Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-06-13, 20:47
  #1
Medlem
dalleballes avatar
Nu var det så att jag kom över en femma hasch. När jag fick den tyckte jag direkt att den verkade väldigt hård men tänkte inte så mycket mera på det.

När vi väl meckade den var vi tvungna att lägga biten på en sked o elda länge under för att kunna smula sönder den, och mosa sönder smådelarna hårt med en sked sedan.

Blandade ihop haschet med tobaken bäst vi kunde och rullade några joints..

När vi väl rökte de luktade det ju såklart hasch som fan, men ingen av oss 4 som rökte kände något speciellt, jag blev bara lite yr och mådde illa, men inget mer, inget kul alltså. De andra blev inte heller mer än yra. Vi tog cirka 0,3-0,4 gram var på ungefär 1½ timma.

Alla är nybörjare varav jag och en annan rökt en gång förut, och då känt betydligt mer än nu, var dock lite full första gången jag provade. Men helt klart en annan känsla än nu.

Jag tror verkligen inte jag rökte fel, jag blåste ut all luft ur lungarna och lixom andades ur jointen som om jag andades ur en snorkel ungefär, inte som cigarettbloss alltså, eller jag provade så oxå men.

Vad tror ni kan varit felet, dåligt hasch eller dåliga rökare?
Citera
2006-06-13, 20:50
  #2
Medlem
theleriums avatar
dåligt hasch.
Citera
2006-06-13, 21:06
  #3
Medlem
dalleballes avatar
Okej, var väl det jag trodde jag med. Hur hade jag lättare kunnat konstatera det utan att röka det? Med tanke på att det var så hårt och svårt att dela va? Men tror ni det går att bli hög på av att röka typ 1 gram? :P
Citera
2006-06-13, 21:19
  #4
Medlem
Kafes avatar
Om ni delar på 0.3-0.4 g så är det rätt svårt att bli riktigt stekt.
Prova 1.5 ungefär första jollen och sedan en till om ni inte känner er tillräckligt bänga
Citera
2006-06-13, 21:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Om ni delar på 0.3-0.4 g så är det rätt svårt att bli riktigt stekt.
Prova 1.5 ungefär första jollen och sedan en till om ni inte känner er tillräckligt bänga


"Vi tog cirka 0,3-0,4 gram var på ungefär 1½ timma"

Jag tror det kan vara dåligt röka eller så är det för att ni alla är nybörjare. Det kan ta ett par gången innan det börjar bli roligt för vissa.
Citera
2006-06-13, 21:28
  #6
Medlem
piengs avatar
Hur mycket rökte du första gången.. vet du det?

Kan varit lite för lite den här gången för att du skulle märka nått. Däremot brukar jag få den harkel "underbara" klumpen i halsen av å röka hasch
Citera
2006-06-13, 21:38
  #7
Medlem
Låter som Jude?
Kan det va så?
Citera
2006-06-13, 21:57
  #8
Medlem
dalleballes avatar
Hmm vadå låter som jude?

Och som nån sa att det kanske var för lite så får jag väl pröva nästa gång och ta mer :P Och se om ja blir bäng på det då..

Fast det verkar ju nästan vara skitröka eftersom ja inte kände nåt speciellt förutom yrsel och illamående..
Citera
2006-06-13, 22:22
  #9
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronis
"Vi tog cirka 0,3-0,4 gram var på ungefär 1½ timma"

Jag tror det kan vara dåligt röka eller så är det för att ni alla är nybörjare. Det kan ta ett par gången innan det börjar bli roligt för vissa.

Ojdå... Såg inte det. Sorry
Citera
2006-06-13, 23:40
  #10
Medlem
Fina Gubbens avatar
Kan väl också bero på fel rökteknik. Och det där med att du kände förra gången är du var full tycker jag verkar vara lite bs. Är du full och känner av så borde man spy, när man är nybörjare. Fast det kanske du gjorde.Prova på min rökteknik. Håll i spliffen, sen så tar du två små halvsnabba bloss (båda två ska ta sammanlagt 0.8-1.2 sekunder att utföra) sen så tar du ett långt bloss där du fyller lungnorna sammtidigt som du suger. Sedan så håller du röken inne i 3-5 sekunder, därefter så tar du ner röken ännu längre så att du känner att din mage spänns, och där håller du i röken ungefär 3-5 sekunder. Och så till sist så blåser du ut den sakta men säkert. Edit; kom på att tänka att du sa att ert hasch vart förbaskat hårt. Kan det vara så att ni inte kunde blanda ut det så bra då? Att det mesta låg löst nere i botten av splffen, och rammlade ner nä pappret brann upp?
Citera
2006-06-13, 23:56
  #11
Medlem
tewmtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalleballe
Okej, var väl det jag trodde jag med. Hur hade jag lättare kunnat konstatera det utan att röka det? Med tanke på att det var så hårt och svårt att dela va? Men tror ni det går att bli hög på av att röka typ 1 gram? :P
Lukta på det, känn på det.
Är det hårt och luktar väldigt lite så är det med största sannolikhet taskigt röka.

Men prova att röka lite mer nästa gång för att se ifall det inte går bättre då.
Citera
2006-06-14, 00:38
  #12
Medlem
4skins avatar
sånt där skitröka har jag oxå varit med om. stört omöjligt att mecka ner, blir _alltid_ stora flisor kvar hur jävla mkt man än värmer och hur omsorgsfullt man än knådar. nädu, att ni inte blev benga beror ENDAST på skitdåligt röka..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback