• 1
  • 2
2021-12-13, 10:28
Medlem
Jag startade tråden "Jag är en äkta konspirationsteoretiker" och tråden blev slängd och jag blev varnad.
Jag frågade evilhoney om varför jag blev varnad:
Citat:

Ursprungligen postat av*evilhoney

Du har fått en varning för brott mot*0.02. Trådstart och forumval.
Ämne:*Jag är en konspirationsteoretiker

Citat:

Ursprungligen postat av*adaptern

Jag är en äkta konspirationsteoretiker.
Fråga mig vad ni vill.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen:*Länk

Varför varning?

…*[ Visa mindre ]

För att tråden både har en extremt klen trådstart samt är felplacerad.
"Egotrådar" hör inte hemma någonstans och det finns ingen anledning till att konspirationsteoretiker skulle handla om Psykisk hälsa.
//mod

2021-12-13, 10:29
Medlem
Forts:

Citat:

Citat:

Citat:

Citat:

Fråga mig vad ni vill.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen:*Länk

Varför varning?

"Egotrådar" hör inte hemma någonstans och det finns ingen anledning till att konspirationsteoretiker skulle handla om Psykisk hälsa.
//mod

Men då flyttar du väl bara tråden?
Det ger väl ingen varning att felplacerad en tråd?

…*[ Visa mer ]

Jo, alla 0.0X regler kan generera varning. I det här fallet var det både placering och innehåll, som sagt.
//mod
Citera
2021-12-13, 10:30
Medlem

Citat:

Citat:

Citat:

Citat:

Citat:

Citat:

Fråga mig vad ni vill.

Varför varning?

//mod

Jo, alla 0.0X regler kan generera varning. I det här fallet var det både placering och innehåll, som sagt.
//mod

Eftersom jag konstant får kommentarer om hur psyksjuk jag är som tror på vissa konspirationsteorier så är placeringen helt rätt.
Innehållet är precis som t ex "Jag jobbar som ______, fråga mig vad ni vill" vilket är en vanligt förekommande trådstart.

…*[ Visa mer ]

Fast, nu handlar inte tråden om din mentala hälsa, oavsett vad folk tycker om dig, så det går ju inte att jämföra.
//mod
Citera
2021-12-13, 10:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Suck it up. Likt de flesta andra foliehattarna har du svårt att ta till dig och följa regler.
Citera
2021-12-13, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Suck it up. Likt de flesta andra foliehattarna har du svårt att ta till dig och följa regler.
Ja om det ger varning att placera något i vad man tror är rätt forum, och moderatorn inte tycker det...då är det lugnt.

Men ska det verkligen ge en varning?
Seriöst?
Citera
2021-12-13, 10:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Ja om det ger varning att placera något i vad man tror är rätt forum, och moderatorn inte tycker det...då är det lugnt.

Men ska det verkligen ge en varning?
Seriöst?

Man vinner inget på att vara slapp mot återfallsförbrytare
Citera
2021-12-13, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Man vinner inget på att vara slapp mot återfallsförbrytare
Återfallsförbrytare?
Vad menar du?
Citera
2021-12-13, 10:42
Medlem
F.Hansens avatar
Varför la du den inte i konspirationsforumet? Dessutom så bör du vara en foliehatt av kaliber typ alex jones om du ska starta en fråga mig vad du vill tråd om detta.
Citera
2021-12-13, 10:51
Moderator
evilhoneys avatar
Jag postar hela vår konversation här, det är nog lättare att läsa än så som TS postade.
Man måste ha en mer uppbyggd trådstart än en fråga om den ska bli godkänd, vidare ska trådarna vara rätt placerade. jag har inte mer att säga än vad som sagts i PM i det här fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.02. Trådstart och forumval.
Ämne: Jag är en konspirationsteoretiker
Citat:
Fråga mig vad ni vill.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Varför varning?
//mod
//mod
Eftersom jag konstant får kommentarer om hur psyksjuk jag är som tror på vissa konspirationsteorier så är placeringen helt rätt.
Innehållet är precis som t ex "Jag jobbar som ______, fråga mig vad ni vill" vilket är en vanligt förekommande trådstart.
Fast, nu handlar inte tråden om din mentala hälsa, oavsett vad folk tycker om dig, så det går ju inte att jämföra.
//mod
Tråden handlar om hur folk uppfattar konspirationsteoretiker.
Jag har rätt i detta fallet.
Nej, det har du inte. Du har ingen trådstart förutom ovanstående fråga, den handlar inte om din psykiska hälsa varför den inte är korrekt placerad i just det delforumet och du har inte byggt upp något diskussionsunderlag eller bakgrund till den enda frågan så därför passar den ingen annanstans heller.
Jag har varit otroligt tydlig med vilka fel du har gjort som renderat varning för 0.02 och även förklarat varför tråden inte flyttas någon annanstans än papperskorgen. Nu har jag inget mer att säga dig i detta ärende.
//mod
Citera
2021-12-13, 10:54
Medlem
Jag har inte heller något mer att säga ifall det är den allmänna uppfattningen att det var värt en varning.
Jag böjer mig ödmjukt för majoriteten 👍
Citera
2021-12-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Varför la du den inte i konspirationsforumet? Dessutom så bör du vara en foliehatt av kaliber typ alex jones om du ska starta en fråga mig vad du vill tråd om detta.
Ibland startas det trådar i psykologiforumet typ "Jag är psykolog. Fråga mig vad du vill."
Jag har aldrig fått något svar på mina frågor i dessa trådar, så därför tänkte jag att jag helt enkelt gör en egen.
Det var tydligen inte så smart av mig 🙂
Citera
2021-12-13, 11:00
Medlem
Laureths avatar
Du bröt mot reglerna, och fick därför en varning. Vad är problemet? En varning är inte farlig, utan en uppmaning till att göra rätt nästa gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in