2022-04-10, 14:44
Medlem
Nej, skickar ej DM, du har för få inlägg. Vägsaltsmannen har flera ggr försökt kontakta mig med sina olika alias. Att det varit han har jag förstått av att följa trådar bakåt.

Citat:
Ursprungligen postat av kompakt-utseende
Jag känner till udda boktips och har interagerat och snackat med honom förut (online), men jag förstår som sagt inte kopplingen.

Om du vill förklara för mig i DM så är det alltid välkommet, jag känner mycket väl till Zodiak fallet också då det är ett annat av mina intressen utöver MOP, men jag förstår inte alls din gärningsmannaprofil.

Att knyta samman helt olika personer online och hävda att Vägsaltsmannen är alla pga multipla personligheter, det är ju ett cirkulärt resonemang?
Citera
2022-06-15, 20:52
Medlem
Tillfälle, tillgång till vapen och motiv.
Jag är förvånad att inte fler ser kopplingen mellan vägsaltsmannen och MOP.

Motiv: Ja det är glasklart, killen har god erfarenhet av att hota myndighetspersoner och att stalka sossar i synnerhet. Han kopplades till bombhot mot vägverksdirektören, utretts för knivdåd, husrannsakan. det har klargjorts att han hotat politiker o speciellt socialdemokrater, det finns klara bevis för att han följt efter politiker på stan. Han sökte upp Ygeman och Ingvar Carlsson och konfronterade dem på stan. Hundratals hotfulla mail till Ask, Reinfeldt m.fl. Det stämmer väl i tiden också då något hände honom privat, han skiljde sig ett par år före och därefter spårade han ur totalt.

Tillgång till vapen: klargjort att han hade vapenvana, 1 vecka efter MOP så inhandlade han en s&w. medlem i skytteklubb.

Tillfälle: Han bodde vid tiden på annan ort så jag kan inte knyta honom till stockholm på det sättet men jag knyter honom ändå som het kandidat i.o.m. taxichauffören Martin Wesslen strax efter mordet plockar upp en udda person 200 m ifrån mordplatsen. Taxikunden sprang till taxin, skylde medvetet ansiktet när en polisbil körde förbi, ville bara bort ifrån stan och bad att få bli avsläppt i Sollentuna på en udda plats. Chauffören kunde ange följande signalement; ca 30-40 år, blonderat hår, utpräglad dialekt som han omgående inte kan placera men vid förhör nr 2 så kan han hänföra den till Småland och specifikt Skövde vilket är vägsaltsmannens födelseort = detta är en i min värld unik och stark koppling. Vägsaltsmannen hade blonderat hår vid tiden.

Minuspost: Vägsaltsmannen är kort, ca 170-175 cm. Ja allt kan inte stämma.

Övrigt: vägsaltsmannen lider av en störning som blir uppenbar om man gör sitt cyberarbete.
Viktigt att läsa om det så förstår man mer.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dissoc...titetsstörning

Notera speciellt följande;

”psykologisk försvarsmekanism där personen i fråga använder dissociation för att kunna hantera ett allvarligt trauma, och på så sätt utvecklar en eller flera olika personligheter (delidentiteter) för att hantera upplevelserna”

”Inte sällan finns en nedsatt funktion i interaktionen mellan de båda hjärnhalvorna. Tanke och känsla finns bokstavligen i olika delar av den mänskliga hjärnan”

”Andra "ser" vad som händer utan att de upplever att de kan påverka vad som sker och ytterligare några kommunicerar och argumenterar med de andra delarna av det egna splittrade jaget”

”Det finns ett antal kategorier av delidentiteterna som ofta förekommer hos den med dissociativ identitetsstörning.[5]
* Barnet är utblottat och inte sällan den enda som minns de eventuella övergrepp under barndomen som sedan lett till trauma.
* Tonåringen uttrycker ofta mycket känslor.
* Beskyddaren är en delidentitet som ser som sin uppgift att beskydda en annan delidentitet, som beskyddaren månar om, från angrepp utifrån.
* Den negativa eller aggressiva ställer inte sällan till med problem, inte minst under terapin”

När man går igenom ex vägsaltsmannens youtubekanal så blir det uppenbart att han har olika ansikten som han visar upp. Det gjorde att jag sökte vidare och hittade en mängd alias han skriver under. Ex är han mycket intresserad av MOP, zodiakmördaren (som för övrigt nog led av samma störning), speciell skriv- och språkbruk som stämmer överens, finns koppling till andra statsmanna/kändismördare som Hinkley, Chapman etc. Gör research så finner ni kopplingar som borde nagelfaras.
Citera
2022-06-15, 22:45
Medlem
Hellbastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmesPojkar

utpräglad dialekt som han omgående inte kan placera men vid förhör nr 2 så kan han hänföra den till Småland och specifikt Skövde

Är det irrelvant i sammanhanget att Skövde inte ens ligger i närheten av Småland?
Citera
2022-06-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellbastard
Är det irrelvant i sammanhanget att Skövde inte ens ligger i närheten av Småland?
Nej, det är relevant. Jag skrev Skövde men menade Växjö vilket såväl är det som Wesslen anger och därtill vägsaltsmannens hemort i grunden. Mitt fel.
Citera
2022-06-21, 21:41
Medlem
Vägsaltmannen.

"Nya uppgifter om Palmemordet — brevet som sticker ut i utredningen | Nyhetsmorgon | TV4 & TV4 Play

Ett mord som ständigt är på tapeten är mordet på forne statsministern Olof Palme. I juni förra året lades utredningen om Palmemordet ner och Skandiamannen pekades ut som mördaren. Tidigare i år hörde privatpersoner av sig till Svenska Dagbladet och sa att de identifierat en man som anonymt tog på sig mordet 1986 - alltså samma år som Palme sköts. Frida Svensson är en av journalisterna som fick det här tipset och också har träffat den anonyme mannen.
Klippet kommer från Nyhetsmorgon på TV4 från 2021-12-16:"

https://www.youtube.com/watch?v=7FiM_oUY--E
Citera
2022-06-27, 16:08
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmesPojkar
Tillfälle, tillgång till vapen och motiv.
Jag är förvånad att inte fler ser kopplingen mellan vägsaltsmannen och MOP.

Motiv: Ja det är glasklart, killen har god erfarenhet av att hota myndighetspersoner och att stalka sossar i synnerhet. Han kopplades till bombhot mot vägverksdirektören, utretts för knivdåd, husrannsakan. det har klargjorts att han hotat politiker o speciellt socialdemokrater, det finns klara bevis för att han följt efter politiker på stan. Han sökte upp Ygeman och Ingvar Carlsson och konfronterade dem på stan. Hundratals hotfulla mail till Ask, Reinfeldt m.fl. Det stämmer väl i tiden också då något hände honom privat, han skiljde sig ett par år före och därefter spårade han ur totalt.

Tillgång till vapen: klargjort att han hade vapenvana, 1 vecka efter MOP så inhandlade han en s&w. medlem i skytteklubb.

Tillfälle: Han bodde vid tiden på annan ort så jag kan inte knyta honom till stockholm på det sättet men jag knyter honom ändå som het kandidat i.o.m. taxichauffören Martin Wesslen strax efter mordet plockar upp en udda person 200 m ifrån mordplatsen. Taxikunden sprang till taxin, skylde medvetet ansiktet när en polisbil körde förbi, ville bara bort ifrån stan och bad att få bli avsläppt i Sollentuna på en udda plats. Chauffören kunde ange följande signalement; ca 30-40 år, blonderat hår, utpräglad dialekt som han omgående inte kan placera men vid förhör nr 2 så kan han hänföra den till Småland och specifikt Skövde vilket är vägsaltsmannens födelseort = detta är en i min värld unik och stark koppling. Vägsaltsmannen hade blonderat hår vid tiden.

Minuspost: Vägsaltsmannen är kort, ca 170-175 cm. Ja allt kan inte stämma.

Övrigt: vägsaltsmannen lider av en störning som blir uppenbar om man gör sitt cyberarbete.
Viktigt att läsa om det så förstår man mer.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dissoc...titetsstörning

Notera speciellt följande;

”psykologisk försvarsmekanism där personen i fråga använder dissociation för att kunna hantera ett allvarligt trauma, och på så sätt utvecklar en eller flera olika personligheter (delidentiteter) för att hantera upplevelserna”

”Inte sällan finns en nedsatt funktion i interaktionen mellan de båda hjärnhalvorna. Tanke och känsla finns bokstavligen i olika delar av den mänskliga hjärnan”

”Andra "ser" vad som händer utan att de upplever att de kan påverka vad som sker och ytterligare några kommunicerar och argumenterar med de andra delarna av det egna splittrade jaget”

”Det finns ett antal kategorier av delidentiteterna som ofta förekommer hos den med dissociativ identitetsstörning.[5]
* Barnet är utblottat och inte sällan den enda som minns de eventuella övergrepp under barndomen som sedan lett till trauma.
* Tonåringen uttrycker ofta mycket känslor.
* Beskyddaren är en delidentitet som ser som sin uppgift att beskydda en annan delidentitet, som beskyddaren månar om, från angrepp utifrån.
* Den negativa eller aggressiva ställer inte sällan till med problem, inte minst under terapin”

När man går igenom ex vägsaltsmannens youtubekanal så blir det uppenbart att han har olika ansikten som han visar upp. Det gjorde att jag sökte vidare och hittade en mängd alias han skriver under. Ex är han mycket intresserad av MOP, zodiakmördaren (som för övrigt nog led av samma störning), speciell skriv- och språkbruk som stämmer överens, finns koppling till andra statsmanna/kändismördare som Hinkley, Chapman etc. Gör research så finner ni kopplingar som borde nagelfaras.

Är du inne på femte eller tionde mördaren nu?
Veva inte den här mördaren för länge bara för det finns säkert 4-5 stycken till som har begått det här mordet.
Citera
2022-06-27, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Är du inne på femte eller tionde mördaren nu?
Veva inte den här mördaren för länge bara för det finns säkert 4-5 stycken till som har begått det här mordet.
räkna kan du inte. vägsaltsmannen o pkk har varit mina teser.
Citera
2022-06-28, 19:26
Medlem
wpus avatar
En bra utredning ska inte låsa sig vid en idé utan hålla fler spår igång samtidigt.
Citera
2022-07-26, 22:02
Medlem
Någon som vet vad vägsaltsmannens mor dog av? ex. naturlig död, misshandel eller trafikolycka?
Citera
2022-07-27, 09:22
Medlem
wpus avatar
Cancer, enligt honom själv på twitter.
Citera
2022-07-27, 14:41
Medlem
har du en länk på det?
Han skiljer sig 1982. Om jag tolkar några av hans möjliga alias så har han problem med att kvinnor är otrogna och gärna med svarta män
Citat:
Ursprungligen postat av wpu
Cancer, enligt honom själv på twitter.
Citera
2022-07-27, 20:32
Medlem
wpus avatar
https://twitter.com/AbsolutVett/stat...09662830858243
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto