2022-01-04, 17:37
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Okej då förstår jag.

Däremot kan jag tycka att rapporten skulle strykas då i samband med att felet i fråga korrigerats, eller?!

Rapporterna är strukna men kopplade till inläggens historik.
Citera
2022-01-04, 17:37
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Som sagt, vill man se ”fiender” överallt så kommer man också göra det. Oavsett om de är verkliga eller inte.

Jo, men med det resonemanget kan du ju misstänkliggöra alla som vågar väcka frågor om hur saker och ting utvecklar sig!

En slags härskarteknik?
Citera
2022-01-04, 17:39
Medlem
Citat:
Jo, men med det resonemanget kan du ju misstänkliggöra alla som vågar väcka frågor om hur saker och ting utvecklar sig!

En slags härskarteknik?

Visserligen. Men att diverse trådstarter har rapporterats av väl befogade anledningar ger ju ganska klent underlag för din tes.
Citera
2022-01-04, 18:00
Medlem
maxatdunders avatar
Hur kan du se ifall någon har anmält dig?
Citera
2022-01-04, 18:14
Moderator
tobess avatar
Det finns nog säkert en del som helt enkelt rapporterar sånt de inte tycker om. Men om RP:n är obefogad så kommer ju inget att hända med inlägget eller tråden.

Personligen så raderar jag såna RP:n, eller begär ytterligare förklaring från den som skickat in den om det är något som är oklart. Att något blir rapporterat innebär ju inte per automatik att det också blir åtgärdat på något sätt.

Sen vet jag inte om det har att göra så mycket med "cancelkulturen" som att det finns vissa som kanske inte förstår regelverket och/eller hur det efterlevs. Är man van med att röra sig på andra ställen på internet så är det nog mycket av det som skrivs på FB som (tyvärr) raderas på andra plattformar.
Citera
2022-01-04, 18:30
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder

Om du trycker på ”anmäl” vid ett inlägg eller trådstart kommer det att finnas en text vid formuläret som skvallrar om en anmälan redan är gjord och för vad (dock utan anmälarens personliga motivering).

/AI
Citera
2022-01-04, 18:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder

Man klickar på rapporteringstriangeln för ett inlägg man skrivit.
Citera
2022-01-04, 18:32
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Omöjligt att avgöra då trådstarten är rapporterad för saker jag inte är det minsta insatt i. Kan alltså vara korrekt eller överspel, men inget jag med säkerhet kan uttala mig om då jag inte vet.

Både bräslepris-tråden och Pizzeria-tråden var korrekt rapporterade då båda de ursprungliga rubrikerna var felaktiga.

Syftningsfel.
Det Fattades ett s.

Här då:
(FB) Landskrona: Maline Adrijana Bianca Persson, Försvunnen 2021-12-23

Hade de lagt tråden i fel forumdel först eller?
Citera
2022-01-04, 19:36
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Här då:
(FB) Landskrona: Maline Adrijana Bianca Persson, Försvunnen 2021-12-23

Hade de lagt tråden i fel forumdel först eller?

Inte vad jag kan se vid en snabb överblick.
Men den är ju inte rapporterad för att den som rapporterat den menat att så är fallet heller.

Trådstarten har tre rapporter. Två för 0.01. Rubrik och en för 0.02. Trådstart och forumval.
En 0.01. för att se till att det blir korrekt namn på den efterfrågade och en 0.01. för att lägga till "Funnen död.".

Samt en 0.02. som förslår att moderotorerna ska lägga in en länk som styrker att personen är funnen död i trådstarten.

Så ingen utraderingskultur denna gången heller...
Citera
2022-01-04, 21:30
Medlem
Dempa19s avatar
Jag upplever att väldigt många av mina trådar har blivit cancelled. Sätter mig ner och skriver ihop en klok, finurlig och saklig trådstart och så blir den helt plötsligt cancelled, den blir skickad i papperskorgen. Jag tänker av respekt inte spekulera kring vad den cancel-culture på FB är grundad i, utan tänker endast påpeka att det finns tendenser till en sådan framväxt.
Citera
2022-01-04, 21:51
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dempa19
Jag upplever att väldigt många av mina trådar har blivit cancelled. Sätter mig ner och skriver ihop en klok, finurlig och saklig trådstart och så blir den helt plötsligt cancelled, den blir skickad i papperskorgen. Jag tänker av respekt inte spekulera kring vad den cancel-culture på FB är grundad i, utan tänker endast påpeka att det finns tendenser till en sådan framväxt.

Nej, orsaken till att dina trådar papperskorgas att du skriver andefattigt och fantasilöst trams. Här är de 3 senaste:

Citat:
Som många säkert redan blivit bekanta vid här på FB så är jag en redig rojalist. Nu under hösten har St. Erik gradvis fått ett större inflytande i mitt liv och han vandrar dagligen vid min sida. Vad som blivit klart för mig nu senare under hösten är att jag är hans arvinge, jag är direktnedgående släkt med honom. Vilket har fått mig att inse att det är jag som är menad att vara Sveriges egentliga konung, det är dags för St. Erik och hans led att återvända till tronen. Likt hur Aragorn, arvinge till Isilgidur, vandrade omkring likt en ranger i skogen tills öppning trädde fram för honom att återvända som konung. Jag tror att även denna stund har anlänt till Sverige: det är dags för Konungens Återkomst.

Citat:
Jag skaffade för ett tag sedan ett akvarium med tillhörande fiskar i olika färgglada färger. Det har gjort min lägenhet ännu vackrare på så många olika vis. De gav mig väldigt ofta glädje när jag kom hem från en tuff dag på jobbet förut, jag ser de lite som mina små kompisar. Dock har denna glädje de ger mig gradvis minskat och det har också visat sig att det är rätt så svårt att ta hand om fiskar, att ge dem tillräckligt mycket mat, att inte ge dem för mycket mat samt alla andra svårigheter det innebär att vara fiskägare (eller borde jag säga fiskvän).

Vad jag då börjat fundera på den senaste tiden är ifall jag skulle skaffa en eller flera sälar och ha i mitt akvarium istället. Då givetvis av arten mini-säl, för annars kommer det bli svårt att få plats med det i min lägenhet—kommer självfallet skaffa ett större akvarium ifall jag skaffar säl. Det som gör säl, och ännu mer specifikt mini-säl, till så lämpligt husdjur för mig är just att de sprider en enorm glädje som aldrig verkar ta slut samt känns som att de är mycket lättare att ta hand om än vad fiskar är. Framför allt genom att sälar överlag verkar vara mycket mer självgående än vad fiskar är. Vet dock inte hur det ligger till med detta specifikt för mini-sälen, tar dock för givet att den är minst lika självgående som andra sälarter. Dessutom är mini-sälar oerhört sociala, så jag tänker mig att de kan också hjälpa varandra att komma ihåg att äta, inte äta för mycket, sova tillräckligt osv..

Var kan man köpa en mini-säl någonstans? Hur många mini-sälar är optimalt att ha i en husdjursflock? Hur stort akvarium behöver man ha? Hur mycket kostar det att köpa mini-sälar och hur mycket kostar det att äga dem? Finns det några problem jag inte har tänkt på (ta jättegärna upp det för i problemen finns möjligheterna)? Är det någon som har egen erfarenhet från att ha mini-sälar och då har tips om hur man tar hand om dem, skaffar dem, leker med på bästa vis, vilken mat de föredrar, hur man ser till att de kommer överrens med varandra och annat som kan behövas veta?
Citat:
Jag har länge haft en stor kärlek till riddare, Karl den Store och St. Erik är de två jag har fastnat allra mest förr, där St. Erik tar första platsen. Kanske är det mer korrekt att säga att de gripit tag i mig än att jag fastnat för dem. Hur som helst har jag i alla fall gradvis omformat mitt liv för att försöka kunna bli mer som de tre, med betoning på den sistnämnde. Bland annat genom att fasta och frysa på det sätt som St. Erik gjorde, men även genom att agera med mod i allt jag gör och skydda de som är svaga, utsatta, fattiga. Vilket har otvivelaktigt varit rätt sak att göra.

Dock känner jag att det här inte riktigt räcker, jag vill inte bara gå runt och göra någon liten lek, utan jag vill också vara en riddare. Jag vill inte vara någon som endast donerar pengar till fattiga, utan vara någon som är villiga att gå ut i strid för att hjälpa dem och skydda dem, på det sätt St. Erik gjorde. Är det någon som har något tips för hur jag skulle kunna göra det? Jag vet ju att jag inte endast kan ta på mig en rustning, sätta mig på en häst och ge mig ut på Sveriges gator och vara en riddare. Det kommer inte funka, jag måste anpassa mig för nu tiden på många olika vis. Exempelvis att ha en motorcykel istället för en häst, men det räcker ju tyvärr inte. Jag är övertygad om att jag skulle kunna skydda fattiga och svaga rätt så ordentliga när jag flyger omkring i Sverige på en motorcykel med min lans och min väpnare som sitter i en liten hytt bredvid. Vilken han kliver ut när det blir dags för strid och jag kör full fart fram mot fienden på motorcykeln med min lans i ena handen, en sköld i den andra och håller koll på styret på något vis. Detta är ju en oerhört vacker bild, men jag tror den saknar vissa saker som gör den komplett, exempelvis hur skulle jag kunna besegra kriminella med pistoler ifall jag rider fram på en motorcykel med en lans. Samt hur ska jag få riksdagen och kungen att erkänna detta, så att jag blir någon som tjänar kungen istället för att vara en outlaw som försöker sprida sin egen variant av detta. Hur ska jag ta mig runt dessa problem? Samt är det några fler problem som jag missat? Hur ska jag i så fall ta mig runt dem?

Dina korgningar har inget med denna trådens ämne att göra och borde egentligen ge varning för 0.06. Fortsatta kommentarer kring dina papperskorgningar i denna tråd kommer att göra det.

/mod
Citera
2022-01-06, 21:01
Medlem
Farbror Fazers avatar
Det låter som något som hade varit ett problem först när moderatorer agerar felaktigt på rapporterna. Så någon vidare cancelkultur vete fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in