2021-12-12, 12:01
Världen idag och även livet är fylld med ondska och orättvisa. Vi ser hur en elit bestående av ashkenazi judar styr världen och jordens befolkning genom deras imperium. Ett folk som kallar sig för ”Guds utvalda folk” som anser sig ha rätt att resten av jordens befolkning ska underkasta sig för dem.

Om nu Gud hade funnits så hade han hört våra bön men även att aldrig tillåtit en elit göra såhär mot världens befolkning som de gör idag.

Tråden riktar sig till dessa religioner som Islam och även kristendomen som sitter och kör omvänd psykologi för att folk ska gå med på deras fantasi prat om att livet är ett test för människan, ja om det vore ett test så hade inte människor lidit. För varje år som det går så är det bevis för att religioner är bara fantasi, vanföreställningar skrivna i sagoböcker som ni kallar för bibeln, koranen eller Torah.

Hur många av er har vaknat och insett att om nu Gud finns så har han totalt misslyckat med sitt projekt om världen och livet vi är i idag? Har Gud tappat kontrollen totalt?
Citera
2021-12-12, 12:08
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Världen idag och även livet är fylld med ondska och orättvisa. Vi ser hur en elit bestående av ashkenazi judar styr världen och jordens befolkning genom deras imperium. Ett folk som kallar sig för ”Guds utvalda folk” som anser sig ha rätt att resten av jordens befolkning ska underkasta sig för dem.

Om nu Gud hade funnits så hade han hört våra bön men även att aldrig tillåtit en elit göra såhär mot världens befolkning som de gör idag.

Tråden riktar sig till dessa religioner som Islam och även kristendomen som sitter och kör omvänd psykologi för att folk ska gå med på deras fantasi prat om att livet är ett test för människan, ja om det vore ett test så hade inte människor lidit. För varje år som det går så är det bevis för att religioner är bara fantasi, vanföreställningar skrivna i sagoböcker som ni kallar för bibeln, koranen eller Torah.

Hur många av er har vaknat och insett att om nu Gud finns så har han totalt misslyckat med sitt projekt om världen och livet vi är i idag? Har Gud tappat kontrollen totalt?

Gud måste lyda dig, annars är Gud inte någon gud? Bruh, hoppa ner från dina höga hästar.
Citera
2021-12-12, 12:11
Medlem
Opaques avatar
Gud har sagt att man ska älska sin nästa ?
Citera
2021-12-12, 12:12
Medlem
Bristfällig logik. Det är inte direkt något motbevis mot Gud för att världen inte ser ut som du vill att den ska göra.
Citera
2021-12-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckatvarre
Bristfällig logik. Det är inte direkt något motbevis mot Gud för att världen inte ser ut som du vill att den ska göra.
Det är gudstroende som lider av brister i logik - och moral.
Ni säger att Gud är god och kan samtidigt skapa allt i världen.
Varför skapar han då inte bättre förutsättningar för människan?
Varför ger att inte ens vatten till de fattigaste bönderna som svälter?
När det var han som skapade vatten från början?
Varför klipper han inte bara ut dödliga sjukdomar som dödar tusentals barn varje år?
Gud är inte god. Gud är ond. Eller så finns han inte.
Det är bara att välja sida. Den onda sidan eller den upplysta sidan.
Citera
2021-12-12, 12:41
Medlem
https://youtu.be/rVcxIamwO5g

Varsågod. Titta på hela och kom tillbaks sen. Detta besvarar era korkade frågor...
Citera
2021-12-12, 12:41
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:

Jag misstänker att det faktiskt kan vara så att Gud är Satan.
Citera
2021-12-12, 13:05
Medlem
Varför skylla på Gud när det är människan som har förstört allting?

Gud är Skaparen. Och han gav oss det allra finaste han kunde ge oss; en fri vilja. Och vad har vi människor gjort med denna? Använt den för egoism, våld och att förstöra.

Om Gud skulle ingripa så har vi inte längre någon fri vilja.

Det är människan som har förstört, inte Gud. Jag önskar att han kunde uppenbara sig för alla och säga att nu får ni fan lägga av. Men då är han en diktator. Om människan inte hade varit så egoistisk och skrikit efter makt och pengar så skulle världen se helt annorlunda ut.

Men varför det finns dödliga sjukdomar, och varför barn dör, vet jag inte. Kanske att allting har ett syfte, som vi inte förstår så länge vi är jordiska varelser?

Jag var med om en svår MC-olycka och var död i några minuter. Jag blev upplyft till en annan dimension, och hela mitt liv passerade i revy. Och jag fick uppleva både gott och ont som jag har gjort. Och hade jag gjort någon illa så fick jag uppleva deras känslor, och det var inte roligt. Om alla förstod detta så skulle nog världen se lite annorlunda ut.

Gud är god, och det är människan som är ond (men naturligtvis inte alla).
Senast redigerad av faquile781 2021-12-12 kl. 13:18.
Citera
2021-12-12, 13:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är gudstroende som lider av brister i logik - och moral.
Ni säger att Gud är god och kan samtidigt skapa allt i världen.
Varför skapar han då inte bättre förutsättningar för människan?

Det gjorde Han.

Citat:
Varför ger att inte ens vatten till de fattigaste bönderna som svälter?

Det är vårt fel. Det finns absolut resurser så att det räcker åt alla.

Citat:
När det var han som skapade vatten från början?

Vad gjorde vi med det sen?

Citat:
Varför klipper han inte bara ut dödliga sjukdomar som dödar tusentals barn varje år?

Dessa är en konsekvens av människans val.

Citat:
Gud är inte god. Gud är ond. Eller så finns han inte.

Gud är god, människan är ond.

Citat:
Det är bara att välja sida. Den onda sidan eller den upplysta sidan.

Om Gud inte finns, vad är ens ondska?
Citera
2021-12-12, 13:47
Medlem
Citat:

När Eva åt av frukten från Kunskapens Träd släppte hon in Djävulen i Paradiset; hon gav Satan makt över människan genom insikt.
Jorden är Satans och människans fria vilja ger henne förmåga att vända sig till eller i från Gud. Gud har lovat oss ett nytt rike bortanför detta. Jesus Kristus är vår väg till detta rike.
Jordelivet är lidande. Gud kommer inte att rädda oss i denna värld, utan öppnar portarna till dem som söker honom till nästa liv.
Citera
2021-12-12, 13:54
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faquile781
Varför skylla på Gud när det är människan som har förstört allting?

Gud är Skaparen. Och han gav oss det allra finaste han kunde ge oss; en fri vilja. Och vad har vi människor gjort med denna? Använt den för egoism, våld och att förstöra.

Om Gud skulle ingripa så har vi inte längre någon fri vilja.

Det är människan som har förstört, inte Gud. Jag önskar att han kunde uppenbara sig för alla och säga att nu får ni fan lägga av. Men då är han en diktator. Om människan inte hade varit så egoistisk och skrikit efter makt och pengar så skulle världen se helt annorlunda ut.

Men varför det finns dödliga sjukdomar, och varför barn dör, vet jag inte. Kanske att allting har ett syfte, som vi inte förstår så länge vi är jordiska varelser?

Jag var med om en svår MC-olycka och var död i några minuter. Jag blev upplyft till en annan dimension, och hela mitt liv passerade i revy. Och jag fick uppleva både gott och ont som jag har gjort. Och hade jag gjort någon illa så fick jag uppleva deras känslor, och det var inte roligt. Om alla förstod detta så skulle nog världen se lite annorlunda ut.

Gud är god, och det är människan som är ond (men naturligtvis inte alla).

Så värst fri är den ju inte. Om vi väljer A så blir vi belönade, om vi väljer B så blir vi bestraffade.
Jag kan inte se någon frihet i det. Det är maffiametoder. Om vi väljer att betala beskydd så händer inget, om vi väljer att inte betala så brinner butiken upp. Är det verkligen ett fritt val?
Citera
2021-12-12, 13:58
Medlem
Gud blev väl girig och ville ha många troende människor att komma till himlen genom att skapa otaliga miljarder människor på samma gång. Han verkar ha dåligt tålamod att hitta tillräckligt många att ta upp till himlen. Kan inte vara lätt hitta 144.000 människor som levt ett troget kristet liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in