2021-12-31, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nej, det gör jag inte.

Du kommer kunna köpa en ny dieselbil år 2034 också, det lär finnas en del modeller på marknaden med förbränningsmotorer då också.
Enligt de planer som EU förbereder kommer en lag om nollutsläpp på nya bilar till 2035.
Det är mycket möjligt att e-fuels eller annan teknik medger fortsatt tillverkning av förbränningsmotorer även efter 2035, det är inte motortekniken man avser att förbjuda, utan utsläppen.
Så om biltillverkarna kan presentera en förbränningsmotor/bränsle med nollutsläpp så funkar det precis lika bra som elbilar eller vätgasbilar.

Men bilindustrin ser i dagsläget elbilar som det säkraste kortet, därför sker majoriteten av all forskning och utveckling i riktning elektromobilitet.
Vilken teknik som är intressant om 10-20 år kan vi inte veta, men vi vet att den måste vara fossilfri och klimatneutral om den ska ha en chans att slå igenom.

Kan du linka på att EU (EU-kommissionen?) förbereder en lag mot fossila motorer efter -35.

Dom skulle bli hängda i lyktstolpar dude.

Bilindustrin bryr sig enbart om att flippa enheter.

EU är 100 procent impotenta, dom har planerat en gemensam invandringspolitik i 30 år, bara blivit pannkaka av det, lär bli det samma av detta.

Vetorätten serru.

Kommer självklart sluta med att PSA kör sitt race, spanjackerna sitt race och premiumtyskarna plus Opel sitt race.
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2021-12-31 kl. 23:06.
Citera
2021-12-31, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Kommer självklart sluta med att PSA kör sitt race, spanjackerna sitt race och premiumtyskarna plus Opel sitt race.

Är ju utmärkt med konkurrens!

Sedan är väl Opel en del av franska PSA numera.
Citera
2021-12-31, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Är ju utmärkt med konkurrens!

Sedan är väl Opel en del av franska PSA numera.

Jo dom gjorde en fusion med Fiat i våras, och är nästan lika stora som Volkswagen AG Groupe.

Bra med konkurrens. Men det jag försöker säga är att det kommer finnas fabricerade fossil linor även om 50 år.

Talibaner på tråden tror att det enbart kommer rulla 100 procent EL bilar på våra vägar om 7 år och 364 dagar.
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2021-12-31 kl. 23:21.
Citera
2021-12-31, 23:17
Medlem
Citat:
Absolut bra med konkurrens. Men det jag försöker säga är att det kommer finnas fabricerade fossil linor även om 50 år.

Talibaner på tråden tror att det enbart kommer rulla 100 procent EL bilar på våra vägar om 7 år och 364 dagar.

Vad har talibaner med det hela att göra?

Tänker du på att de gynnas av mineraler som kobolt och att de får inkomster av oljan vi köper?
Citera
2021-12-31, 23:31
Bannlyst
Citat:
Vad har talibaner med det hela att göra?

Tänker du på att de gynnas av mineraler som kobolt och att de får inkomster av oljan vi köper?

Talibaner [insert] valfritt adjektiv på person som är en die hard fanatiker.
Citera
2021-12-31, 23:50
Medlem
Citat:
Talibaner [insert] valfritt adjektiv på person som är en die hard fanatiker.

Är du fossilfanatiker, och skall jag då isf. kalla dig Taliban, om jag förstår din önskan rätt?
Citera
2022-01-01, 00:27
Bannlyst
Citat:
Är du fossilfanatiker, och skall jag då isf. kalla dig Taliban, om jag förstår din önskan rätt?

Är pro EL/hybrid och tyvärr fossil.
Citera
2022-01-01, 00:41
Medlem
Citat:
Är pro EL/hybrid och tyvärr fossil.

Samma här.

Köper och har både fossilbilar och elbilar, så ser både fördelar och nackdelar med bägge typer.
Citera
2022-01-01, 01:05
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Kan du linka på att EU (EU-kommissionen?) förbereder en lag mot fossila motorer efter -35.

Dom skulle bli hängda i lyktstolpar dude.

Bilindustrin bryr sig enbart om att flippa enheter.

EU är 100 procent impotenta, dom har planerat en gemensam invandringspolitik i 30 år, bara blivit pannkaka av det, lär bli det samma av detta.

Vetorätten serru.

Norge räknar med stopp redan 2025. Nybilsförsäljningen är redan idag 75% elbilar.

Citat:
Belgien inför ett liknande förbud mot firmabilar från 2026, och Österrike förbjuder nya taxibilar med förbränningsmotorer 2027.

2030 är ett år då många länder – inte minst Sverige – planerar att införa förbud. Slovenien, Island, Nederländerna, Irland, Danmark, Israel, Indien, Tyskland och Storbritannien har aviserat samma tidsplan.

https://live.aftonbladet.se/klimat/n...ilar._jPy4PPgl
Senast redigerad av PeterNoster 2022-01-01 kl. 01:10.
Citera
2022-01-01, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Norge räknar med stopp redan 2025. Nybilsförsäljningen är redan idag 75% elbilar.

https://live.aftonbladet.se/klimat/n...ilar._jPy4PPgl

Norge är ett unikum och ej bra referens.

El bilar kommer aldrig slå igenom pga att dom vänder sig enbart till early adapters och rikaste 10 procenten.

Vars skall studenter/nysvenskar och nedre medelklass fixa en 10-15k bil ifrån?

Finns det elbilar för 10k?

Hela denna Hoax bygger på att ni vill att random svensk ej skall få köra bil.

Allt skall vara riggat för en PK elit i Sthlm. Kräks faktiskt i min mun att ni låtsas vara goda i miljöns namn, när ni i själva verket är kräk.
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2022-01-01 kl. 01:31.
Citera
2022-01-01, 01:31
Medlem
Citat:
Norge är ett unikum och ej bra referens.

El bilar kommer aldrig slå igenom pga att dom vänder sig enbart till early adapters och rikaste 10 procenten.

Vars skall studenter/nysvenskar och nedre medelklass fixa en 10-15k bil ifrån?

Finns det elbilar för 10k?

Hela denna Hoax bygger på att ni vill att random svensk ej skall få köra bil.

Allt skall vara riggat för en PK elit i Sthlm.

Känns som du lever i din egna konspirationsbubbla.
Citera
2022-01-01, 01:39
Bannlyst
Citat:
Känns som du lever i din egna konspirationsbubbla.

Vars har jag fel?

Ni elbils ”elitister” vill att möjligheten att köra bil enbart skall tillhöra ett visst societetsfolk.

När ja pluggade datalogi i slutet av nittiotalet och var fattig som en kyrkråtta lyckades jag iaf fixa en Camry-84 för 4k.

Hur skall framtidens student kunna fixa en ”Camry” för 4k.

Ni är fascister, och alarmister.

Gott slut.
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2022-01-01 kl. 01:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in