• 1
  • 2
2021-12-13, 11:01
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Ibland startas det trådar i psykologiforumet typ "Jag är psykolog. Fråga mig vad du vill."
Jag har aldrig fått något svar på mina frågor i dessa trådar, så därför tänkte jag att jag helt enkelt gör en egen.
Det var tydligen inte så smart av mig 🙂

Du får väll adaptera dig.
Citera
2021-12-13, 11:02
Medlem
Citat:
Ibland startas det trådar i psykologiforumet typ "Jag är psykolog. Fråga mig vad du vill."
Jag har aldrig fått något svar på mina frågor i dessa trådar, så därför tänkte jag att jag helt enkelt gör en egen.
Det var tydligen inte så smart av mig 🙂

Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Du bröt mot reglerna, och fick därför en varning. Vad är problemet? En varning är inte farlig, utan en uppmaning till att göra rätt nästa gång.
Jag fattar fortfarande inte vilken regel jag bröt mot?
Citera
2021-12-13, 11:05
Medlem
Laureths avatar
Citat:

0.02

Din tråd var placerad i fel forum, och din motivering för placeringen kräver tidigare kännedom/inhämtande av information om din användare.
Citera
2021-12-13, 11:10
Medlem
Citat:
0.02

Din tråd var placerad i fel forum, och din motivering för placeringen kräver tidigare kännedom/inhämtande av information om din användare.
Brukar folk bli varnade ifall dom lägger en tråd i fel forum?
Jag har inte startat så många trådar så jag är novis på detta...
Citera
2021-12-13, 11:15
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Brukar folk bli varnade ifall dom lägger en tråd i fel forum?
Jag har inte startat så många trådar så jag är novis på detta...

Generellt sett så blir man varnad för regelbrott ja. Det händer såklart att varning uteblir av olika anledningar, men regelverket finns där av en anledning, och verktyget moderatorerna har för att avstyra framtida övertramp, är att varna användaren.
Citera
2021-12-13, 11:17
Medlem
Citat:
Generellt sett så blir man varnad för regelbrott ja. Det händer såklart att varning uteblir av olika anledningar, men regelverket finns där av en anledning, och verktyget moderatorerna har för att avstyra framtida övertramp, är att varna användaren.
Där ser man 🙂
Citera
2021-12-13, 11:28
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Utöver felplacering, en tråd med rubriken "jag jobbar som (yrkesnamn) fråga mig" ÄR en intressant trådstart. Man kan ställa frågor om yrket, underförstått att ts faktist har det yrket.

Däremot rubriker som "jag tycker jag är (personlighet) fråga mig" är klent för att det går inte bygga diskussion om nåns åsikt om sig själv. Det är inget konkret underlag och går att ifrågasätta själva förutsättningen till diskussion.
Citera
2021-12-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Utöver felplacering, en tråd med rubriken "jag jobbar som (yrkesnamn) fråga mig" ÄR en intressant trådstart. Man kan ställa frågor om yrket, underförstått att ts faktist har det yrket.

Däremot rubriker som "jag tycker jag är (personlighet) fråga mig" är klent för att det går inte bygga diskussion om nåns åsikt om sig själv. Det är inget konkret underlag och går att ifrågasätta själva förutsättningen till diskussion.
Du har säkert helt rätt 👍
Citera
2021-12-13, 12:21
Administrator
admin5s avatar
Trådstarten är alldeles för dåligt uppbyggd, det duger inte bara att häva ur sig "jag är en konspirationsteoretiker, fråga mig om vad som helst". Man måste förklara varför man är det och exempel på vad det är man tycker som stödjer påståendet om att man är det - det är ett ganska omfattande begrepp.

Utöver det så var tråden placerad i fel forum.

Så jag tycker en varning var högst rimlig.

admin5
Citera
2021-12-14, 12:51
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu

Till detta kan tilläggas att generellt, så är FB väldigt restriktiva med "fråga mig vad ni vill"-trådar till att börja med, även när man påstår sig ha ett unikt jobb eller otrolig livssituation. Vilket är helt korrekt i min mening för det blir för många skräptrådar annars.

Så det förvånar mig inte särskilt att din trådstart inte fick leva kvar tyvärr. Snyggt att du ställer frågan och tar beslutet väl, forumet hade mått bra av fler användare med din inställning. En varning är inte hela världen, men det är ovanligt att någon ifrågasätter det på en mogen nivå och förstår anledningen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in