2022-02-04, 17:44
Medlem
Jag är också där du är, tänker på det nästan all vaken tid och drömmer inte helt sällan om det också.
Mina egentliga skäl är att jag förlorat många runt om mig, blev bedragen av mina barns mamma plus att hon tog lån i mitt namn som hon inte betalade så jag hamnade hos fogden med ca 650000 i skulder och har utmätning på lönen så har knappt råd med mat, barnen har jag inte råd att träffa mer än ibland.
Älskar mina barn men som livet är nu är jag ändå ingen pappa och känner mig mest som element av börda i deras liv.
Har givetvis försökt lösa skuldsanering, fått nej.
Har försökt rättsligt att få hjälp med att jag inte tagit lånen, får ingen hjälp.
Pratat med socialen om min sits, men jag har jobb så det blir ingen hjälp där heller.
Prövat mediciner under 2 år, ingen framgång.
Kbt går jag i.
Jag vet fan inte hur det ska lösa sig, har försökt få hjälp av folk i min närhet med ett lån eller liknande för att få bort skulden men det (förståeligt) är ingen som riktigt vågar (hade jag nog fan inte heller gjort).

Livet är mörkt, otroligt mörkt…

Orken börjar på riktigt ta slut, finns det ljus? Tror knappt det
Citera
2022-02-06, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriskEllerva
Jag är också där du är, tänker på det nästan all vaken tid och drömmer inte helt sällan om det också.
Mina egentliga skäl är att jag förlorat många runt om mig, blev bedragen av mina barns mamma plus att hon tog lån i mitt namn som hon inte betalade så jag hamnade hos fogden med ca 650000 i skulder och har utmätning på lönen så har knappt råd med mat, barnen har jag inte råd att träffa mer än ibland.
Älskar mina barn men som livet är nu är jag ändå ingen pappa och känner mig mest som element av börda i deras liv.
Har försökt rättsligt att få hjälp med att jag inte tagit lånen, får ingen hjälp.
Pratat med socialen om min sits, men jag har jobb så det blir ingen hjälp där heller.
Kbt går jag i.
Jag vet fan inte hur det ska lösa sig, har försökt få hjälp av folk i min närhet med ett lån eller liknande för att få bort skulden men det (förståeligt) är ingen som riktigt vågar (hade jag nog fan inte heller gjort).

Jag tror detta är något du kan ta dig igenom. Har du tagit dig hit så kan du ta dig en bit till. Det krävs en kämparinsats! Men resan dit där du är idag har också bestått av att kämpa. Inget i det du beskriver verkar komma från något längre tillbaka i tiden, därav så säger jag den vanliga frasen: ”sätt inte en permanent lösning på ett tillfälligt problem”.

Ge inte heller dina barns mamma den möjligheten att ensamt stå kvar med barnen. Hon förtjänar inte den möjligheten . Stå kvar, kämpa på och ta plats i dina barns liv. De bryr sig inte om dina pengar. Gör inte det till din illusion.

Ljuset i tunneln är avlägset, men likt alla tunnlar så har de en utgång.
Citera
2022-02-07, 22:58
Medlem
Citat:
Kbt går jag i.

Det är ändå skulder. Du kan bli kriminell och dra in detta. Jag är mer fucked än så.
Citera
2022-02-17, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SarkastiskSympati
Överlevnadsinstinkten. Samma anledning till att du inte kan dränka till själv i handfatet, det finns en spärr. Nu tänker jag inte skicka länkar som uppmuntrar då det bryter mot regler men det finns en tråd här som heter Självmordstråden, se https://www.flashback.org/t117048 som mods tidigare har refererat till när någon överväger att ta sitt liv.

Jag förstår då inte varför man vill ta sitt liv när det finns medicin!

Edit OT: Hur länkar man till trådar så att det står FB följt av trådnamnet?

Jag antar att du kan använda dödsdriften i samma syfte. Bara utfallet som skiljer sig åt.
Citera
2022-08-10, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
låter tråkigt , finns säkert saker du kan förbättra. saker du kan lära dig och saker du kan upptäcka. har du försökt få hjälp? medicinering ? hur ser dina rutiner ut? varför känner du att du vill ta livet av dig?
Lyssna på Captinhero. Försök på lite, det kan bara bli bättre för dig nu.
Citera
2022-09-20, 05:03
Moderator
evilhoneys avatar
Rubrik korrigerad då den inte speglade trådens innehåll.
//mod
Citera
2022-09-20, 05:13
Medlem
Citat:
Kbt går jag i.

650 000 verkar som man kan betala av på några år med normal lön eller att man flyttar utomlands och skaffar sig ett jobb där svenska myndigheter inte kommer åt ens lön. Vet inte hur man kan ta lån i någon annans namn som du påstår att din fd. har gjort.
Citera
2022-09-20, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakbladen
Jag kan leka med tanken på att avsluta allt utan att bli berörd överhuvudtaget längre men att gå från tanke till handling sker inte. Vill ändra på den saken då mitt liv är en sorg som inte går att lösa men jag lyckas inte. Förstår inte varför jag inte bara kan samla mod och avsluta det hela? Varför finns den psykolgiska spärren kvar när jag har vandrat såhär i snart tio års tid? Började få självmordstankar i tonåren. Mitt liv är kört och om det fanns en gnutta värdighet inom mig borde jag bara avsluta men det tar emot. Varför tar det emot så och vad kan man göra åt det?

Jag är så less på min livssituation och vill inte detta mer.

Du är ganska ung och har stora möjligheter att ändra ditt liv.

Jag har sett i dina andra poster att du har för mycket fokus på ditt utseende som du tror inte är bra. Som att ditt förmodat dåliga utseende skulle göra tillvaron omöjlig för dig. Många människor ser inte bra ut men de klarar dig bra i livet i alla fall. Det finns också många människor som ser normala eller bra ut som av psykiska anledningar tror att de har dåligt utseende.
Senast redigerad av larsjohansson 2022-09-20 kl. 05:25.
Citera
2022-11-14, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
låter tråkigt , finns säkert saker du kan förbättra. saker du kan lära dig och saker du kan upptäcka. har du försökt få hjälp? medicinering ? hur ser dina rutiner ut? varför känner du att du vill ta livet av dig?

För min del handlar det om att inte få det jobb man vill ha och att vägen dit är jobbig.
Citera
2023-01-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
Jag tänker att man bör ha bestämt sig för vilken metod man ska använda sig utav som första steg.
Själv har jag tre alternativ som är att hänga mig, hoppa framför tåget eller överdos på heroin.

Har testat att hänga mig bara genom att trä öglan över huvudet och runt halsen för att sedan strypa luftflödet lite lätt genom min egen kroppsvikt men med fötterna på marken, ett sk "short drop" dock tämligen obehagligt samt utdraget.

Tåg av olika former har jag studerat på nära håll när dom dundrat fram och det är en skräckblandad förtjusning minst sagt men lika så en stor oro för att missa "bulls eye" på något vänster för ev överleva men således gravt handikappad på köpet.

Så det hela kokar nog ner till en överdos på Heroin blandat med alkohol/ghb, benso och med minst ett gram heroin intravenous injektion.
Kruxet med den sistnämnda metoden här är väl bara att, enligt egen utsago, när herointet väl införskaffats så är det dags, ingen återvändo.

Jag menar de övriga metoderna kan man ju att studera och känna lite på så att säga.
Repet hänger redan i hallen och tåget går där det går...

För det hela kokar väl ner till att man inte vågar, det är läskigt, helt klart.
Är imponerad av dom i min närhet som tagit sina liv genom repet och tåget.
För den förstnämda så gick det väl inte hela vägen iofs, hon blev hjärndöd till en början innan man stängde av respiratorn.

Så näe, det är nog bäst att ha en utstuderad plan och inte tänka så mycket på själva handlingen, bara att den utförs korrekt så eliminerar man nog många faktorer som får en att tveka eller uppleva obehag/rädsla inför början på slutet.

Tex en tanke som jag får varje gång jag använder mina brusreducerande hörlurar är att på högsta volym bara låta musiken ta bort tid och rum med hjälp av att ögonen sluts där man genom mörkret tar ett par rejäla kliv likt man tar sats för att hoppa ut för en badklippa.
Någon enstaka sekund av tyngdlöshet och adrenalin innan hundratals ton av frustande stål avslutar det hela.

Men som sagt gäller ju att träffa rätt osv.

Aja, mina tankar kring det hela, på återseende, kanske!

Det lär nog underlätta om man smäller i sig en jack Daniels.

Vet en som svepande i sig en whisky (runt en liter på 5 minuter). Väntade i 10-15 minuter och sedan tog han geväret.

Så.ja ,vill man fatta beslut och gå till handling är alkohol det bästa.
Citera
2023-01-13, 23:39
Medlem
CockWitchs avatar
Många som överväger det nu. Jag knarkar istället.
Citera
2023-01-13, 23:47
Medlem
AndersPersson99s avatar
Kan inte fler som funderar på självmord träffas och bli kompisar istället, så kanske ni finner en mening och motivation till att leva.

Om inte, kanske åka ned som frivillig till Ukraina? De bästa soldaterna ska vara de som redan anser sig döda. Gör nytta! Dö i strid! Res och ha kul på vägen! Bara fördelar helt enkelt.

Sen ändrar inte självmord så värst mycket. Alla ska ändå dö och är således redan döende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in