Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-05, 13:56
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paramartha
Modellen var inte poängen i TS, poängen var känslan man får när man jobbat länge med statistik och inser att det man för statistik över är en ren fiktion. Vad har då modellen för betydelse när allt som den matas med är påhittat?

Naturligtvis visste jag sedan tidigare att mycket vi gjorde var friserat osv., men den här grejen, med sådan effekt på samhället, blev lite för magstark för mig.

Kan du ge några fler exempel på vad mer som är friserat som du sett genom ditt arbete?
Citera
2022-01-05, 14:33
  #182
Avstängd
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paramartha
Som rubriken lyder jobbade jag som statistiker på en region då coronapandemin rullades ut.

I ett inledande skede, cirka februari och mars 2020, var jag ganska orolig själv men jag insåg ganska snart att det inte fanns något att oroa sig för.

Jag arbetade med att ta fram smittspridningsmodeller men när jag ville använda en reguljär influensamodell (i framkant av forskningen) som kombinerade data från 1177 med nyinlagda patienter så satte självaste regiondirektören ner foten. Anledningen? Det var problematiskt att ta fram datum för nya covidpatienter eftersom det visade sig att majoriteten av dessa redan var inneliggande på sjukhuset av andra skäl.

Mina egna (hemmasnickrade och ej forskningsbaserade (eftersom det inte tilläts) modeller) kördes mot en annan modell för inköp. Fast antal covidpatienter påverkade inte inköpen. Det spelade ingen roll om det var noll eller femtio covidpatienter, sjukhusets resursinköp var densamma. Den enda varan som ökade i och med covid var handsprit.

Till sist skulle vaccinerna baxas ut och statistikföras samtidigt som jag mer eller mindre redan insett att allting är en lögn. Vid det läget sa jag upp mig, men då hade jag redan insett lögnen. Vad tror ni har vi en pandemi? Har ni något att invända mot mina iakttagelser som ligger väldigt nära verksamheten inom sjukvården?
Tillämpar man benfords law! Vilket jag såg en matematiker göra generellt på statistik från våra rapporterade myndigheter runt om Europa så ser man att det avviker ordentligt vilket tyder på eventuell manipulering/fraud av våra data. Hittar inte länken just nu.
Pandemin existerar bara via media och myndigheter samt hjärntvättat folk!
Varför detta får fortgå kan jag inte förstå!
Citera
2022-01-05, 14:51
  #183
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paramartha
Vad spelar det för roll. Varenda en som invänder mot det som utspelar sig klassas som foliehatt eller skurk eller värre än skurk. Det spelar ingen roll vilken insyn man haft innan man uttalar sig: alla som säger något är idioter.

Och det är den sedvanliga INVERTERINGEN från vänstern (och stat och MSM). Det är ju uten tvekan dom som är idioter, dom som tror absolut allting utan att ställa frågor, dom är ju dumma som värsta byfånarna om du frågar mig. Men som alltid, vänder dom allting upp-och-ner. Alla som inte delar doms felaktiga världsbild är idioter för dom.

Men igentligen är det ju projicering, dom är själva idioterna.
Citera
2022-01-05, 14:57
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Vi är långt i från topic.
De som vill ha dig på judespåret är nöjda.

Fundera bara en kort stund på hur det kan komma sig att Bilderberggruppens förste ordförande, Prins Bernhard av Lippe Biestenfeld och finansiärer och initiativtagare som David Rockefeller och Henry Kissinger kommit så bra överens.

Bernhard var officer i SA och jurist inom IG-Farben. Samma IG-farben som drev Bunawerk Auschwitz. Prinsen var rånazist alltså.
Rockefeller och Kissinger judiska miljardärer.

Allt är en teater. Jude-nazistgrejen likaså.

Så tror jag också. Personerna i toppen kommer att piska hårdare och hårdare mot den ovaccinerade gruppen när den sjunker i antal. Den andra stora delen av corona 2022 blir att fortsätta att vifta med en illusion av en lösning framför den vaccinerade massan, i väntan på att diktatur införs i väst.
Citera
2022-01-05, 15:02
  #185
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Det måste vara jobbigt att ständigt leva i skräck för NWO och "the great reset".
Kanske till och med så energikrävande att det är svårt att behålla sitt jobb?
Så att man blir arbetslös och sitter framför datorn hela dagarna och tittar på youtubeklipp från alternativa "forskare". som också fått sparken från sina jobb, för att de vet "för mycket".
Plötsligt kan man ju börja inbilla sig saker.
Konstiga saker.
Tokiga saker....

Det är ingenting fel med att inte ta del i ett sjukt samfunn då, idiot. Du tror nån bra jobb ger dig "status?" Ju högre ställning du har, ju mer måste du agera som en docka som blir instruerat från nån annan som kontrollerer dig. Det är så dom t.ex. får alla premierministrar i Europa till at följa t.ex. den nuvarande Covid-agendan. Så hur ger det status på något sett alls att vara en förhandsprogrammerad docka?

Och högre utbildning är också så kontrollerad och ofri nu i dag att det är skrattretande, du kan lära mycket mera på egen hand än du kan i dom flesta universitet och högskolar. Dom är nu idag indoktrineringsläger.

Att du inte fattar detta förstår jag ju, men så är det med idioter. Du tror fortfarande på hela samhället och är fortfarande besatt av status och komma upp i dom hjärntvättade hierarkier. Du forstår tydligen inte att ju mer du är inuti dom hjärntvättade hierarkier, jo mer ofri blir du. Nått som ju går tvärt imot det "demokrati" och den "frihet" det hävdas att vi har. Med andra ord så blir nästan alla som går imot den dolda agendan i samhället frusit ut av dessa hierarkier, det gör inte dom som blir frusit ut "sjuka," det är omvänd, samhället är sjukt och dom som frisknar till blir frusit ut. Du har altså 100% fel och ditt tänk är felaktigt. Det är dom som inte ställar frågor och slutar även TÄNKA för att behålla sina jobb som är, eller blir, sjuka! Dom ender upp som inte kompletta människor. Och dom som nekar att kompromissa med sin egna personlighet och vill fortsätta vara fria (mao friska människor) blir frusit ut, OCH DETTA FORTSÄTTER PROCESSEN MED AT SAMHÄLLET BLIR SJUKARE OCH SJUKARE. Det är som att kreftceller har tagit over huvudet på samhället och kastar ut alla friska celler från "makten!"
Citera
2022-01-05, 15:15
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Jag har några funderingar, också rent ekonomiskt.
Är det inte så att man genom en pandemi och en drös tillhörande regler ger sysselsättning åt anställda inom den offentliga förvaltning, och därmed säkrar offentliga jobb?
Om det inte finns någon pandemi, så hade det t.ex. inte självklart att man har en statsepidemiolog samt en hel stab av tjänstemän som fastställer olika regler. De kan på det här sättet "komma upp sig" och sola sig i rampljuset- och i förlängningen- tänk "Tegnell" som varumärke, för gubbkläder. Värt en slant.
På det sättet finns det en faktor som driver på för att pandemin som fenomen ska fortsätta, för att skapa nya möjligheter åt ett antal tjänstemän.
I övrigt, antivaxxare ska man nog inte stryka medhårs i onödan- vaccin och/eller medicin har visat sig vara effektivt mot ett stort antal sjukdomar, och i det här fallet är det inte någon större skillnad, förutom att medicintilverkare får gratis reklam, och en stryckande åtgång på deras produkter.
Jag kan tänka mig att både gym och kosttillskott har haft ett uppsving.
Resebranschen och besöksnäringen är det synd om- förutom dem som är smarta nog för att kunna fuska till sig stödpengar.
Där har man ytterligare ett fenomen: Regeringarna sätter på sig spenderbyxorna (för att hålla missnöjet, och därmed missnöjespartierna, i schack), och drar skattebetalarnas kreditkort överallt där de kommer åt. Varsogod: Stagflation. Och stigande opinionssiffror för missnöjespartierna.
Och naturligtvis, tack vare det får vi stigande energipriser- och det i sin tur slår på tillverkande företag.
Vet inte hur det kommer att gå för pappersbruken häromkring...
Och dessutom dyrare transporter, och inte minst så vill matproducenterna höja priserna... osv.
Inflation är ett sjäkvspelande piano, frågan om en massiv utlåning, devalvering och ytterligare statligt spenderande på stödåtgärder kan fixa problemet igen.
Kan tänka mig att det kommer att bli oroligt på valuta- och råvarumarknaden, det kommer väl att finnas en del att tjäna där på spekulation.
Så pandemin skapar ju möjligheter i all misär. Man får inte glömma att det är befolkningen som får betala för kalaset med höjda räntor, stigande priser och, inte minst, höjda skatter.
SD kommer att få det hett om öronen, och att klämma åt och försöka göra sig av med den inflyttade delen av befolkningen lär inte fixa nationalekonomiská problem. En idé kunde vara att förse dem med billigt boende och statligt finanserat lågbetalt arbete, det har ju prövats framgångsrikt tidigare. Man behöver kanske inte gå riktigt så långt som getton och arbetsläger, men man kanske kan tänka sig en lightversion av detta.
Ja, där har ni min analys.

Några funderingar på ditt inlägg:
1. Du menar att den offentliga sektorn, där flertalet verksamheter redan nu uttalat sig om att man rent siffermässigt under de närmaste 10-20 åren inte kommer kunna rekrytera tillräckligt med personal ska försöka trygga arbetstillfällen?? En offentlig sektor där personal så sent som för någon månad sedan hotade med massuppsägning på grund av arbetsvillkoren? En verksamhet som vid flera sjukhus redan fått dragit ner på verksamhet för personalbrist? Är det den verksamheten du menar som ska försöka utnyttja tillfället för att trygga arbeten?

2. Ja, FoHM kanske har tänkt att utnyttja chansen för få sola sig lite i glansen. Men hur tänker du att FoHM fått med sig resten av världens smittskydd på den dealen? Hade de en storkonferens alla världen tusentals smittskyddsläkare och bestämde sig för ett speciellt datum när den påhittade pandemin skulle slå till?

Om vi nu också talar om denna konspiration, som skulle innefatta kanske 100 000 människor om vi räknar med smittskydd, regeringar och andra som behövs, varför är det ingen, ingen media som reagerat och fått någon visselblåssare?? Inte ens USAs mest hemliga organisation NSA lyckades ju hålla tätt, och den innefattar inte ens i närheten av lika många människor, och NSA kontrollerar sina anställda bra mycket hårdare än vad eventuella smittskydd i världen gör.
Citera
2022-01-05, 15:20
  #187
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Världen drabbades av ett svårt virus. Många forskare och länder har tolkat olika. Många gånger har det varit fel. Så även FHM i Sverige. Det är inte lätt att se in i framtiden. Jag tror dock inte att alla forskare och politiker skulle gå ihop, under exakt samma agenda, bestämma sig för att ljuga samfällt och vilja folk ont. Jag tror att forskare och politiker är som folk är mest. De vet inte allt, de vill inte folk ont och de undviker i det längsta att ljuga. Just politiker tror jag är mest trötta på Corona. De vill att samhället flyter på som vanligt, att skatteintäkter kommer in, så att de kan lova reformer och bli omvalda.

Vad tror du själv?

Snack om att vara naiv! Hahahaha. Och varför i hela helvetet fattar inte en enda "anti-konspirationsteoretiker" eller "slumpmässighetsteoretiker" den 100 000 ggr förklarade PYRAMIDMODELLEN? Pyramidmodellen - som världen styrs genom, från toppen - gör ju att det inte är nödvendigt alls att "Jag tror dock inte att alla forskare och politiker skulle gå ihop, under exakt samma agenda, bestämma sig för att ljuga samfällt och vilja folk ont." Det är inte nödvendigt att få alla forskare och politiker (eller någon andra) att gå ihop, för att dom följer ordrer UPPIFRÅN, och statsministrar och presidenter ÄR INTE ALLS ENS I NÄRHETEN av toppen av den pyramiden.

Du måste också läsa dig upp på, och VÄRKLIG fatta ordentligt, vad KOMPARTEMENTALISERING är for nått, för det är den andra komponenten efter pyramidmodellen, som gör det möjligt att kontrollera pyramiden. Dom längre ner i pyramiden får BARA veta det absolut nödvendiga för att dom ska kunna fylla sin roll (jobb).

Igen, varför i hel** fattar slumpmässighetsreligiösa inte pyramid-modellen och kompartementalisering???? Det ENDA dom som står högt i pyramiden behöver mer "tightare" kontroll över, är typ 98% av media. Alt det andra behöver dom inte detaljkontrollera - eller, det handteras av andra länger ner i pyramiden. Bara media kontrolleras mer direkte.
__________________
Senast redigerad av OsloRbastFTrest 2022-01-05 kl. 15:41.
Citera
2022-01-05, 15:20
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gobonauten
Jag tycker att du har extrapolerat rätt friskt. Du har alltså en hemgjord modell som du själv säger inte är baserad på forskning och som ger inköpssiffror som inte verkar vettiga för din region. Av detta drar du slutsatsen att allt kring covid är påhitt. Du har analyserat inköpssiffror för regionen. Det är ganska långt ifrån "allt". Det är faktiskt närmare inget än allt.

Måste erkänna att jag undrar om det ens är en regions siffror TS tittat på. Får mer känslan, och ja, det är en magkänsla, att det är en avdelnings siffror TS tittat på, typ röntgen. För om det enbart är handsprit som varit någon större skillnad på i inköp, så är de antingen en kortare tidsperiod på kanske en dag, eller så saknar TS förståelse för inköpsystemen.

Men visst, för en avdelning, så kan det ju kanske vara korrekt, även över en längre tidsperiod på upp till ett halvår eller så.
Citera
2022-01-05, 15:21
  #189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paramartha
Som rubriken lyder jobbade jag som statistiker på en region då coronapandemin rullades ut.

I ett inledande skede, cirka februari och mars 2020, var jag ganska orolig själv men jag insåg ganska snart att det inte fanns något att oroa sig för.

Jag arbetade med att ta fram smittspridningsmodeller men när jag ville använda en reguljär influensamodell (i framkant av forskningen) som kombinerade data från 1177 med nyinlagda patienter så satte självaste regiondirektören ner foten. Anledningen? Det var problematiskt att ta fram datum för nya covidpatienter eftersom det visade sig att majoriteten av dessa redan var inneliggande på sjukhuset av andra skäl.

Mina egna (hemmasnickrade och ej forskningsbaserade (eftersom det inte tilläts) modeller) kördes mot en annan modell för inköp. Fast antal covidpatienter påverkade inte inköpen. Det spelade ingen roll om det var noll eller femtio covidpatienter, sjukhusets resursinköp var densamma. Den enda varan som ökade i och med covid var handsprit.

Till sist skulle vaccinerna baxas ut och statistikföras samtidigt som jag mer eller mindre redan insett att allting är en lögn. Vid det läget sa jag upp mig, men då hade jag redan insett lögnen. Vad tror ni har vi en pandemi? Har ni något att invända mot mina iakttagelser som ligger väldigt nära verksamheten inom sjukvården?
Jamen vi tror dig!
Citera
2022-01-05, 15:27
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Det finns åsikter och det finns objektivt rätt och fel. När det kommer till vetenskap och forskning kan man inte tycka saker och ting. Vissa tycker jorden är platt, vi vet att det inte är så, detta VET vi, på samma sätt som att vi exempelvis VET att vaccinet inte är farligt för 99,99% av oss.

Det finns en objektiv sanning. Men det råder olika åsikter om vad denna sanning är.

Vaccinets effekter har ingen hälsofördel på yngre människor. Riskerna överväger fördelarna.

Du har hammaren och skäran som symbol men du är oerhört mån om att farmaci industrin ska kunna tvinga på sina vacciner som inte har någon fördel för de flesta på varenda invånare, trots att du själv saknar kunskaper om medicin och biologi.
__________________
Senast redigerad av larsjohansson 2022-01-05 kl. 15:30.
Citera
2022-01-05, 15:30
  #191
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det finns en objektiv sanning. Men det råder olika åsikter om vad denna sanning är.

Vaccinets effekter har ingen hälsofördel på yngre människor. Riskerna överväger fördelarna.

Du har hammaren och skäran som symbol men du är oerhört mån om att farmaci industrin ska kunna tvinga på sina vacciner som inte har någon fördel för de flesta på varenda invånare.

Nej, du har fel, fördelarna överväger riskerna!
Citera
2022-01-05, 15:32
  #192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Nej, du har fel, fördelarna överväger riskerna!

Källan till det är trust me bro. Det skulle inte förvåna mig om du får betalt för att skriva ditt okunniga skit här.

Unga drabbas av hälsoproblem av vaccinet de drabbas inte av viruset.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback