Ja, frågan är motiverad.
Jag har under de senaste dagarna roat mig med att trycka på rapportera-funktionen vid olika trådstarter. (Alltså bara för att se anmälningsstatus).
Ofta märker jag att TS är anmält för allt mellan Trams och OT och personangrepp mm.
Idag startade jag en tråd om att vårt svenska kungapar drabbats av Covid-19:
(FB) Kungaparet drabbat av Covid-19
Mycket riktig.
Min TS, som jag ändå vill påstå är rätt saklig, är anmäld för Trams/OT, "Övrigt/Vet ej", alternativa konton etc.
Det sista är intressant då jag bara har ett konto här.
"Övrigt/vet ej" är särskilt intressant: rapportören vet inte vad jag gjort för fel, men anmälas ska det!
Jag ser detta som ett försök att tysta åsiktsmotståndare - ren och skär cancel-kultur alltså.
Hur ser ni Admins och moderatorer på detta. Har det blivit vanligare på sistone?
Undrar
Storkanonen