Citat:
Ursprungligen postat av
tilsammansnu
Utöver felplacering, en tråd med rubriken "jag jobbar som (yrkesnamn) fråga mig" ÄR en intressant trådstart. Man kan ställa frågor om yrket, underförstått att ts faktist har det yrket.
Däremot rubriker som "jag tycker jag är (personlighet) fråga mig" är klent för att det går inte bygga diskussion om nåns åsikt om sig själv. Det är inget konkret underlag och går att ifrågasätta själva förutsättningen till diskussion.
Till detta kan tilläggas att generellt, så är FB väldigt restriktiva med "fråga mig vad ni vill"-trådar till att börja med, även när man påstår sig ha ett unikt jobb eller otrolig livssituation. Vilket är helt korrekt i min mening för det blir för många skräptrådar annars.
Så det förvånar mig inte särskilt att din trådstart inte fick leva kvar tyvärr. Snyggt att du ställer frågan och tar beslutet väl, forumet hade mått bra av fler användare med din inställning. En varning är inte hela världen, men det är ovanligt att någon ifrågasätter det på en mogen nivå och förstår anledningen