2023-11-07, 23:08
Medlem
Årsredovisningen menade jag ovan.
Citera
2023-11-13, 20:35
Medlem
Vilken tid börjar rättegången?
Citera
2023-11-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passaren77
Vilken tid börjar rättegången?
Borde vara målet i sal 6 kl 9.00-16.00 torsdag 16 november:
https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/alingsas_tingsratt/veckans-brottmal/veckans-forhandlingar-vecka-46-2023.pdf
Citera
2023-11-14, 18:36
Medlem
Fyfan säger jag bara...
Mår illa när jag tänker på hur mycket hans existens kostat samhället.
Kan man bara inte sätta stopp på honom?
Han i stort sett bor på tingsrätten och nu ska han ta en hel arbetsdag för ett gäng personer bara för huvudförhandlingen. Vidare ska det väll göras en hel del efter förhandlingen, vilket tar någon dag till i anspråk.

Killen borde bli återbetalningsskyldig för det som skattebetalarna betalt för att ha honom boendes på tingsrätten...
Citera
2023-11-14, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1234
Fyfan säger jag bara...
Mår illa när jag tänker på hur mycket hans existens kostat samhället.
Kan man bara inte sätta stopp på honom?
Han i stort sett bor på tingsrätten och nu ska han ta en hel arbetsdag för ett gäng personer bara för huvudförhandlingen. Vidare ska det väll göras en hel del efter förhandlingen, vilket tar någon dag till i anspråk.

Killen borde bli återbetalningsskyldig för det som skattebetalarna betalt för att ha honom boendes på tingsrätten...
Han kommer garanterat att överklaga när han fälls, och om/när han hamnar i fängelse lär han skriva klagomål efter klagomål på den tillvaron som kriminalvården tvingas hantera… osv. Just nu är jag mest nyfiken på om han kommer att lyckas förhala rättegången, utgår från att han redan är i full färd med att försöka åstadkomma det
Citera
2023-11-14, 23:17
Medlem
HR-avdelningen på Södra Bygghjälpen har fullt upp med den rättsliga biten nu, antar jag.
Citera
2023-11-15, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Borde vara målet i sal 6 kl 9.00-16.00 torsdag 16 november:
https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/alingsas_tingsratt/veckans-brottmal/veckans-forhandlingar-vecka-46-2023.pdf

Tack fiesp, En bekant berättade att han är
delgiven och som de ser så skall han dyka upp. Pressen är nog hög på Baronen.
Jag tror de kommer finnas X antal personer där som har blivit lurade av honom.

Vem var de som skulle bjuda på tårta imon sa vi😂
Citera
2023-11-15, 09:25
Medlem
Hellvetes avatar
Om jag inte fattat fel så är straffskalan för grovt skattebrott mellan 6mån-6år.
Är det någon som har koll på liknande fall och vilka straff som brukar utdelas vid en fällande dom?
Citera
2023-11-15, 09:34
Medlem
Om han nu sin vana trogen inte dyker upp vid tinget imorgon, vad kan han räkna med för konsekvenser? Kör dom rättegången ändå?
Citera
2023-11-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppsifroppsi
Om han nu sin vana trogen inte dyker upp vid tinget imorgon, vad kan han räkna med för konsekvenser? Kör dom rättegången ändå?
Dyker han inte upp utan giltig anledning (läs: läkarintyg) blir det polishämtning och ev. häktning. Nog för komplicerat mål för att köra utan hans närvaro. Angående straff så har han en villkorlig dom sen tidigare, så det blir fängelse. 4-6 månader är en lagom kvalificerad gissning.

Plus näringsförbud förstås!
Citera
2023-11-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Dyker han inte upp utan giltig anledning (läs: läkarintyg) blir det polishämtning och ev. häktning. Nog för komplicerat mål för att köra utan hans närvaro. Angående straff så har han en villkorlig dom sen tidigare, så det blir fängelse. 4-6 månader är en lagom kvalificerad gissning.

Plus näringsförbud förstås!

Njae tror i hans fall så är de personligt mot alla han hånat i tingsrätten.

Han har hållt på i flera år så frågan är egentligen vad som tas upp är de för ett år eller flera. Jag tror de blir minst 2-3 år om han blir dömd för grovt ekobrott.

Jag hoppas dock på 100 år, fan vad han kostat skattebetalarna pengar.
Citera
2023-11-16, 17:13
Medlem
Kom han på rättegången, för ovanlighetens skull?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in