En stackars kusin fyller år 1 april, så han råkade ut varenda år. MEN han fick dubbla presenter för först fick han något skämt och senare fick han något han ville ha.
T ex på den tiden skivor kostade, blev han jätteglad då han kände genom papperet att det var en EP. Men han blev inte så glad då det var Göingeflickorna

(Sedan fick han någon skiva han ville ha, har glömt vilken.)
Det är riskabelt att anlita mig som jultomte för jag har lite egen humor, som jag brukar använda på ANDRA dagar 1 april.
Då det fanns flera småbarn 2-4 år, som bodde i lägenheter, ställde jag mig på knä med rocken täckande "fötterna" för att komma i deras höjd innan jag ringde på. Efter lite prat:
-Det har varit jättejobbigt att åka runt till så många barn, så jag har nött ut fötterna, sa jag och drog upp rocken lite.
-Ååååå, sa småbarnen och tyckte synd om mig till jag ställde mig om

-Det är ont om pengar i år, sa jag innan jag delade ut "julklappar" till småbarnen.
Det var t ex en klädnypa så de såg underliga ut. Men då tog jag fram den riktiga julklappssäcken, som jag hade gömt bakom dörren.
På ett annat ställe förstörde dock mamman till en kompis till sladdsyrran direkt genom att säga:
-Titta tomten står på knä!
Hon hade ingen humor alls och hade gift sig med helt opassande man, för han gjorde praktikal jokes mot henne ofta, t ex tejpade tandborsten så tandkrämen åkte av då hon yrvaken skulle borta tänkerna.
Efteråt sa sladdsyrran:
-Vad konstigt! Tomten hade likadan humor som brorsan!
Två ganska lyckade julklappar då jag alla blivit äldre och jag inte var jultomte, de andra hade i alla fall roligt, var:
/En antik tittgrej, som gjorde att foton blev tredimensionella, som de hade svårt att se vad det var.
/En annan var halvantik. Den hade jag slagit in så det gick att klämma igenom papperet och sa att den som kan gissa vad det var skulle få den. Ingen kunde

(Det var en hållare för att slipa metallsågblad med.)
Värst var en lampa, jag köpte bara för att jag tyckte den var så LUSTIGT ful. Ingen annan ville ha den. Min mamma sa åt mig flera gånger att kasta de. Tur att jag inte gjorde det för då jag sappade mellan TV-kanalerna år senare råkade jag se att sådana lampor såldes i antikaffärer för 6 - 10 000! Då hade cityinnefolk fått så bedrövlig smak

Så jag sålde den.