2021-12-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeppeTurbo
Coca-Cola innehller 10,6g/100ml det r samma som i vriga Europa. Sockerhalten skiljer sig dock vrden ver.

Finns vissa lnder i europa dr de stter in skitigt glukossirap i deras drycker frn cola company.

och sockerhalten och juicehalten i tillexmpel fanta skiljer sig frn land till land i europa.
Citera
2021-12-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Det ndrade ju receptet p Fanta nu ocks genom att ha 30% stningsmedel istllet fr socker. ( Stningsmedel r billigare n rvaran socker).

Jas r det drfr den pltsligt blivit helt odrickbar?
Druckit en stor flaska varje helg i mnga r fram till rtt nyligen d den smakade fr jvligt. Provat ett par till gnger men tyvrr samma smak.

Fan vad smart att ndra p ett vinnande koncept s det inte ens gr att konsumera lngre.
Citera
2021-12-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Jas r det drfr den pltsligt blivit helt odrickbar?
Druckit en stor flaska varje helg i mnga r fram till rtt nyligen d den smakade fr jvligt. Provat ett par till gnger men tyvrr samma smak.

Fan vad smart att ndra p ett vinnande koncept s det inte ens gr att konsumera lngre.

Zingo r bttre.
Citera
2021-12-08, 22:56
Medlem
Necriss avatar
Jag tror TS har rtt, det kommer bli stningsmedel i Cola med... Jag har redan slutat med Fanta, s d fr man vl sluta med Cola med i s fall.
Citera
2021-12-08, 22:59
Medlem
Jag tycker den nuvarande varianten av zero smakar helt ok, hoppas de inte frstr den
Citera
2021-12-08, 23:03
Medlem
neuron-drones avatar
Hoppas de inte gr Zero nnu mer sliskig. Men folket vill ju ha slisk.
Citera
2021-12-08, 23:45
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Jag tycker den nuvarande varianten av zero smakar helt ok, hoppas de inte frstr den
Den smakar ju som cola light nu? Vatten
Citera
2021-12-08, 23:46
Medlem
Pepsi tog bort sockret i sin cola och ersatte detta med stningsmedel istllet s skulle inte bli frvnad om Coca Cola gr samma sak.

Det enda kunderna kan gra r att protestera genom att bojkotta produkterna s kanske de ndrar sig.

Dricker knappt cola eller Fanta s mig drabbar det inte speciellt mycket.
Citera
2021-12-09, 00:02
Medlem
Drozds avatar
Det enda som kommer att ndras r stningsmedlet, eller snarare kombinationen av stningsmedel - aspartam, Ace-K, HFCS (isoglukos) och sackaros (vanligt betsocker). Smakmnen fr smaken, socker fr diabetesen och citron- och fosforsyra fr kariesen frblir.
Citera
2021-12-09, 00:08
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Pepsi tog bort sockret i sin cola och ersatte detta med stningsmedel istllet s skulle inte bli frvnad om Coca Cola gr samma sak.

Det enda kunderna kan gra r att protestera genom att bojkotta produkterna s kanske de ndrar sig.

Dricker knappt cola eller Fanta s mig drabbar det inte speciellt mycket.

Jag drack alltid (dagligen) Pepsi frr, men bytte till Cocacola efter aspartamskandalen. Trist om ven de ska frstra sin lsk nu.

Lite som nr Bassets vinegum fick nytt recept det fanns en enda anledning till att folk lskade just det godiset, nmligen den helt unika smaken. Varfr i hela helvete vljer man d att ndra p den?
Antar att det beror p hgre rvarupriser, nya upptcker om hlsofarliga mnen, ngot oetiskt skit hos underleverantrer eller liknande.

Deras egna, intetsgande ord om att det r dags att frnya sig eller liknande kan ju inte vara ngot annat n en dligt och hastigt konstruerad fasad.

Man fr vl ska sig mot de mindre namnkunniga lskmrkena nu d. Cuba Cola har jag fr mig r rtt OK.
Citera
2021-12-09, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Jag drack alltid (dagligen) Pepsi frr, men bytte till Cocacola efter aspartamskandalen. Trist om ven de ska frstra sin lsk nu.

Lite som nr Bassets vinegum fick nytt recept det fanns en enda anledning till att folk lskade just det godiset, nmligen den helt unika smaken. Varfr i hela helvete vljer man d att ndra p den?
Antar att det beror p hgre rvarupriser, nya upptcker om hlsofarliga mnen, ngot oetiskt skit hos underleverantrer eller liknande.

Deras egna, intetsgande ord om att det r dags att frnya sig eller liknande kan ju inte vara ngot annat n en dligt och hastigt konstruerad fasad.

Man fr vl ska sig mot de mindre namnkunniga lskmrkena nu d. Cuba Cola har jag fr mig r rtt OK.

Varfr inte prova Dr. Pepper om du inte gillar frndringar i ingredienserna.
Citera
2021-12-09, 00:14
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2021-12-24
Jag har genom en vldigt sker klla ftt hra att coca cola och coca cola zero kommer byta recept i Sverige. Vill man ha det gamla receptet s fr man vnda sig till online-aktrer, t.ex. ebay. Vad tycker ni om detta?
Kan det vara att dom kommer snka mngden socker och kompensera med stningsmedel?

Jag kan tnka mig att dom vill slippa sockerskatten i lnder i som t.ex. Norge. Det r bara en tidsfrga innan Sverige ocks infr sockerskatt fr att kunna finansiera alla bidragstagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in