Citat:
Ursprungligen postat av
skrattinn
Så i princip fick jag covid och jag arbetade som extraarbetare. Jag fick sms som säger
Hej ! Vi ha gjort intyg åt dig. Jag ska kolla med honom så att han va postat det till dig . Hur mår du? Tänker du komma tillbaka och jobba något?
Jag svarar
Hej. Ok, bra! Jag kunde vara bättre, jag har problem relaterade till efter covid. Mina lungor är inte bra efteråt och jag är svag. Jag tror inte att min hälsa är bra för den här typen av jobb, till och med läkaren sa att det till mig jag måste vara försiktig. Jag gillar det här arbetet, men ja, jag har bara en kropp. Jag kommer innan jul med arbetskläder och allt.
Jag gillade inte att ha jobbgrejer hemma, men min plan var att komma tillbaka. Jag fick heller inget svar när jag ser i det nya intyget att jag sa upp mig.
Vad är min status med det här, är detta en legitim uppsägning och behöver jag inte ett meddelande tillbaka om att jag hade sagt upp mig från jobbet eller något.
Massvis med folk är som du, ska få det att låta som både JA och NEJ samtidigt. Har inte stake att vara tydliga.
Vad tycker du själv att detta betyder ?
"Jag kommer innan jul med arbetskläder och allt."
Tycker du själv att det betyder att "du inte gillar att ha dina arbetskläder hemma" eller tycker du att det är vettigt att tolka det exakt som det står "Jag kommer innan jul med arbetskläder och allt." vilket betyder att du lämnar in kläderna för att de inte kommer att användas längre (inte av dig i alla fall).
Tillsammans med det andra fetade så...
Ja, du sa upp dig !