2025-11-13, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Det verkar som att kommunikationen inte är så bra. Det är bådas intresse att båda förstår varandra och att vilja samarbeta och "vara" ett team. Även om man har olika åsikter eller är iväg ifrån varandra.

Vad är din plan för att så snabbt som möjligt hoppa ur denna soppan?

Precis.

Hur svårt är livet egentligen? Folk flyttar ihop och börjar sura på varandra och fortsätter.

Jag vet faktiskt inte vad jag kan göra annat än att stå ut tills det att bostadsmarknaden har återhämtat sig och vi kan få tillbaka vad vi betalade för vårt hus.

Jag har dock funderat på att föreslå för henne att vi öppnar upp förhållandet och tillåter varandra att vara med andra fram tills den dagen en separation är möjlig. Jag är dock orolig för hur detta skulle påverka husfriden. Hon har inget emot att sura.
Citera
2025-11-13, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Något för dig att titta på och sedan se den en gång till med din fru. Kan vara intressant att se hur hon reagerar...

5 Excuses Wives Use to Avoid Sex (And the Brutal Truth Behind Them All)
https://www.youtube.com/watch?v=lZ4jE-A2dno

Rent generellt anser jag att du ska säga till din fru att om hon inte vill ha sex, då har du rätt att hitta ett annat sätt att få utlopp för ditt behov tills dess att skilsmässa är möjlig.

// CC

Tack så mycket! Väldigt intressant att titta på. Dock är ju hennes slutsats inte jätteöveraskande ”you are not prioritizing your husband”.

Jag har faktiskt lagt fram nu till min sambo att om det är så att hon varken känner sexuell lust till mig eller till någon annan över huvud taget, så känns det troligt att det ligger något medicinskt bakom. Jag har frågat om hon är beredd att söka läkare för detta och hennes svar blev väl ungefär att hon skall fundera på det, märkbart trängd av att jag tog upp det.

Jag tänker att jag tar upp tråden igen med henne i nästa vecka och om hon då säger att hon inte är beredd att söka läkarhjälp eller att hon ger ett undvikande svar så funderar jag på allvar att släppa bomben och säga att hon får acceptera att jag söker sex hos andra kvinnor fram tills den dagen en husförsäljning och separation på riktigt är möjlig.

Jag är dock orolig för hur detta kommer att påverka husfriden. Vi kommer troligtvis inte att kunna separera och sälja huset på flera år. Vi har två fantastiska små pojkar tillsammans som vi måste hålla färgen inför och jag själv påverkas mycket negativt av att ha sura och otrevliga personer runt mig. Därför funderar jag på om det bästa kanske bara är att tiga ihjäl problemet under kommande år och vara otrogen istället.
Citera
2025-11-13, 20:34
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
Jag vet faktiskt inte vad jag kan göra annat än att stå ut tills det att bostadsmarknaden har återhämtat sig och vi kan få tillbaka vad vi betalade för vårt hus.

Jag har dock funderat på att föreslå för henne att vi öppnar upp förhållandet och tillåter varandra att vara med andra fram tills den dagen en separation är möjlig. Jag är dock orolig för hur detta skulle påverka husfriden. Hon har inget emot att sura.
Ibland är det bättre att gå förlust för det emotionella påverkan på dig blir större om du fortsätter och är kvar. Synd. Jag antar att lånet delas upp så att båda får ta hälften. Det bör läggas in skriftligt någonstans och båda skriver under. Annars kan den ena bara strunta i och betala och den andar får ta "hela" smällen istället.

Jag har inte varit med om ekonomiska problem i stunder som din men det är ditt minsta problem av dina problem. Problemet är sant och helt tydligt och är inte något som gömmer osanning eller lovar något annat som det inte kan hålla. Det är bara pengar som ska betalas tillbaka.

Citat:
Tack så mycket! Väldigt intressant att titta på. Dock är ju hennes slutsats inte jätteöveraskande ”you are not prioritizing your husband”.

Jag har faktiskt lagt fram nu till min sambo att om det är så att hon varken känner sexuell lust till mig eller till någon annan över huvud taget, så känns det troligt att det ligger något medicinskt bakom. Jag har frågat om hon är beredd att söka läkare för detta och hennes svar blev väl ungefär att hon skall fundera på det, märkbart trängd av att jag tog upp det.

Jag tänker att jag tar upp tråden igen med henne i nästa vecka och om hon då säger att hon inte är beredd att söka läkarhjälp eller att hon ger ett undvikande svar så funderar jag på allvar att släppa bomben och säga att hon får acceptera att jag söker sex hos andra kvinnor fram tills den dagen en husförsäljning och separation på riktigt är möjlig.

Jag är dock orolig för hur detta kommer att påverka husfriden. Vi kommer troligtvis inte att kunna separera och sälja huset på flera år. Vi har två fantastiska små pojkar tillsammans som vi måste hålla färgen inför och jag själv påverkas mycket negativt av att ha sura och otrevliga personer runt mig. Därför funderar jag på om det bästa kanske bara är att tiga ihjäl problemet under kommande år och vara otrogen istället.
Det är hon som är emotionellt otrogen. Hon vill ju inte lösa något. Man är ett team och inte två individer där en gör som den vill.

Det är sjuk att ljuga på det sättet och det enda är att ta upp det som du redan gjort men då är det handling som gäller och fungerar inte det får du verkligen ta dig en funderare om du vill ha det på det sättet som du har det nu för resten av ditt liv eller tills hon ger upp och skiljer sig från dig.

Det ska vara lätt med kärlek när man väl kommer närmare och närmare varandra och förstår den andre bättre. Man ger och kommer ihåg detaljer som den andre tycker om. Du kan ställa en fråga mitt i natten eller annat knasigt utan att den andra blossar upp affekt. Det är en gemensam framtidsvision som utvecklas och man vågar dela med sig mer och mer av sitt innersta och ens hemligheter.
Citera
2025-11-14, 01:52
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Det har jag gjort! Jag har också åtminstone mellan raderna gjort klart för henne att jag kommer att lämna henne så småningom (När bostadsmarknaden har återhämtat sig) om vårt sexliv inte kommer igång igen.

Hennes svar är ungefär att hon upplever så pass mycket förbättring hos mig, framför allt sedan i somras när det gäller saker som hon stört sig på hos mig, att sex nu åter igen kan bli aktuellt. Ingenting har dock hänt och jag misstänker som sagt bara att detta är ett sätt att få mig att stanna så länge det går.
Hon behandlar dig som ett barn. ”Nu har du varit duktig och gjort dina läxor och städat ditt rum varje dag. Kanske tar jag snart fram Nintendot som jag haft gömt.”

Otroligt manipulativt att hålla på så. Är det någon diagnos man ska skylla på eller bara tidsandan? Jag hade inte stått ut i ett sådant förhållande.

Ekonomisk smäll eller inte. Hur skulle en dylik person handla i en eventuell skilsmässa? Ljuga för socialtjänsten att du slår henne och barnen? Allt för att göra livet surt för dig. Var på din vakt och samla bevis på hennes sämre sidor.

Skulle dock rekommendera dig att ha en affär vid sidan om istället och vänta med skilsmässan och försäljningen av huset tills barnen är vuxna nog att välja själva vem av päronen de helst vill umgås med och var de vill ha sin dygnsvila. Tar hon pojkarna ifrån dig också kan det bli riktigt tufft för dig mentalt.

Allt gott
Citera
2025-11-15, 12:41
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Ja hur går det ts? 3 år till utan fitta? Dessa trådar är otroligt märkliga för mig, visst nu kanske jag i modern kontext låter något rapey men efter några dagar så tar man sin kvinna så börja prata om år är så himla jävla märkligt, vad hade ni någonsin ens för sexlix? Är ni sådana som föll för tjejer som spelade värsta slampan i 2 månader och sedan la av? Varför gick ni inte då när hon visade sina rätta färger? Eller var sexet alltid jävligt menlöst och bara missionären med släkt ljus?
Citera
2025-11-15, 13:07
Medlem
Veckans klubbas avatar
Hon vill ligga med en neger.
Citera
2025-11-15, 13:12
Medlem
Göra slut är det enda rätta om du vill ha sex och din flickvän inte vill.

Tyvärr är detta ganska vanligt. Det kan hända tjejer också att killar inte vill men 9 av 10 så är det pga av tjejen av någon anledning inte vill.

Att få närhet av den man älskar är en självklarhet men för vissa verkar inte ha det behovet.
Citera
2025-11-15, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterkuk
Hon är inte sexuellt attraherad av dig. Det kan uppstå plötsligt av olika skäl. Depression till exempel eller att kärleken rentav slocknat och att hennes sexuella attraktion var nära sammankopplad med kärlek. Det kan också vara så att hon aldrig varit sexuellt attraherad av dig men sett dig som en god far och därför haft sex med dig och hoppats att hennes fysiska attraktion skulle komma ikapp. Man vet inte och det hjälper inte att fråga för hon kanske inte vill erkänna eller så vet hon inte riktigt själv. Alla människor är inte bra på att förstå sina egna tankar.

Det jag skrivit hittills är inte speciellt kontroversiellt även om delar kan vara jobbiga att acceptera. Det jag tänkte skriva nu är däremot kontroversiellt: jag tror inte det finns asexuella människor. De som påstår sig vara det har inte accepterat/hittat vad de tänder på. Och samma sak är det i sexlösa relationer. De som påstår att det inte är fel på partnern utan enbart dem själva, och att de tappat sexlusten, de människorna hittar den när de skilt sig. De ser tillbaka på sitt äktenskap och inser att de ju aldrig blev av med sexlusten, de tände bara inte på din dåvarande partner.

Detta!

Verkar vara jättevanligt att män hamnar i den fällan, förr eller senare.

Problemet män gör när detta händer, är att de inställsamt försöker förbättra oddsen inför partnern genom att ta mer ansvar i tillvaron och attraktionen enbart fallerar ännu mer. Man har tofflar sig in i ett hörn och försöker nu toffla sig ur det.

I vissa fall använder kvinnan även offermentaliteten och gaslightar den ont anande mannen och intalar sig själv att hon blivit förrådd, då det bevarar det föreskrivna narrativ och den självbild som hon navigerat med genom tillvaron. Mannen - å andra sidan - köper även narrativet, då det göder hans ego och anspelar på makt dvs, han var förövaren och inte offret. Man kan säga att det blir en slags win -win.

Både männen och kvinnorna har gått på myten om kvinnan. Vi projicerar vår vilja att bli accepterad och älskad av henne, liksom en mor inför sitt barn. Vi kommer aldrig få reda på vad de egentligen tänder på, eftersom den position hon i dagens samhälle besitter, ändå generar möjligheter att levla upp sig och därmed tillgodose sin hypergama natur. Liksom, han med stort H kan ju ändå dyka upp. Tills dom inser att dom männen också har valmöjligheter.

Dessutom får hon veta hut på det ena eller andra sättet av sina sk medsystrar om hon belyser den förljugenhet som de kunnat sko sig sig själva på.

Det män behöver förstå, är som det står i bibeln - och i andra skrifter - att mannen inte bör sätta kvinnan över Gud, eller för den ateistiske, sitt syfte. Liksom, vi har blivit invaderade av folk som vill inte alls vill vårt eller våra barns bästa. Men enbart av att hon stannar vid hans sida så är han tillfreds med tillvaron. Hur ska en kvinna kunna attraheras av något sånt?
Senast redigerad av delfintanke 2025-11-15 kl. 14:08.
Citera
2025-11-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Ibland är det bättre att gå förlust för det emotionella påverkan på dig blir större om du fortsätter och är kvar. Synd. Jag antar att lånet delas upp så att båda får ta hälften. Det bör läggas in skriftligt någonstans och båda skriver under. Annars kan den ena bara strunta i och betala och den andar får ta "hela" smällen istället.

Jag har inte varit med om ekonomiska problem i stunder som din men det är ditt minsta problem av dina problem. Problemet är sant och helt tydligt och är inte något som gömmer osanning eller lovar något annat som det inte kan hålla. Det är bara pengar som ska betalas tillbaka.

Det är hon som är emotionellt otrogen. Hon vill ju inte lösa något. Man är ett team och inte två individer där en gör som den vill.

Det är sjuk att ljuga på det sättet och det enda är att ta upp det som du redan gjort men då är det handling som gäller och fungerar inte det får du verkligen ta dig en funderare om du vill ha det på det sättet som du har det nu för resten av ditt liv eller tills hon ger upp och skiljer sig från dig.

Det ska vara lätt med kärlek när man väl kommer närmare och närmare varandra och förstår den andre bättre. Man ger och kommer ihåg detaljer som den andre tycker om. Du kan ställa en fråga mitt i natten eller annat knasigt utan att den andra blossar upp affekt. Det är en gemensam framtidsvision som utvecklas och man vågar dela med sig mer och mer av sitt innersta och ens hemligheter.

Man är ”solidariskt betalningsansvarig” vid restskulder på bolån. Det betyder att om den ena inte betalar så går banken på den andra. Och hon har inte råd med någon restskuld om hon samtidigt skall betala för ett nytt boende. Man kan inte friskriva sig ifrån detta gentemot banken. Jag har redan kollat upp det.
Citera
2025-11-15, 14:53
Medlem
Citat:
Man är ”solidariskt betalningsansvarig” vid restskulder på bolån. Det betyder att om den ena inte betalar så går banken på den andra. Och hon har inte råd med någon restskuld om hon samtidigt skall betala för ett nytt boende. Man kan inte friskriva sig ifrån detta gentemot banken. Jag har redan kollat upp det.

Så du är beredd att fortsätta med den här situationen i hur många år?

Det är väl inte precis gratis att bo kvar där, har du verkligen räknat kostnaden från att lämna kvinnan på 5,10 år med minskad produktivitet och livsglädje?
Citera
2025-11-16, 01:40
Medlem
Se först till att ha alla papper i ordning mha bank + jurist. Sen kan du lägga fram förslaget om att öppna upp förhållandet. Eller om du är otrogen, mtp husfriden (det går att träffa andra i hemlighet, bara det sköts snyggt)?
Lycka till, livet är kort, lev och njut.
Citera
2025-11-16, 08:49
Medlem
Citat:

Hur illa är det då? Finns ju inte heller inga garantier att bostadsmarknaden kommer att återhämta sig i närtid. De bästa ränteåren ligger nog bakom oss.

Är det verkligen värt att offra din livskvalitet för pengar? Pengar är ju bra för att kunna "köpa sig" livskvalitet. Men här håller det ju dig tillbaka att kunna njuta av livet och må bra. Är det verkligen värt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in