• 1
  • 2
2022-01-02, 14:56
Medlem
SodaFointains avatar
Varför bara 5 veckor ledigt per år? Det är för lite. Det är trots allt jobbigare att jobba än att gå i skolan. I skolan får de bara ca 15 v ledigt per år. Så ge oss som jobbar 22 v! Presic.
Citera
2022-01-02, 15:19
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Varför bara 5 veckor ledigt per år? Det är för lite. Det är trots allt jobbigare att jobba än att gå i skolan. I skolan får de bara ca 15 v ledigt per år. Så ge oss som jobbar 22 v! Presic.

Vad är fnutt semester?

Jag har 7 veckor semester. Vet inte vad jag ska göra med all tid. Speciellt nu under pandemin.

Tycker skolan var mycket jobbigare än jobbet. Men det beror väl på vad man läst och vad man jobbar med.

Vad tror du hade hänt om alla fick 22v semester. Kan du komma på någon konsekvens?
Citera
2022-01-02, 15:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag håller med! 5 veckor är löjligt lite. Det fastslog i slutet av 1800-talet. Vi borde ha åtminstone 6 veckors lagstadgad semester för alla med heltidstjänster.
Citera
2022-01-02, 15:26
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Vad är fnutt semester?

Jag har 7 veckor semester. Vet inte vad jag ska göra med all tid. Speciellt nu under pandemin.

Tycker skolan var mycket jobbigare än jobbet. Men det beror väl på vad man läst och vad man jobbar med.

Vad tror du hade hänt om alla fick 22v semester. Kan du komma på någon konsekvens?

Jag tror det är viktigare att fokusera på återhämtning varje vecka. Jobba 4 dagar och ledig 3 dagar. Eller jobba 3 dagar och ledig 4 dagar.
Sedan längre ledighet när man vill åka iväg såklart.
Citera
2022-01-02, 15:45
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Vad är fnutt semester?

Sen sänk pensions åldern till 43.
Citera
2022-01-02, 15:46
Medlem
SodaFointains avatar
Jag har som målsättning se all afilmer på netflix. det hinner jag ej om jag ska jobba
Citera
2022-01-02, 15:47
Medlem
Är det bara greker i den här tråden?
Citera
2022-01-02, 15:48
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Vad är fnutt semester?

Se tv serier. Bada, fiska, spela pokemon, spela facebook spel, läsa, se netflix
Citera
2022-01-02, 15:50
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Vad är fnutt semester?

Alla har ej samtidigt pucko..... Då kan man åka 22 v till florida. slippa vintern
Citera
2022-01-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Jag tror det är viktigare att fokusera på återhämtning varje vecka. Jobba 4 dagar och ledig 3 dagar. Eller jobba 3 dagar och ledig 4 dagar.
Sedan längre ledighet när man vill åka iväg såklart.
Detta. 2 veckor eller 6 veckor på sommaren är skit samma. Man är mest en soffpotatis ändå. Jobba max 3 dagar i sträck och max 4 dagar totalt per vecka i stället. Om du jobbar 8 timmar har du ledigt 16 timmar varje arbetsdag och 24 timmar på lediga dagar.

Sedan är det lite gulligt med ungdomar som TS som tycker att vi har dåliga regler. Sverige är ju utan någon som helst konkurrens världens bästa land att inte jobba i. Du kan plugga hela livet och få betalt för det, eller sittstrejka i en soffa och bli ersatt med 10 lök i månaden, eller föda barn på löpande band och bli belönad och försörjd.
Citera
2022-01-02, 15:59
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:

Byt jobb då, man har olika antal semesterdagar inom olika branscher/företag. På mitt första jobb hade jag 5 veckor semester men på nuvarande har jag ca 7 veckor.

Inom många jobb inom offentlig sektor har man ännu mer.
Citera
2022-01-02, 16:17
Medlem
swebarbs avatar
va glad du inte bor i usa, vad är det där typ 1 vecka semester eller nåt? jävla gnälspik
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in