Citat:
Ursprungligen postat av
ensamkrigaren
Kanske svårt att relatera som tung missbrukare när man kravlat runt i allt från eget bajs och spyor till att göra vad som helst för droger och tabletter. Då har man nog många vänner och är kanske inte så nogräknad.
Haha skärp dig och bete dig. Jag har då aldrig kravlar runt i spyor och bajs även om jag har ett beroende av tunga droger (främst) bakom mig.
Väldigt få missbrukande vänner också, enstaka vänner som partyknarkar osv.
Nej jag har varit en del av samhället hela mitt liv, även när jag har som djupast i missbruket, med bra jobb och stor vänskapskrets (som dock på senare år krympt pga folk är upptagna med jobb och familj och pga dåligt underhållande av relationer).
Jag menar bara jag verkligen inte förstår hur du kan tänka på saker så primitivt som du gör, att någon ska vara högst i hierakin för det är just det primitivt beteende handlar om och tro mig jag avskyr saker som att arbeta emot biologin eller förneka saker som bara är som de är pga biologin osv men vissa saker kommer man ju från som en civiliserad att som de flesta av oss människor är. Nog för att jag mött människor som verkar ha kompiskretsar liknande det du beskriver men dessa människor om något verkar vara de som hänger på puben dagligen och har väldigt nära till att ta till våld med mer. Jag tror inte att majoriteten av män har de problemen du beskriver ”att det är svårt att hitta sin plats i gruppen och därför svårt att skaffa vänner”. Tycker det är dumt att påstå det för en person som vänt sig till Flashback för att ta tag i problemet att vara utan vänner eftersom det allra troligast inte kommer vara ett problem förens trådstartaren nämner det.