2021-12-22, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
"Rasism" är realism, vilket var och en som uppehållit sig i afrika eller mellanöstern mycket väl vet.

Vita har byggt den moderna världen, det enda svarta och araber klarar av är att förstöra det vita byggt upp.

Han beter sig som om han hade någon rätt att vara i sverige (eller västvärlden överhuvudtaget).

Det är problemet med de människor från låg iq länder som objudna har inkräktat i sverige, de beter sig som om de hade rätt att varahär, och säga åt den vita majoritetsbefolkningen vad de skall tänka och tycka.

De tillför ingenting till västvärlden, förutom brottslighet, religiös extremism, korruption och kaos, orsakat av deras bristande impulskontroll, vilket är följden av låg IQ pga århundradens inavel och näringsbrist.

Jag har både mött och träffat ett flertal afrikaner och personer från mellanöstern i mitt arbete, och de jag mött har uppfyllt mina förväntningar, de jag träffat har visat att "antirasister" och dylika stollar har rätt i en sak: Vi ser alla likadana ut på insidan.

Film att se för att minska dina vanföreställningar: https://www.youtube.com/watch?v=XzM4kLQvnpo&ab_channel=WolfGang
"vanföreställningar" Gör inte bort dig.

Jag är för rättvisa. De rasister som skriker efter hårdare lagar ska känna på dem själva.
Citera
2021-12-22, 16:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaNiin21
Varför inte säga ”nysvenskar” om alla negrer m fl samt ”minstfemgenerationssvenskar” om oss själva. Blandningar får bli ”svenskar”

Nysvenskar o ”våra nya grannar” är utmärkta possitiva ord i kullturell kontex.
Citera
2021-12-22, 16:58
Medlem
happilappis avatar
Varför tittar man på TV4?
Citera
2021-12-22, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaNiin21
Varför inte säga ”nysvenskar”

Det saknar tidshorisont. Är man bara nysvensk under tiden man genomgår sin etableringsplan?

Är man så att säga nysvensk ifall man flyttat hit genom äktenskap och därmed får sitt medborgarskap genom giftemål?

letar vi efter en term för att beskriva svenskar som inte är etniska skandinavier eller rör det sig om en term för människor från somalien,afghanistan,irak, vars socioekonomiska värde är lika med noll ?
Det är min frågeställning till denna tråd
Citera
2021-12-22, 16:59
Medlem
Herostratoss avatar
"Activism is a way for useless people to feel important, even if the consequences of their activism are counterproductive for those they claim to be helping and damaging to the fabric of society as a whole." - Thomas Sowell

Det citatet passar som hand i handske för den här mångfaldsidioten och idiotjournalisterna. De är helt värdelösa människor som borde klippa sig och skaffa ett riktigt jobb.
Citera
2021-12-22, 17:00
Medlem
Den utlandsfödda invandraren borde hålla käften.
Citera
2021-12-22, 17:01
Medlem
Mycket svammel och motsägelser från Barakat Ghebrehawariat. Hans mål är att göra det lättare att prata om de här frågorna och hitta ett gemensamt vokabulär, men försöker samtidigt uppmuntra folk att klassificera varandra som POC, NBPOC och allt möjligt annat trams.

Ps. På tal om ordet "svartskalle" så verkar han själv älska att spotta ur sig det i varannan mening:

https://m.youtube.com/watch?v=4tei29mrri4
Citera
2021-12-22, 17:02
Medlem
Det är sånt här som skapar hat mot invandrare. Att vilja omdefiniera och förbjuda helt vanliga ord i svenska språket.
Citera
2021-12-22, 17:10
Medlem
Helt okej för mig.

Då återgår jag till att använda benämningen SVARTSKALLE istället för ”mörkhyad”, ”flykting”, ”icke-vit”, ”utlandsfödd” och ”utländsk bakgrund”.

Andra bemämningar är inkräktare, parasit, neger, arab, mörkermän, utsugare, o.s.v.
Citera
2021-12-22, 17:15
Medlem
Bajslukts avatar
Negern är en rasist. Han hatar vita. Så enkelt är det.

Det värsta är att vita människor pushar för sådana här rasistiska as. Han är ett professionellt offer.

Det bästa vore om han helt enkelt åkte tillbaka till sitt hemland.
Citera
2021-12-22, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Helt okej för mig.

Då återgår jag till att använda benämningen SVARTSKALLE istället för ”mörkhyad”, ”flykting”, ”icke-vit”, ”utlandsfödd” och ”utländsk bakgrund”.

Andra bemämningar är inkräktare, parasit, neger, arab, mörkermän, utsugare, o.s.v.

Jag tycker dock inte att det är okej att du använder ordet svartskalle. Säg istället:

Citera
2021-12-22, 17:27
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Idiotin når nya gränser i Sverige. Man trodde inte det var möjligt.

Varför ska utlänningar bestämma vad som ska sägas och vara tillåtet?
Vad är det för fel på t.ex. ”mörkhyad”, ”flykting”, ”icke-vit”, ”utlandsfödd” och ”utländsk bakgrund”?

Källa: https://bulletin.nu/statsvetare-inte-ok-att-saga-invandrare & https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/statsvetaren-så-kan-du-tänka-kring-språkbruk-och-hudfärg/13736600?playlist=5VlTI85y4ZaDx1ZwIcIj04&fbclid=Iw AR0S2uPQLvpw5bY5GC0LtmArQjmNIih6XubfPqaktmYUuk8qRK HrAwftpeE

Att man inte ska använda ordet flykting håller jag med om. Ekonomisk migrant är en bättre term
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in