Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-11, 23:31
  #1
Medlem
Tjena tjena.
Hur kommer det sig att så många barn idag är med och spelar i onlinespel för vuxna/äldre tonåren egentligen...?

Exempelvis... Hur kan den moderna föräldern (80 & 90 talisterna) som är så noggran med att deras små snowflake monsters inte ska utsättas för någon som helst motgång eller skrubbsår låta barnen spela online och multiplayer spel så som Battlefield, Call of Duty... GTA eller horror spel?

Hela spelvärlden har förvandlats till någon slags bajsnödig mix av veteraner och småglin med väldigt olika syn på taktik, dessutom tror jag knappast att det är sunt för en 8 åring med så mycket Toxic talk som blir i competative games... Eller kasta handgranater på NPC:er... Men vad vet jag..? Jag växte upp med Half Life 1 & GTA 1-VC som var bra mycket mer blodigare och mindre PK än dagens meny bjuder på.
Citera
2021-12-11, 23:33
  #2
Medlem
Spelar inte alla ungar fortnite?
Citera
2021-12-11, 23:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunslinger77
Spelar inte alla ungar fortnite?
Tyvärr inte, de sprider sig som pesten in i alla spel
Citera
2021-12-11, 23:47
  #4
Medlem
HeineKenMs avatar
Ingen tror längre att våldsamma spel leder till problem för barn tror jag. Den myten har dött...
Citera
2021-12-12, 09:40
  #5
Moderator
^Eazs avatar
Rubrik uppdaterad från "Online Gaming Pegi 18+" till "Online Gaming Pegi 18+ "Minderåriga som spelar spel som är för gjorda för 18+ /Mod"" och flyttar även tråden till spelrelaterat.

Dator- och konsolspel --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback