Citat:
Ursprungligen postat av
rakbladen
Två psykologer. Ett tiotal olika "mediciner" som bara förvärrar tillståndet eller skadar än på andra sätt. Skäms att jag sökte hjälp där hos psykatrin för ingenting har blivit bättre. Ingenting har jag lärt mig. Ingenting kan dom hjälpa mig med förutom en futtig karta benzo i månaden som jag spottar på.
Jag var väldigt nära under en tid. Tog benzo ett par gånger, men annars var det mest cannabis jag tog som ångestdämpande. Alkohol några kvällar då cannabis inte fanns att tillgå.
Hur som helst, ingen psykologhjälp men blev tvungen att typ bli psykolog för att kunna förstå vad som hände mig i den situationen jag befann mig i. För det var supertrauma verkligen, helt out of this world. Bottenlöst svart hål och ett desperat sökande efter en väg ut. Och det finns ju en väg ut. Som först är otänkbar, men som gradvis blir mer och mer attraktiv... Fy fan.
Nosade lite på existentialisterna först, men sen psykoanalysen via Zizek & Co. Den insikt jag fann värderar jag högt, och utan mörkret hade jag inte funnit den. Helt jävla otroligt att befinna sig i det mörkaste skit man kan tänka sig, och där hitta ljus.
No mud, no lotus.
No shit, säger jag.