Återigen vill man skapa segregering i samhället. Ställa grupper mot varandra. Lura människor att känna sig kränkta i sin natur. Tyvärr är människor för dumma för att se igenom detta.
Att befolkningen ska låtsas att alla är vita för att inte kränka dem är ju det ultimata hånet. Vi ska alla ta för givet att hudfärg och annat ursprung än svensk är att vara sämre men om man är en god medborgare och tycker rätt så ser man alla som vita svenskar trots att vi alla i smyg ska se ner på dem.
Regeringen vet att deras största hot är en enad befolkning och därför anstränger man sig hårt för att splittra folket, ställa grupper mot varandra och skapa otrygghet för alla.
Landet är fullt av sekundärkränkta människor. Jag har svårt att se skillnad på om man kallar någon somalier eller göteborgare. Det är en beskrivning på var personen kommer ifrån, och också ett sätt att språkligt förklara något. Precis som att säga kvinna/man, åldersbestämma någon, säga att personen hade en ”röd halsduk” eller kanske satt i en rullstol. Jag säger färgad, för att det förenklar. Fast enligt föreläsarens tidigare 20 minuter på TV4, så kan man ju vara blå då. Som någon tidigare nämnde, så kommer detta att loopa, så att även de ”nya” orden får en negativ klang. Och vad spelar det för roll?
Kollade snubbens hemsida. Hittade ingenting om universitet där han skulle ha studerat. Allt såg ut som woke-foliehatteri. Vad är "statsvetarens" bakgrund?
För roligt att han kallar sig demokratiagenten och är direkt motståndare till åsikts- och yttrandefrihet.
Man kallar heller inte kunder för kunder, det är referenser eller klienter som gäller. Direkt oförskämt med ordet kunder, stor varningsflagga på det (ironi).
Lika konstruktivt som att skurkärring blev städerska som blev lokalvårdare som blev hygientekniker. I alla praktiska avseenden är det samma sak före och efter.
Fast kom igen.. ordet är ju för fan laddat med negativitet och de du syftar till tar illa upp av att du använder ordet.. Så klart som fan det är ett skällsord.. Om jag ropar svennejävel efter en svensk så kan man säga att det är samma sak fast egentligen värre med n-ordet. I vilket sammanhang är svennejävel okej? Inte på min arbetsplats iaf (kontor).
Nej det är det inte. Om man säger N-ordet är per definition ordet nigger som man då menar. Men idioter, som du, likställer det med ett flerhundraårigt ord som neger. Som fö har sitt ursprung i det spanska ordet negro dvs svart. Svennedjävel är ett blattekonstruerat ord i akt och mening att få svenska personer ta illa vid sig. Det är stor skillnad. Ni tror att ni kan vräka ur er ert hat och känna er bättre. Vilket ingen gör för det är bara patetiskt och imbecillt. Precis som ni blattar är. Obildade och imbecilla. Lär er språket i det landet ni lever så kanske du lär dig att ordet neger är äldre än flertalet orden i ordlistan.
I sverige finns det inget "rätt" ord för "utrikesfödda"..det blir fel och rasistiskt vad vi än säger. Men det går bra att kallas för svennebanan, svennehora, norrbagge, finnjävel osv. mycket märkligt.
Intressant det där. Själv använder jag i regel "svart" om någon som är svart. N-ordet skulle jag aldrig använda av den självklara anledningen att det primärt är ett skällsord idag. Förr i tiden kunde nog åtminstone "negro" användas på ett ganska neutralt sätt i engelskspråkiga länder, men mycket har ju hänt sedan dess.
Nej det är det inte. Om man säger N-ordet är per definition ordet nigger som man då menar. Men idioter, som du, likställer det med ett flerhundraårigt ord som neger. Som fö har sitt ursprung i det spanska ordet negro dvs svart. Svennedjävel är ett blattekonstruerat ord i akt och mening att få svenska personer ta illa vid sig. Det är stor skillnad. Ni tror att ni kan vräka ur er ert hat och känna er bättre. Vilket ingen gör för det är bara patetiskt och imbecillt. Precis som ni blattar är. Obildade och imbecilla. Lär er språket i det landet ni lever så kanske du lär dig att ordet neger är äldre än flertalet orden i ordlistan.
Och nigger det är inte negativt ?? Du skojar.. ? Du kan alltså gå fram till en välutbildad svart man med samma språkkunskaper som dig och kalla honom Nigger och du tror han INTE tar illa vid? Förstår jag dig rätt?