2022-02-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
En skitpodd med dåligt ljud, en programledare som låter som en repig skiva och gillar högläsning från wikpiedia.

Vägsalts-Bengt har redan avhandlats utförligt i Palmemordspodden (Johannes Finlaugssons humorpodd), och som väntat framkom det INGET nytt av värde i amatörpodden Palmemordet. Hur FAN kan folk donera pengar till det här skräpet?

Personligen så tycker jag att båda poddarna du nämner är klart lyssningsvärda, men smaken är delad och det är inte mycket att göra åt.

WPU-Simon, som grävde fram mannen tråden handlar om och som tillsammans med Finnlaugsson fick Svenska Dagbladet intresserade, är alltså gäst i senaste ”Palmemordet”.

Intressant avsnitt.
Citera
2022-03-26, 21:43
Medlem
Ingen som noterat att vägsaltsmannens inlägg på twitter går i skov? precis som hans personligheter.
Citera
2022-03-27, 17:56
Medlem
geir44s avatar
Jag ogillar också vägsalt. Blir fullkomlig vansinnig .... allt korroderar!
Så det kan vara mördaren.

Är det inte förresten så att man ska anpassa sin körning till förhållandena? Varför vägsalt? 🤬
Senast redigerad av geir44 2022-03-27 kl. 18:03.
Citera
2022-03-30, 20:12
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmesPojkar
Ingen som noterat att vägsaltsmannens inlägg på twitter går i skov? precis som hans personligheter.

Han verkar ju mest arg hela tiden. Vad pendlar det emellan?
Citera
2022-04-01, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Han har rätt många personligheter. Ex den uppfordrande (språkpolis), den beskyddande (tar ofta parti för barn som råkat illa ut/pedofeli eller för den som utsatts för otrohet) den arge (vägsaltsmannen), den feminina, och sedan en hel del säregna intressen som Palmemordet, Victor Lindelöf, vapen, the Zodiakkiller. Den sistnämnde är rätt intressant, urtypen för en person som har en "Svensson" sida och flera andra mörka sidor.

Alla dessa olika personligheter bottnar i att han råkade förmodligen ut för något i barndomen, tycker mig kunna ana att något är kopplat till hans mor och våld. När sedan vägsaltsmannens fru hade ihop det med en granne så slog det totalt slint och det var då han började stalka zozzar och hittade vägsaltet att hänga upp sig på. Skulle inte förvåna om grannen som gökade frun körde en vägsaltsbil eller jobbade på vägverket. Hans skilsmässa och detta med den otrogna frun landar väl i tiden för mordet = ett par år före MOP. Allt detta hittat genom massiv OSINT. Follow the money så att säga.
Senast redigerad av PalmesPojkar 2022-04-01 kl. 21:40.
Citera
2022-04-01, 23:32
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Han var med i podcasten " Bakom ryggen" . Där framstår han som betydligt lugnare och resonerande. Det känns snarare som han saknar tillräckligt med besinning för att hålla inne alla sina impulser när han sitter framför dataskärmen.
Citera
2022-04-02, 11:31
Medlem
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dissoc...titetsstörning

Läs här om en av hans personligheter, dvs den arge.
Det är glasklart om ni kollar in hans youtubekanal.

Där finns den arge, feministen, den uppfordrande, den normala, den beskyddande. En normalt skruvad person visar inte upp så diametralt olika beteenden annars.
Citera
2022-04-03, 20:11
Medlem
wpus avatar
Citat:
Ingen som noterat att vägsaltsmannens inlägg på twitter går i skov?
Det tycker jag också.

Var ser du hans intresse för The Zodiac Killer?
Citera
2022-04-03, 20:21
Medlem
jag får inte outa här på FB. men man får leta och se samband mellan de intressen, språkbruk etc som förenar alla hans alias BJ har o andra ställen där han figurerar ex. youtube, Reddit etc
Citat:
Ursprungligen postat av wpu
Det tycker jag också.

Var ser du hans intresse för The Zodiac Killer?
Citera
2022-04-09, 09:03
Medlem
kompakt-utseendes avatar
Citat:
Han har rätt många personligheter. Ex den uppfordrande (språkpolis), den beskyddande (tar ofta parti för barn som råkat illa ut/pedofeli eller för den som utsatts för otrohet) den arge (vägsaltsmannen), den feminina, och sedan en hel del säregna intressen som Palmemordet, Victor Lindelöf, vapen, the Zodiakkiller. Den sistnämnde är rätt intressant, urtypen för en person som har en "Svensson" sida och flera andra mörka sidor.

Alla dessa olika personligheter bottnar i att han råkade förmodligen ut för något i barndomen, tycker mig kunna ana att något är kopplat till hans mor och våld. När sedan vägsaltsmannens fru hade ihop det med en granne så slog det totalt slint och det var då han började stalka zozzar och hittade vägsaltet att hänga upp sig på. Skulle inte förvåna om grannen som gökade frun körde en vägsaltsbil eller jobbade på vägverket. Hans skilsmässa och detta med den otrogna frun landar väl i tiden för mordet = ett par år före MOP. Allt detta hittat genom massiv OSINT. Follow the money så att säga.

Det som är intressant med vägsaltsmannen är dom fakta vi känner till, hotbrev, revolverskytte, tidigare och efterföljande hot mot politiker.

Det som är ointressant med det du listar, är att det bara är spekulationer och lösa funderingar och en slarvig analys, t.ex. att han skulle va trans*.

Kom med något reellt om du nu vet det, annars sitter du bara och skvallrar på internet. Börjar låta lite som egyptologen Ted Borg. Gräv utefter dom faktiska bevisen är mitt tips, låt resan ta dig närmare mordplatsen, inte bakåt i tiden till MGM barndom och modersrelation, det här är ingen film om en amerikansk seriemördare.

[*]: Man kan enkelt på 1 minut kolla upp att både vägsaltsmannen och den där (kvinnliga) sexcoachen är 2 faktiska personer, med unik identitet, varav sexcoachen även driver bolag.
Citera
2022-04-09, 10:00
Medlem
Ja, bilden på transan har jag fel om. Inser det. Jag har hittat så många alias att någon eller några säkerligen kan vara fel men i det stora hela känner jag mig trygg med att han har denna personlighetsklyvning Jag tror likväl att vägsaltsmannen har en kvinnlig sida och det lyser igenom att det är hans mor som vävs in i det. Min bror blev avstängd här på FB för att ha outat hans avatar/namn så jag kan inte gå på djupare om vägsaltsmannen. Däremot så torde du kunna hitta mer på sidan ReXdit. Sök på hans intressen som ex. udXa_bXktips. tids nog kan du hitta ett antal trådar där han länkar till "andra" men som i själv verket ofta är en länkning till en annan av hans alias.
Citat:
Ursprungligen postat av kompakt-utseende
Det som är intressant med vägsaltsmannen är dom fakta vi känner till, hotbrev, revolverskytte, tidigare och efterföljande hot mot politiker.

Det som är ointressant med det du listar, är att det bara är spekulationer och lösa funderingar och en slarvig analys, t.ex. att han skulle va trans*.

Kom med något reellt om du nu vet det, annars sitter du bara och skvallrar på internet. Börjar låta lite som egyptologen Ted Borg. Gräv utefter dom faktiska bevisen är mitt tips, låt resan ta dig närmare mordplatsen, inte bakåt i tiden till MGM barndom och modersrelation, det här är ingen film om en amerikansk seriemördare.

[*]: Man kan enkelt på 1 minut kolla upp att både vägsaltsmannen och den där (kvinnliga) sexcoachen är 2 faktiska personer, med unik identitet, varav sexcoachen även driver bolag.
Citera
2022-04-10, 14:05
Medlem
kompakt-utseendes avatar
Citat:
Ja, bilden på transan har jag fel om. Inser det. Jag har hittat så många alias att någon eller några säkerligen kan vara fel men i det stora hela känner jag mig trygg med att han har denna personlighetsklyvning Jag tror likväl att vägsaltsmannen har en kvinnlig sida och det lyser igenom att det är hans mor som vävs in i det. Min bror blev avstängd här på FB för att ha outat hans avatar/namn så jag kan inte gå på djupare om vägsaltsmannen. Däremot så torde du kunna hitta mer på sidan ReXdit. Sök på hans intressen som ex. udXa_bXktips. tids nog kan du hitta ett antal trådar där han länkar till "andra" men som i själv verket ofta är en länkning till en annan av hans alias.

Jag känner till udda boktips och har interagerat och snackat med honom förut (online), men jag förstår som sagt inte kopplingen.

Om du vill förklara för mig i DM så är det alltid välkommet, jag känner mycket väl till Zodiak fallet också då det är ett annat av mina intressen utöver MOP, men jag förstår inte alls din gärningsmannaprofil.

Att knyta samman helt olika personer online och hävda att Vägsaltsmannen är alla pga multipla personligheter, det är ju ett cirkulärt resonemang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in