• 1
  • 2
2021-12-20, 11:02
förut var laidback ett roligt forum med massa roliga lekar, frågetrådar och speltrådar. Nu är det ett skal av sitt forna jag. Förut var det en stark färgklick människor som hängde där och det var god stämning.

Men som regelbunden användare så tycker jag att all charm försvunnit. Startas knappt några nya roliga trådar där längre. Inte samma gemenskap och häng som förr.

Inga nya rollspelstrådar/mysteriumtrådar eller lite roligare ”trams” diskussioner.skulle nog säga att chattråden skrämt iväg de flesta från del delen.

Är jag ensam att tycka detta? Har laidback något att ge fortfarande ? Det känns som
att laidback är stället där trådar kommer för att dö. Har laidback spelat ut sin roll?
Citera
2021-12-20, 11:10
Medlem
maxatdunders avatar
Kanske det, det var kul med lekar där alla i tråden fick sig en roll och skulle rösta ut en användare varje vecka. Rätt roligt att läsa. Fanns även en del engagemang om ha FB-träffar som faktiskt blev till, tror inte engagemanget finns längre.

Eller så har du bara blivit gammal och hänger inte med i svängarna längre. Klassiska "det var bättre förr".
Citera
2021-12-20, 11:16
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Kanske det, det var kul med lekar där alla i tråden fick sig en roll och skulle rösta ut en användare varje vecka. Rätt roligt att läsa. Fanns även en del engagemang om ha FB-träffar som faktiskt blev till, tror inte engagemanget finns längre.

Eller så har du bara blivit gammal och hänger inte med i svängarna längre. Klassiska "det var bättre förr".

har ju hängt där i snart 10 år och tycker man ser en stor skillnad. Dels hur många som hänger där, Hur många nya trådar som skapas, Hur många unika som deltar i trådar.

ta tex bildtråden , förr så låg bilder uppe hela tiden eller iallafall i några dagar. Det kom flera nya bilder i veckan. Nu kommer det knappt en ny bild i veckan och den ligger som längst en dag. troligtvis typ 2-3 timmar.

Inte ens en lyckad hederlig flashbacksträff har genomförts på år och dar
Senast redigerad av Captinhero 2021-12-20 kl. 11:19.
Citera
2021-12-20, 11:19
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
ta tex bildtråden , förr så låg bilder uppe hela tiden eller iallafall i några dagar. Det kom flera nya bilder i veckan. Nu kommer det knappt en ny bild i veckan och den ligger som längst en dag. troligtvis typ 2-3 timmar.

Och du föregår med gott exempel då får man anta?
Citera
2021-12-20, 11:20
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Och du förgår med gott exempel då får man anta?

vill inte lägga upp bild på mig själv här.
Citera
2021-12-20, 11:23
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
vill inte lägga upp bild på mig själv här.

Nähä, men alla andra ska banne mig låta sina bilder vara synliga i en vecka? Ständigt är det denna såskommittén som aldrig lägger upp något själva som har mage att klaga på de som faktiskt lägger upp något.
Citera
2021-12-20, 11:26
Citat:
Nähä, men alla andra ska banne mig låta sina bilder vara synliga i en vecka? Ständigt är det såskommittén som aldrig lägger upp något själva som har mage att klaga på de som faktiskt lägger upp något.

Nu gäller diskussionen hur laidback ser ut nu och hur den sett ut förr. Inte hur länge bilder ligger i bildtråden.
Citera
2021-12-20, 11:27
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
förut var laidback ett roligt forum med massa roliga lekar, frågetrådar och speltrådar. Nu är det ett skal av sitt forna jag. Förut var det en stark färgklick människor som hängde där och det var god stämning.

Men som regelbunden användare så tycker jag att all charm försvunnit. Startas knappt några nya roliga trådar där längre. Inte samma gemenskap och häng som förr.

Inga nya rollspelstrådar/mysteriumtrådar eller lite roligare ”trams” diskussioner.skulle nog säga att chattråden skrämt iväg de flesta från del delen.

Är jag ensam att tycka detta? Har laidback något att ge fortfarande ? Det känns som
att laidback är stället där trådar kommer för att dö. Har laidback spelat ut sin roll?

Om du tycker så, då har du nog inte besökt tråden: "Sista bokstaven djur" - En väldigt rolig tråd fylld av kreativa skribenter. Det hela bygger på att man ska komma på ett djur vars begynnelsebokstav är densamma som sista bokstaven på det djur som senast föreslogs i tråden..

Exempel: Om någon har svarat med djuret: "Elefant", då kan du hoppa in i tråden och svara tex: "Tiger".

Väldigt trevlig tråd som också är intellektuellt utmanande.
Citera
2021-12-20, 11:28
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Nu gäller diskussionen hur laidback ser ut nu och hur den sett ut förr. Inte hur länge bilder ligger i bildtråden.

Du kanske ska försöka vara en del av den förändring du vill se?
Citera
2021-12-20, 11:29
Citat:
Du kanske ska försöka vara en del av den förändring du vill se?

startade den senaste rollspelstråden förra året så jo har jag försökt.

brukar också starta tråden årets laidbackare
Citera
2021-12-20, 11:44
Medlem
Man-At-Armss avatar
Är inte laidback lite nyhetens behag för de flesta?

Lektrådar finns, men alla lektrådar går såklart inte hem. Kanske för att många av oss med laidbackstatus sällan går in där. Som exempelvis rinner alltid gissa TV-serien på bilden ut i sanden i laidback (åtminstone de senaste åren), men dess motsvarighet gissa filmen via bilden 2 i filmforumet rullar på.

En tjusning med laidback, att alla inte har tillträde, gör även att lektrådar inte alltid blir så populära en längre tid.
Citera
2021-12-20, 11:45
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Det är väldigt sällan jag läser eller skriver i Laidback, men jag tror att forumdelen spelar en viss roll för många användare. Skulle den försvinna så skulle med all säkerhet övriga forumdelar översvämmas av en massa OT från användare som har behov av att tramsa av sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in