Det är åren 2014-2019. Alla andra år sedan befolkningsstatistik förts har fler per invånare dött.
2021 är inte helt sammanställt än men enligt
https://www.scb.se/hitta-statistik/s...oda-i-sverige/
Så är 2021 året med näst lägst dödlighet någonsin.

För att få Covid-bluffen att flyga krävdes flera bedrägerier. Inte bara ett par tusen döda äldre i Sverige.
I maj 2009 ändrade WHO definitionen på pandemi. Begreppet dödlighet togs bort.

Under 2021 ändrade CDC definitionen på vaccin. Begreppet immunitet byttes mot skydd.

Fram till 31 dec 2021 var ett test som inte säger någonting om någonting nödgodkänt i USA av CDC för att detektera smittade (PCR). Testet används såklart fortfarande i Sverige.
https://trialsitenews.com/cdc-drops-...19-influenzas/

"Död med" uppfanns som begrepp för att få in tillräckligt antal i Covidkolumnen för att få igång skräcken. Dödsfall av hjärtkärlsjukdomar är mirakulöst låga för 2020.
https://www.scb.se/hitta-statistik/s...r/dodsorsaker/

Fejkade studier för att få bort alternativet Hydroxiklorokin som early treatment publicerades i the Lancet 22 maj 2020. Med alternativ behandling tillgänglig hade aldrig vaccinmaffian fått igenom nödgodkännanden.
https://www.thejournal.ie/hydroxychl...mment#comments
Studien togs ned då Lancet snabbt fattade att de blivit spelade som nyttiga idioter men nödgodkännandet backades aldrig.

Pandemilagstiftning som medger inskränkning av våra friheter bygger på antagandet att dödligheten i influensan omdöpt till Covid är 2% sanningen är att den är ca 0,1% dvs 20 ggr fel men lagar backas inte.

Säsongsinfluensan utplånades globalt runt v 10 år 2020. För att ta ett mirakulöst uppehåll på knappt två år.

Det handlar varken om virus, sjukdomar eller vaccin.
Det handlar om att köpta politiker och korrumperad media hjälper bankmaffian att införa lydnadsbevis, gesundheitspass/reisepass hette det i Nazityskland på 30-talet. Kina kallar det för social credit system.
Den som inte vill spela boll i globalisternas slavsamhälle stängs ned. Du kan inte tanka, inte handla mat, internet stängs, BankID spärras och strömmen bryts.

Tack för din tid. Ska ge det en chans och gå igenom ditt utlägg när jag får tid.
Citera
2022-01-06, 23:40
  #303
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Paramartha
Ja för mig spelar det ingen roll om det är planerat eller helt enkelt samhället som går på av egen kraft. Oavsett vad som lett oss hit är vi hur som helst framme vid stupet.

Och det är ett intressant påpekande detta med nedrustningen av den allmänna värnplikten.

En annan intressant sak som är kopplad till verksamheten på regionen är att politikerna beslutade 2019 att kommun och regionanställda ska krigsplaceras under 2020. Man förutser alltså ett krig. Och det som nu blivit uppenbart är att det inte var en förebyggande åtgärd utan myndigheterna som själva planerade att inleda ett krig mot den egna befolkningen.

https://sverigesradio.se/artikel/7416782

För ett par år sedan så skickades ju plötsligt den klassiska skriften "Om kriget kommer" ut till folk igen, i uppdaterad version. "Väst" vill ju ha ett krig mot Ryssland. De har jobbat för detta väldigt länge och förr eller senare så kommer det nog. Förutom det här nya pandemikriget mot de egna befolkningarna så kan vi även få ett krig mot Ryssland. Jag fick själv för bara nåt år sedan en ny krigsplacering, efter att inte ha haft någon i över 10 år. Jag tyckte det var lite märkligt då jag är närmare slutet än början sv värnpliktsåldern.
Citera
2022-01-07, 05:44
  #304
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paramartha
Återigen låter det säkert märkligt för många människor att myndigheterna vill döda sin befolkning. Men massmord är bara nästa steg i den nedskärnings och rationaliseringspolitik som bedrivits sedan 90-talskrisen. Den enda skillnaden är att det nu är människoliv som är objektet för nedskärningarna. Den moderna byråkratin var alltid rationell och idag är den mer rationell och kylig än någonsin.

Mycket pekar dessutom på att en betydande del av befolkningen kommer delta i massmordet, oavsett hur fruktansvärda detaljer som "kommer fram". Anledningen är att vi befinner oss i ett krig som bubblat under ytan i decennier. Vill man förstå vad det är för ett slags krig kan man läsa "Eliternas uppror och sveket mot demokratin" av historikern Christopher Lasch.

Men det finns alternativ till den fruktansvärda framtid som systemet leder in oss i. Även om andra framtider än systemets är mer osäkra är de ändå bättre än det vi vet blir fruktansvärt.

Utvecklingen kommer därför att dela medelklassen i två delar. En del bestående av karriärister och som aspirerar på elitpositioner inom systemet, dessa blir de nya lägervakterna, de nya massmördarna. Detta oavsett om man befinner sig i sjukvårdsadministrationen eller i polisen eller på någon annan plats. Alla bidrar de till att genomdriva massmordet, som en vacker dag kommer sluka dom själva också.

Alla som inte är djupt troende karriärister kommer förr eller senare att lämna eller slås ut. Men den här gången blir det inte som i Sovjet eller Nazityskland, utan nu finns det utrymme att utmana systemet och eliten. Vi ser redan hur stora demonstrationer alltmer utvecklas till rena uppror i Europa och Australien. I Sverige sover många ännu, men även här ska vi få se stora rörelser.

Ingen kan ännu veta var det slutar, men att tro att en sådan här sak, av sådan magnitud, kommer gå över utan turbulens är att blunda för verkligheten.
Min bror och jag kom in på trögheten, politisk styrning ("värdegrunden" bl a och allt som ska täckas av detta) inom 'skattebetald verksamhet'. Vi båda såg en reformering, demokratisering (fritt meningsutbyte) om man så vill som viktig. Ocn en förändring av skattesystemet.. eller en översyn av det enorma skatteuttaget. Användandet.

Jag frågade honom om vaccinpass, eller om i princip en slags tvångsvaccinering. Han svarade, "det kan vara en väg i en så allvarlig situation som under pandemin". Han hänvisade till "att minska det svåra trycket mot sjukvården" och "att även unga dött".

Detta separerade oss helt. Just nu en malande känsla ta in. Jag godtar inte tvång el indirekt tvång med mRNA-vaccination.

Jag svarade bara att det är i regel äldre som dött och att massvaccination är både onödigt och biverkingar kan vara relativt stora. Större än nyttan.

Han är inte ointelligent, saken handlar om sållning av information. Varifrån vi får den. I det här fallet känns proportionerna hos honom som helt bisarra. I morgon har jag nog redan smält det här men intagit en lite annan hållning för framtiden gentemot honom.

Jag läste f ö hur Folk o Försvar kommer fokusera bl a på "kritik" från "vaccinkritiker" och "mot klimatpolitiken" (Nya Dagbladet 6 jan -22).
Ytterligare en pusselbit i spelet som passar in i en nutida slags masspsykos. Vilka som ska få yttra sig övehuvudtaget. Fritt meningautbyte kring ex mRNA-vaccin, nedstängningar, s k pass kommer sorteras som hot mot demokratin/folkstyret, och säkerheten. ?

Folk o Försvar ska "försvara demokratin" genom.. lätt räkna ut, torgföra mer censur som medicin.
"Folk" bryr de sig inte om med andra ord.

Det behövs ett försvar av demokratin eller rätten säga sin mening i ett stort antal frågor i det som nu händer och som skall hända framöver. 22 januari nu i år ska demonstrationer ske i Sthlm o Gbg mot Covidpassen bl a. Måtte framträdande forskare, samhällsdebattörer delta likaväl som en bred massa av människor. Det finns många som motsätter sig den politiska utvecklingen, nyttan och nödvändigheten. Hallengren, M. Andersson m fl i "oppositionen" känns som en otrygg framtid.
__________________
Senast redigerad av RamsundAktaRingen 2022-01-07 kl. 05:46.
Citera
2022-01-07, 05:50
  #305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Vad var det som hände i Tyskland? Hitler hade ju ett enormt stöd av en stor majoritet av den tyska befolkningen. Ett många gånger större stöd än vad någon ledare i något "demokratiskt" västland har haft efter 1945.

För övrigt så citerar jag mig själv:



De vet vad de håller på med. Detta är planerat sedan många decennier tillbaka. I mycket god tid vidtog de åtgärder som de visste skulle göra det svårt eller omöjligt för befolkningen att göra något effektivt motstånd mot de stora förändringar som de visste att folket förr eller senare skulle sparka bakut emot.

Om det som kommer ske under det kommande året hade skett för 30 år sedan så hade befolkningen i flera olika europeiska nationer kunnat organisera effektivt militärt motstånd. Regioner hade under lokala ledare kunnat gå sin egen väg med våld.

Då hade alla vuxna män militär utbildning. Det fanns ett mycket stort antal officerare och befälsutbildade som kunde leda och organisera. Det fanns vapen, ammunition och övrig utrustning för att utrusta många hundratusentals man bara i Sverige. Allt detta fanns i massor av förråd utspridda över landet. Det var helt otroliga mängder. Ett intensivt och storskaligt gerilkakrig hade kunnat hållas igång i många år utan att man skulle ha behövt importera en enda patron. Det var nästan likadant i flera andra europeiska nationer. Ungefär samtidigt så skrotade plötsligt alla dessa länder allmän värnplikt och systemet med utspridda militära förråd. Idag är allt borta och de yngsta männen i kullarna där alla fick militär utbildning är 45+ i ålder.

Som jag insåg då och vidhåller idag så var detta inte en slump utan en medveten förberedelse inför kommande, stora och impopulära samhällsförändringar.

Yes exakt detta. Avskaffande av beväpning inom hemvärn, avskaffande av värnplikten var revolutionsförebyggande åtgärder.

Till och med NATO har övat i Norge på att kriga mot svenskar i händelse av uppror. På något sätt har propagandan varit så effektiv i Sverige att folk inte reagerat.
Citera
2022-01-07, 09:52
  #306
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pro-vaxx
Yes exakt detta. Avskaffande av beväpning inom hemvärn, avskaffande av värnplikten var revolutionsförebyggande åtgärder.

Till och med NATO har övat i Norge på att kriga mot svenskar i händelse av uppror. På något sätt har propagandan varit så effektiv i Sverige att folk inte reagerat.

Jo, NATO har haft övningar där scenariot var att bekämpa "insurgenter" i Sverige och svenska försvarsmakten har också haft flera övningar där fienden i scenariot för övningen var svenska nationalister och folkliga upprorsstyrkor i Sverige.
Citera
2022-01-07, 13:29
  #307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Allt är påhitt? Jaja..


Din profilbild och ditt utalande går emotvarandra... är det Stockholms Syndromet och den Kognitiva Disonansen som spökar?

"Det är lättare att lura en människa en att övertalla denne att han har blivit lurad" - Ett gammalt ordspråk inanna Covidotin kom och Armbindel flyttades från Armen till munnen och fungerar som en ansiktsblöja/munkavel också...
Citera
2022-01-07, 19:18
  #308
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insexnyckeln
Jag har reflekterat mer över siffrorna sedan mitt första inlägg i tråden och medger att det du beskriver är en möjlig förklaring till statistiken år 2020. Huruvida det är en konspiration vågar jag inte kommentera då jag inte är tillräckligt påläst.

Vet du om någon artikel med trovärdighet som ifrågasätter dödstalens anledning? I så fall får du gärna länka.

All heder till din inställning och förmåga att ta till dig argument.

Nej, jag känner inte till någon artikel om detta, men jag har heller inte letat.

Vad jag förstått ser för övrigt siffrorna ungefär likadana ut i alla länder, men därvidlag har jag inte kollat upp siffrorna själv och räknat utan bara sett det som påståenden i olika artiklar på nätet.
Citera
2022-01-08, 01:57
  #309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Det mesta av skriverierna kring sjukvården beror ju på att den är underdimensionerad personalmässigt och det gör att sjukvården skriker nästan direkt om folk skulle bli mer sjuka. Även på de normala låga nivåerna så har vi långa köer och det stora jobbet för en som är sjuk är att få plats på sjukhuset.

Materialmässigt så tror jag inte det är så stora skillnader. Vi pratar trots allt om ett fåtal 10-150 personer som ligger på IVA och sjukvården i det stora behandlar nog flera tusen patienter för andra saker.

Vore nästan lite konstigt om materialåtgången ökade med tanke på att man slår i taket nästan direkt pga personalbrist.

Ja det är ganska ohederligt av svensk media att komma med nyhetsreportage att vården går på knäna och ge sken av att det är pga covid. De senaste 15 åren har jag sett flertalet artiklar och dylikt om sjuksköterskor som sitter och gråter på arbetstid för det är så underbemannat och de stressas ihjäl. Detta var artiklar långt innan det fanns någon jävla corona”pandemi”.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback