Citat:
Ursprungligen postat av
trevliggrabb
Det är snarare bara du som inte fattat att du har blivit 10 år äldre och att du själv faktiskt har blivit gammal. Det är en ny värld nu, det är inget nytt.
Det är inte bara laidback som är passé, faktum med att internetforum överlag är passé och har mer eller mindre börjat spela ut sin roll. Vid internets början var det typ 95% producenter och endast 5% som var renodlade konsumenter, för 10 år sen typ 90% konsumenter och 10% producenter, idag är det typ 0,5% producenter och resterande konsumenter.
Folk orkar inte längre sitta och behöva tänka hela tiden vad man ska skriva. Folk pallar inte ägna tankekraft åt att diskutera och göra inlägg där man själv deltar, vi vill mest ba kunna chilla med TikTok-videos, skaffa lajks och kolla porr istället.
Intressant inlägg, men är den nya värld du beskriver bättre än den gamla? Kolla TikTok-videos, jaga lajks och kolla porr känns så otroligt meningslöst tycker jag. Kanske har jag fel. Kalla mig gammalmodig, men jag knullar hellre en kvinna irl än drar en porrunk framför en skärm.
Och hellre diskuterar jag något på ett forum, framför konsumtion tiktok och porr, även om den aktiviteten upplevs som hopplöst passé av samtiden.