2022-01-29, 09:28
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmesPojkar
Ledtråd 3;
Ingenjören har tre sportintressen; Golf & utförsskidor vilket är lätt att hitta via hans youtubekanal. Men vill man gräva vidare och hitta flera av hans andra alias så googla Victor Lindelöf.
Till dess att ni hittar fler alias så får ni en länk till en av hans mer udda alias. Ja det är ingenjören klädd i kort liten kjol, flätor och en klubba i handen. Multipel personlighetsstörning..https://lustochliv.blogspot.com/2017...-som-vill.html

Vad är poängen att köra gissningslek eller sprida rykten? Lindelöf ger inte speciellt mycket annat än fotbollsspelaren.
Citera
2022-01-29, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Vad är poängen att köra gissningslek eller sprida rykten? Lindelöf ger inte speciellt mycket annat än fotbollsspelaren.
Jag har försökt få journalister uppmärksammade men hittills inte lyckats. Vill inte outa allt helst o hoppas på att någon journalist hör av sig till mig. Vill man länka ihop ingenjören med andra suspekta alias så får man ledtrådar här. Vill man inte söka detta själv så gör man inte det helt enkelt.

Den enda skillnaden är att jag skriver ordet "ledtråd" i princip. Och det du skriver om rykten, allt som skrivs här förblir rykten till dess att mördaren är fångad.

I grund o botten är det viktigt att förstå att personen har en multipel personlighetsstörning och de är oftare förekommande i mord utförda av ensamma galningar. I vissa av dessa alias skriver han lite för initierade hintar själv som indikerar flyktväg, skottvinkel etc.

Jag tycker det är värt att ta in killen för förhör sedan måste det inte vara han i slutändan.
Citera
2022-01-29, 12:50
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ledtråd 3;
Ingenjören har tre sportintressen; Golf & utförsskidor vilket är lätt att hitta via hans youtubekanal. Men vill man gräva vidare och hitta flera av hans andra alias så googla Victor Lindelöf.
Till dess att ni hittar fler alias så får ni en länk till en av hans mer udda alias. Ja det är ingenjören klädd i kort liten kjol, flätor och en klubba i handen. Multipel personlighetsstörning..https://lustochliv.blogspot.com/2017...-som-vill.html
Personen på bilden heter Charlotte Cronquist. Det finns fler bilder på henne på den bloggen och det är inte svårt att se att det är hon.
Citera
2022-01-29, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Personen på bilden heter Charlotte Cronquist. Det finns fler bilder på henne på den bloggen och det är inte svårt att se att det är hon.
då kollar du på fel bild. det är cc uppe i sidhuvudet men det är ingenjören i flätor o klubba i handen.
Citera
2022-01-29, 13:15
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
då kollar du på fel bild. det är cc uppe i sidhuvudet men det är ingenjören i flätor o klubba i handen.
En svartvit bild, hon har flätor, en klubba i handen och en Hello Kitty-tröja på sig. Det är samma person som förekommer på flera andra bilder på den bloggen.
Citera
2022-01-29, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil

Jaha så var det med det spåret. Luftslottet som sprängdes...
Citera
2022-01-29, 18:25
Medlem
wpus avatar
Citat:
I vissa av dessa alias skriver han lite för initierade hintar själv som indikerar flyktväg, skottvinkel etc.

Ge mig ett exempel på detta så är jag på!
Citera
2022-01-31, 13:18
Medlem
BuckNakeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleAndersson
Inslaget på SVT var intressant. Svenskan-kvinnan påstod visserligen att tidningen hittat brevskrivaren ”tillsammans” med två enskilda utredare vilket är lögn men annars var det ok.

Vet någon om B svarat på frågorna från ”Roadkill” i något sammanhang?

”Tack Bengt för ett mycket intressant inlägg!
Jag hoppas innerligt att din revolver återfinns.

Det hade även varit intressant att få veta mera om din kunskap och syn på ammunition.
Använde du samma Winchester metal-piercing super-X ammunition till de tomhylsor du sände K-O Feldt?
Blev din ammunition även beslagtagen av Polisen (och också försvunnen?)
Har du kvar bilder på asken eller kommer ihåg inköpsställe, vilken typ, var och vilken tid du köpte den?
Även generellt vad du tycker om metal-piercing ammunition, ifall den fyller någon funktion och hur du ser på användningen av denna ammunitions-typ.

Kanske du kunde göra ett inlägg om ammunition, så hade du säkert fått ännu fler följare och väckt ännu större intresse för din sak.
Väl mött, tack!”

Från:

http://www.absolutvetande.se/uncategorized/palme-co/

(Sammanfattningsvis så är detta spår 100 ggr mer intressant än Skandiamannen, som utan vapen och motiv - med alibi! - pekas ut som mördare för att han jobbade på Sveavägen. Har någon svensk åklagare någonsin sjunkit lägre?)

BJ svarade i går och vidgår i svaret att han har köpt Metal Piercing-ammunition. Mycket intressant! Hur vanliga var egentligen dessa kulor i Sverige 1986?

Citat:
saltonroads.kills@gmail.com
januari 30, 2022
Hej!
Jag använde så gott som bara Normas ammunition med lite flat blyspets. Det var en tillfällighet att jag råkat köpa metal-piercing. Det var inte med något särskilt syfte. Handlade för klubbens räkning huvudsakligen hos Hallkvist Vapen utanför Linköping samt Allans Vapen i Gnosjö. Den senare hade ofta lite bättre pris på grov ammunition som .45 ACP och .357 magnum. Jag passade på att ta en liten omväg när jag åkte från Finspång till Växjö. För egen räkning köpte jag en större kvantitet israelisk 9 mm pistolammunition tillsammans med Katrineholms pistolskytteklubb. Den motsvarade ungefär ”rödlack” för kpist. Den allmosa jag fick i ersättning för vapen och ammunition har jag inte löst ut. Alla mina vapen borde ha skrotats i Linköping. Men enligt SvD, Mathias Ståhle, har min magnumrevolver sålts vidare. Helt galet!
Citera
2022-02-01, 02:35
Moderator
Schlesiens avatar
Om delforumet används till att arrangera gissningslekar kan 0.03 tillämpas.

Alla väljer vad de vill dela med sig av. Tänk efter, var informativ efter eget beslut.

/ Moderator
Citera
2022-02-04, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckNaked
BJ svarade i går och vidgår i svaret att han har köpt Metal Piercing-ammunition. Mycket intressant! Hur vanliga var egentligen dessa kulor i Sverige 1986?

Men sluta gissningsleken då och håll er till fakta istället.

Berätta mer om mannen som tog på sig ”avrättningen” i ett brev med tomhylsor av ett mycket sällsynt slag bara veckor efter dådet.
Citera
2022-02-09, 18:33
Medlem
Dagens avsnitt av podcasten Palmemordet ägnas helt åt Vägsaltsmannen.
Citera
2022-02-10, 13:03
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleAndersson
Dagens avsnitt av podcasten Palmemordet ägnas helt åt Vägsaltsmannen.

En skitpodd med dåligt ljud, en programledare som låter som en repig skiva och gillar högläsning från wikpiedia.

Vägsalts-Bengt har redan avhandlats utförligt i Palmemordspodden (Johannes Finlaugssons humorpodd), och som väntat framkom det INGET nytt av värde i amatörpodden Palmemordet. Hur FAN kan folk donera pengar till det här skräpet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in