2022-01-01, 14:40
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Den appen verkar vara privat, finns inget sätt att regga sig. Appen visar bara användarlogin med lösen.

Okej. Det fanns ingen app när jag var aktiv där.

Du måste regga dig via en dator, isf. Testa vetja.
Senast redigerad av kaffekoppen 2022-01-01 kl. 14:50.
Citera
2022-01-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Kanske svårt att relatera som tung missbrukare när man kravlat runt i allt från eget bajs och spyor till att göra vad som helst för droger och tabletter. Då har man nog många vänner och är kanske inte så nogräknad.

Haha skärp dig och bete dig. Jag har då aldrig kravlar runt i spyor och bajs även om jag har ett beroende av tunga droger (främst) bakom mig.
Väldigt få missbrukande vänner också, enstaka vänner som partyknarkar osv.
Nej jag har varit en del av samhället hela mitt liv, även när jag har som djupast i missbruket, med bra jobb och stor vänskapskrets (som dock på senare år krympt pga folk är upptagna med jobb och familj och pga dåligt underhållande av relationer).
Jag menar bara jag verkligen inte förstår hur du kan tänka på saker så primitivt som du gör, att någon ska vara högst i hierakin för det är just det primitivt beteende handlar om och tro mig jag avskyr saker som att arbeta emot biologin eller förneka saker som bara är som de är pga biologin osv men vissa saker kommer man ju från som en civiliserad att som de flesta av oss människor är. Nog för att jag mött människor som verkar ha kompiskretsar liknande det du beskriver men dessa människor om något verkar vara de som hänger på puben dagligen och har väldigt nära till att ta till våld med mer. Jag tror inte att majoriteten av män har de problemen du beskriver ”att det är svårt att hitta sin plats i gruppen och därför svårt att skaffa vänner”. Tycker det är dumt att påstå det för en person som vänt sig till Flashback för att ta tag i problemet att vara utan vänner eftersom det allra troligast inte kommer vara ett problem förens trådstartaren nämner det.
Citera
2022-01-01, 14:46
Medlem
Citat:
30, man, har inte haft en vän sen skolan. Noterar att det finns massor av dejting och knullappar men väldigt få bara vänskapsökande. Och de jag hittar är bara för kvinnor. Där finns hur mycket som helst. De jag hittar för män är bögdejtingappar.

Så hur fan hittar man nya vänner som vuxen man? Finns det ingen app för oss?

Känns som det finns rätt många män som saknar vänner, så var är apparna som löser ensamheten som vi alla vet orsakar så mycket lidande hos oss? Ska det vara så
svårt att skapa ett forum för oss att kunna träffas och dela intressen? Kvinnor verkar ha alla dessa moderna sociala verktyg i överflöd…

sport, hobby, hantverk, slöjd, terapi grupper, mansgrupper, ACA, natur grupper, finns gubbgäng som går naturprommenader tillsammans, stadsvandringar, kyrkan, etc, sök på sånna ställen
Citera
2022-01-01, 15:37
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenHeligaBullfitta
sport, hobby, hantverk, slöjd, terapi grupper, mansgrupper, ACA, natur grupper, finns gubbgäng som går naturprommenader tillsammans, stadsvandringar, kyrkan, etc, sök på sånna ställen

Gubbgäng? jag är ingen jävla gubbe.
Citera
2022-01-01, 15:50
Medlem
friteradkorvs avatar
Citat:
Du får bjuda på dig själv lite granna.
Gå med i nån förening eller annan verksamhet, du träffar garanterat någon där. Lite knepigt i dessa tider dock.
Och det kan vara andra som inte nödvändigtvis är i samma ålder. Tycker det är intressant att umgås med personer som inte är riktigt i samma ålder, man får annorlunda perspektiv på saker och ting.

Edit:
Jag har upplevt en förening där de mest aktiva var sådana som ville stå i centrum, pratade mest och hade sån attityd att de ville att andra skulle följa samma åsiktsfåra. Sådana människor undviker jag som pesten.
Senast redigerad av friteradkorv 2022-01-01 kl. 15:54.
Citera
2022-01-01, 16:10
Medlem
Citat:

Nä men gå fram till random GRABBgäng då, det kommer säkert gå jättebra, din otacksamma jävel, hur fan skulle jag veta det, och varför i helvete skulle jag bry mig. Tycker du verkligen att du är i position att ställa KRAV?? hahahahahha. "Varför har jag inte kompisar" xD
Du bad om tips.
Jag skrev det jag kom på.
Håll käften om det inte duger.
Konstigt att du inte har kompisar..........
Citera
2022-01-01, 16:12
Medlem
Citat:

Att du plockar ut ETT förslag och klagar på att det inte passar, men svarar inte ett ord om alla de andra förslagen.
Du ska inte ha vänner, du är inte trevlig.
Fundera över vad fan du har att erbjuda som vän som gör att en annan skulle vilja vara i ditt liv,
istället för att vara anonym, autistisk, och otrevlig mot de som ger dig råd. Fyfan, pissluffare, skäms.
Citera
2022-01-01, 16:47
Medlem
När jag importerade min fru ifrån grannkommunen så gick hon med i en facebook grupp som helt sonika gick ut på att träffa nytt folk i den nya staden.

Med tanke på att vi bor i en kommun med 25000 invånare så skulle jag bli förvånad om inte detta finns för större städer med.
Citera
2022-01-01, 17:07
Medlem
Citat:
30, man, har inte haft en vän sen skolan.

Citat:
Man skriver in sina intressen, hittar folk i sin närhet som vill hänga anspråkslöst. Varför skulle detta inte funka för män?

Citat:
Och jag är inte intresserad av fotboll, jakt eller facket.

Citat:

Testa bjud till lite så kanske det löser sig för just nu ger du mest vibbar av att det inte är någon jätteslump att du inte har polare. Antingen kan du fortsätta vara trög, tvär och autistisk och svara att du inte gillar fotboll, jakt eller facket eller så fattar du vinken och söker dig till grupper där folk intresserar sig för sånt du gillar. Jag kan ärligt säga att det nästan är svårt att inte få polare inom vissa grupper. Att sedan ta det vidare från att gå och spela paddel (eller utöva det jävla intresse som du nu har) till att ta en öl eller hamburgare efteråt är inte ett särskilt långt steg. När det är taget kan man bara hänga. Något som man kanske inte tror är dessutom att desto mer nischat och wierd intresse du har, desto lättare, just eftersom det är så få och folk tar därmed chansen i större utsträckning.
Citera
2022-01-01, 17:42
Medlem
zuttkickarens avatar
Detta behövs på riktigt.
Citera
2022-01-01, 19:57
Medlem
FlashbackGods avatar
Facebook? Där kan man ju hitta många vänner?
Citera
2022-11-08, 14:24
Medlem
Each1Teach1s avatar
Bumpar denna. Finns BFF-läge på dejtingappen Bumble. Där finns ett gäng potentiella polare att matcha med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in