2021-12-20, 22:57
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
såklart vissa trådar är man ”stamkund ” i. skriver mest i ” när var det senast du.. ” tråden. men få nya charmiga och ” avancerade ” trådar tillkommer

ja har ju verkligen förlorat charmen, är sugen på en ny spelttråd men med tanken på den sista slutade ( visst var ju dålig timing också från min sida) så känns det tvivelaktig att en ny kommer starta.

jo såklart det är en ventil men känns när trådar flyttas till laidback så dör dem. förr skulle jag rekommenderat att starta sådana trådar där. nu är det bara dumt.

Vadfan är en spelttråd?
Citera
2021-12-20, 23:02
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Vadfan är en spelttråd?

(FB) Coronazombies speltråden! Zombie invasion på FlashigaBacken

(FB) årets laidbackare elimination game nomineringstråd

(FB) Lek: Hur stor del av Wikipedia vet du vad det är?

(FB) Simpsons quiz

(FB) Flashback förintar världen (forumlek)

(FB) Cluedo - Mördarspelet

lite olika exempel

(FB) Pudrigs jul - julklappsletning

denna är ju en klassiskts typ av laidback tråd som tyvärr floppade pga dåligt intresse. Skulle gärna vilja se betydligt fler likande trådar likt denna
Senast redigerad av Captinhero 2021-12-20 kl. 23:05.
Citera
2021-12-21, 01:30
Medlem
Citat:
har ju hängt där i snart 10 år och tycker man ser en stor skillnad. Dels hur många som hänger där, Hur många nya trådar som skapas, Hur många unika som deltar i trådar.

ta tex bildtråden , förr så låg bilder uppe hela tiden eller iallafall i några dagar. Det kom flera nya bilder i veckan. Nu kommer det knappt en ny bild i veckan och den ligger som längst en dag. troligtvis typ 2-3 timmar.

Inte ens en lyckad hederlig flashbacksträff har genomförts på år och dar

Bildtråden är begravningsstämning. Nu lade jag upp en bild i 3 dagar så att man inte kan anklaga mig för hyckleri. Det hade varit intressant att veta varför folk stack.
Citera
2021-12-21, 10:29
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
förut var laidback ett roligt forum med massa roliga lekar, frågetrådar och speltrådar. Nu är det ett skal av sitt forna jag. Förut var det en stark färgklick människor som hängde där och det var god stämning.

Men som regelbunden användare så tycker jag att all charm försvunnit. Startas knappt några nya roliga trådar där längre. Inte samma gemenskap och häng som förr.

Inga nya rollspelstrådar/mysteriumtrådar eller lite roligare ”trams” diskussioner.skulle nog säga att chattråden skrämt iväg de flesta från del delen.

Är jag ensam att tycka detta? Har laidback något att ge fortfarande ? Det känns som
att laidback är stället där trådar kommer för att dö. Har laidback spelat ut sin roll?

Jag tycker att det är väldigt roligt och trevligt i Laidback och deltar i många trådar när jag har tid.

Kanske är det frågan om var man själv är i livet och ålder och allmänt mående spelar också in för vad man tycker är roligt och inte roligt.

Medlemmar kommer och går och forumet växer på samma sätt som när ett mindre företag expanderar, helt plötsligt kommer det nya människor som ska sitta i lunchrummet och då upplever en del att den härliga stämningen försvinner medans andra tycker att det är kul med en förändring och välkomnar det nya.

Så länge som det kommer nya inlägg varje dag så behövs forumdelen och fyller en funktion.
Citera
2021-12-21, 10:51
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
har ju hängt där i snart 10 år och tycker man ser en stor skillnad. Dels hur många som hänger där, Hur många nya trådar som skapas, Hur många unika som deltar i trådar.

ta tex bildtråden , förr så låg bilder uppe hela tiden eller iallafall i några dagar. Det kom flera nya bilder i veckan. Nu kommer det knappt en ny bild i veckan och den ligger som längst en dag. troligtvis typ 2-3 timmar.

Inte ens en lyckad hederlig flashbacksträff har genomförts på år och dar

Jo det var träff 2018 (officiell) sedan var det en mindre träff 2019 som jag tror bara skrevs om i chatten.
Från 2020 och framåt har det inte varit lämpligt att anordna något.

Angående bildtråden så blir människor mer och mer försiktiga med att lägga upp bilder på sig själva här på forumet eftersom man vill vara anonym och inte få några hembesök av främmande människor.

Du skriver ju själv att du inte vill lägga upp bilder och då kan man inte förvänta sig att andra ska göra det heller.

Tycker att du och andra som har förmågan att komma på roliga och kluriga lekar ska fortsätta att skapa nya trådar, jag saknar själv den förmågan men deltar gärna när jag har tid.
Citera
2021-12-21, 11:46
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Jo det var träff 2018 (officiell) sedan var det en mindre träff 2019 som jag tror bara skrevs om i chatten.
Från 2020 och framåt har det inte varit lämpligt att anordna något.

Angående bildtråden så blir människor mer och mer försiktiga med att lägga upp bilder på sig själva här på forumet eftersom man vill vara anonym och inte få några hembesök av främmande människor.

Du skriver ju själv att du inte vill lägga upp bilder och då kan man inte förvänta sig att andra ska göra det heller.

Tycker att du och andra som har förmågan att komma på roliga och kluriga lekar ska fortsätta att skapa nya trådar, jag saknar själv den förmågan men deltar gärna när jag har tid.

visst är det bitvis trevligt men långt ifrån samma ”värme” och ”känsla” än det var för typ 6-7 år sen helt klart.

Har lagt upp bilder i bildtråden ( med andra användare ) , la också upp en bild på mina kalsonger igår i en annan tråd;P men med denna användare så nej vill jag ej

okej vet att det varit snack om några träffar men hur stor uppslutning har det varit ? har ju träffat 3 st pers men i ett annat sammanhang.

känns rätt så meningslöst att starta nya trådar när de snabbt självdör nu för tiden enligt mitt tycke. Tyvärr men för mig har ” den gyllne tiden” på laidback passerat.
Citera
2021-12-21, 11:58
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Om du tycker så, då har du nog inte besökt tråden: "Sista bokstaven djur" - En väldigt rolig tråd fylld av kreativa skribenter. Det hela bygger på att man ska komma på ett djur vars begynnelsebokstav är densamma som sista bokstaven på det djur som senast föreslogs i tråden..

Exempel: Om någon har svarat med djuret: "Elefant", då kan du hoppa in i tråden och svara tex: "Tiger".

Väldigt trevlig tråd som också är intellektuellt utmanande.
Intellektuellt utmanande hade den varit om man inte fick återanvända djur - men det gör man ju i tråden.
Citera
2021-12-21, 14:52
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
förut var laidback ett roligt forum med massa roliga lekar, frågetrådar och speltrådar. Nu är det ett skal av sitt forna jag. Förut var det en stark färgklick människor som hängde där och det var god stämning.

Men som regelbunden användare så tycker jag att all charm försvunnit. Startas knappt några nya roliga trådar där längre. Inte samma gemenskap och häng som förr.

Inga nya rollspelstrådar/mysteriumtrådar eller lite roligare ”trams” diskussioner.skulle nog säga att chattråden skrämt iväg de flesta från del delen.

Är jag ensam att tycka detta? Har laidback något att ge fortfarande ? Det känns som
att laidback är stället där trådar kommer för att dö. Har laidback spelat ut sin roll?

I stort sett enig. Gav upp laidback för rätt många år sedan. Jag trivdes bäst då avdelningen hette "Loungen" och då man kunde finna allsjöns roliga och trevliga trådar i avdelningen. Lite småtrams och skjosiga skjojsigheter.

Lektrådar och diverse listtrådar ger mig dock inte mycket. Jag vill ha tillbaka den avdelning där trådar som till exempel den om Fanny föddes, men de tiderna är nog förbi. Exemplet "Sista bokstaven djur", som angavs ovan är ett praktexemplar på något jag betraktar som en skittråd. Ger mig ingenting och får mig över huvud taget inte alls att skratta för fem öre.
Nog har jag försökt dra mitt strå till stacken och någon enstaka gång de senaste åren försökt mig på att starta trådar om annat än lekar och skit, men de mottas sällan särskilt bra.

2008 skapade jag tråden Snygga förstainlägg. Den mottogs väl, och bjuder än idag in till intressanta inlägg, men efter 2008 hände något och forumet har därefter varit på stadig nedgång. Tyvärr, då det var min favoritavdelning en gång i tiden.
Senast redigerad av Humbug 2021-12-21 kl. 14:55.
Citera
2021-12-21, 17:08
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
I stort sett enig. Gav upp laidback för rätt många år sedan. Jag trivdes bäst då avdelningen hette "Loungen" och då man kunde finna allsjöns roliga och trevliga trådar i avdelningen. Lite småtrams och skjosiga skjojsigheter.

Lektrådar och diverse listtrådar ger mig dock inte mycket. Jag vill ha tillbaka den avdelning där trådar som till exempel den om Fanny föddes, men de tiderna är nog förbi. Exemplet "Sista bokstaven djur", som angavs ovan är ett praktexemplar på något jag betraktar som en skittråd. Ger mig ingenting och får mig över huvud taget inte alls att skratta för fem öre.
Nog har jag försökt dra mitt strå till stacken och någon enstaka gång de senaste åren försökt mig på att starta trådar om annat än lekar och skit, men de mottas sällan särskilt bra.

2008 skapade jag tråden Snygga förstainlägg. Den mottogs väl, och bjuder än idag in till intressanta inlägg, men efter 2008 hände något och forumet har därefter varit på stadig nedgång. Tyvärr, då det var min favoritavdelning en gång i tiden.

jo visst är det så, trådar som tidigare nämnt pudrigs jul floppade som sagt. Vilket var riktigt tråkigt då det var ju en typiskt klassiskts laidbacktråd.

Antar att det inte heller kommer bli någon nyårstråd i år vilket är riktigt synd. De var ju riktigt mysiga och trevliga att skriva i förut.

tycker från 2015-2016 har det förlorat sin charm.
Citera
2021-12-21, 17:37
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Antar att det inte heller kommer bli någon nyårstråd i år vilket är riktigt synd. De var ju riktigt mysiga och trevliga att skriva i förut.

Tyvärr tog ingen upp stafettpinnen efter mig. Jag gick ju och skaffade nån form av liv på nyårsaftarna och fick avsäga mig värdskapet
Men det är kanske en fingervisning om vad som gått fel. Folk är inte beredda att bidra eller engagera sig. Många är kanske Facebookskadade och ser Flashback mer som ett facebookflöde än en plats där man aktivt deltar. Pudrig jul var en genialisk idé, men kräver tyvärr att folk lyfter på ändan. Sånt är skitsvårt idag.
Jag ser samma tendenser på andra platser och inte bara på Internet. Försök få gemene man att engagera sig i en förening, parti eller vad som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Gibbledygook
Oh lord.. det är egentligen det ni saknar.

Ja! Helt underbar tråd!!
Senast redigerad av Humbug 2021-12-21 kl. 17:40.
Citera
2021-12-21, 17:54
Lite klassiska laidbacktrådar som gör en nostalgisk

(FB) Julavatarer 2010

(FB) Flashland, erövringen av den tropiska ön.

(FB) Användare utan avatar - Tar du dem seriöst?

(FB) Tråden där man motiverar en avstängning (lek)

(FB) Ny lek: Vilken Flashbackare är jag nu??

(FB) Zombiespelet: Speltråden!

(FB) Lathetsklubben ~~ Hur lat är du?

(FB) Tråden för oss som hela tiden skjuter LÄTTA saker på framtiden

(FB) När katten är borta - Speltråden

(FB) FB-träff lördag den 11 juni kl 16:30 i Lund

(FB) Hur vuxen är Du? Ett litet test

(FB) Hur ofta är du full när du skriver inlägg på FB?

(FB) 12:00 idag påbörjar jag mitt experiment, driva djävulen ur kroppen medelst skitmusik.

(FB) Flashback Awards 2011 för flashbackanvändare. Nominera nu!14-20 okt

(FB) Hängpattemaffian. Tråden för elaka kärringar utan botox och silikon.

(FB) Kvinnan ska lyda och underkasta sig mannen därför att…

(FB) Vampyrspelet (Varulvsspelet spinoff)

(FB) STAR WARS-spelet

(FB) Spågumme/gubbe tråden där vi spår varandras framtider!

(FB) Vilka var/är era favoritdinosaurier?

(FB) Vi som HATAR alla som registrerar sig 2011!

(FB) Ankeborg-spelet (Speltråd)

(FB) Den kärleksfulla hortråden där alla vi horor hyllar varandra!

(FB) Saker som du hatade när du var liten men gillar nu!

(FB) Bestraffa en fågel(lämpligt straff)

(FB) Nu röstar vi Thorsten Flinck till final! ( Melodifestivalen 2012 )

(FB) Tråden där vi tillsammans ritar en bild.

(FB) Flashback spelar partiledardebatt-bingo!

(FB) Ju vildare chipssmak, desto roligare människa?

(FB) 10.000 tyska bögar eller 30.000 somalier?

(FB) Vem på Flashback skulle passa bäst som statsminister?

(FB) Några som vill se när jag skrapar en trisslott?

(FB) Laidbacks långtidsminnestävling! Skriv inget i tråden förrän om 6 månader

(FB) Nämn din favoritfilm från personen ovans födelseår

(FB) BlondinBalle skrapar 5st Triss 00:05 (livesändning)

(FB) WT-bilder-Posta dina

(FB) Gibson vs Rekordet?

(FB) Låt oss skapa Flashbacks superhjälte!

(FB) 999 Saker du lärt dig av Flashback!

(FB) Den perfekta mannen på dejtingsajt

(FB) Hur många fb:are tar med sig laptopen in i badrummet när de ska skita?

(FB) Jag vill se en bild på...
Citera
2021-12-21, 18:26
fler

(FB) Har ni namngett era könsorgan?

(FB) Det häftigaste ni äger?

(FB) How I Met Your Mother Quiz

(FB) Jag ser Jesus, vad ser du? (Bild)

(FB) Fira Nyåret på flashback 2012!

(FB) Vilka är FB-legendarerna idag?

(FB) Saker ni trodde att ni visste, men som visade sig vara fel (erkänn nu!)

(FB) Utmaning !Inte röra din kuk/penis på en dag!

(FB) En tråd där vi försvenskar amerikanska låttexter för humorns skull! Hiphop=roligast!

(FB) Flashbacks egna galleri

(FB) Tråden där vi skriver en händelse i historien beroende på vad klockan visar!

(FB) Sjukaste STÄLLET du onanerat?

(FB) Tråden där vi är på en och samma fest!

(FB) "Elimination game" Premier League

(FB) Om du blev erbjuden att moderera nej eller ja? Samvetsfråga.

(FB) Om du dog precis nu - när skulle du bli hittad?

(FB) Klubben för oss riktiga män med skäggväxt och brösthår

(FB) Flashbacks rymdresa! (Vetenskaps-delen) Engagera dig idag!

(FB) Projekt FB-märkning av sedlar - Träffar!

(FB) Fira nyårsafton på Flashback?

(FB) Vi som inte kan sova

(FB) Vad skulle du göra om...?

(FB) Idag kände jag mig manlig för att...

(FB) Det mest oväntade någon har sagt till dig?

(FB) Porr har lärt mig att...

(FB) Den groteska tråden om egna kroppens missbildningar och defekter.(sammanslagen)

(FB) Hur många X-åringar kan du slåss mot samtidigt? (Sammanslagen)

(FB) Om du var tvungen att ha samlag med ett djur?

(FB) tråden där vi har cybersex me varandra...

(FB) Skåningar som slåss (grannfejd)

(FB) Mallen för den typiska flashback tråden.

(FB) (översättningslek) Gissa låten!

(FB) Användarnamn som varit lediga oväntat länge!

(FB) 3 saker du kan nå utan att gå upp eller sträcka på dig?

(FB) Normala och onormala saker. Nu reder vi ut!

(FB) Presentera dig själv

(FB) Vilka kändisar dör 2015& 2016?

(FB) Gissa filmen via _den ritade_ bilden

(FB) Vad tar ni med er till medeltiden?

(FB) Fira nyårsafton på Flashback!

(FB) Vem skulle ni döda och vem skulle ni återuppliva?

(FB) Årets laidbackare 2016 omröstningstråd slut 19/9

(FB) När vill du dö? Hur gammal vill du bli?

(FB) Vad krävs för att bli en flashback legend? vilka är det?

(FB) FLASHBACKS: top30 mäktigaste användare.

(FB) Om hela världen var en skolklass vilka roller skulle de olika länderna få

(FB) Att känna igen när en tjej skriver på FB

(FB) Imitera en annan flashbackare

(FB) Pinsamma/korkade/sjuka saker på fyllan! Nu med bakfylleångest! (sammanfogat av mod)

(FB) Kaleids rimstuga (om du behöver hjälp med julklappsrim)

(FB) Fråga en flashbackare 2.0 Obs: utan chattande!

(FB) Tråden där vi gör förskönande omskrivningar av yrken/titlar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in