2025-02-03, 13:06
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Lkare skriver ogrna ut Alprazolam dels p.g.a den r vldigt beroendeframkallande, betydligt mer n t ex Diazepam, och kan ge fruktansvrda rebound effekter (starkare ngest n innan man brjade medicinera). Jag tror att det r vldigt f mnniskor som har s pass stark ngest som inte Diazepam kan rda bot p.
Allts mot panikngest den r bst gr s snabbt in och starkt. Plus den gr ur snabbare ocks. Slipper vara pverkad lngre n man behver om man har sdana problem.

Jag frstr dom som vill ha den. Som smntablett inte s dum heller med sin korta halveringstid om man ogillar allt vad z-analoger heter? Vara pigg p morgonen sen.

r dess status befogad? Ha kontroll p mngden som skrivs istllet.
Citera
2025-02-03, 13:09
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Allts mot panikngest den r bst gr s snabbt in och starkt. Plus den gr ur snabbare ocks. Slipper vara pverkad lngre n man behver om man har sdana problem.

Jag frstr dom som vill ha den. Som smntablett inte s dum heller med sin korta halveringstid om man ogillar allt vad z-analoger heter?

Fast om man fr en panikngestattack s hinner den g ver innan Alprazolam brjar verka Man tar ju alpra fr att frhindra panikattacker och jag tror att mnga fr depottabletter utskrivna s att man slipper ta sin medicin 3-4 gnger per dag
Citera
2025-02-03, 13:11
Citat:
Fast om man fr en panikngestattack s hinner den g ver innan Alprazolam brjar verka Man tar ju alpra fr att frhindra panikattacker och jag tror att mnga fr depottabletter utskrivna s att man slipper ta sin medicin 3-4 gnger per dag
Kickar vl in snabbt p 20m typ jmfrt med diazepam tar vl en timme eller ngot? Minns inte exakt.
Citera
2025-02-03, 13:12
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Kickar vl in snabbt p 20m typ jmfrt med diazepam tar vl en timme eller ngot? Minns inte exakt.

Ja ungefr 20 minuter och d har panikattacken gtt ver Diazepam brjar verka inom 30 minuter
Citera
2025-02-03, 13:13
Citat:
Ja ungefr 20 minuter och d har panikattacken gtt ver Diazepam brjar verka inom 30 minuter
Inte full effekt 30m? Hade den p recept fr lnge sen tog ett tag tyckte jag. Men panikngest triggar skov ungefr kan komma i omgngar samt man hinner typ mrka snart smller det ta frebyggande lite.
Citera
2025-02-03, 13:15
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Inte full effekt 30m? Hade den p recept fr lnge sen tog ett tag tyckte jag.

Nej 30 minuter innan den brjat verka. Men Alprazolam r snabb, inom en timme har 90% av substansen nt blodomloppet.
Senast redigerad av KringEx 2025-02-03 kl. 13:18.
Citera
2025-02-03, 13:21
Citat:
Nej 30 minuter innan den brjat verka. Men Alprazolam r snabb, inom en timme har 90% av substansen nt blodomloppet.
Angende alpra vilken sjuk benzo att blanda med alkohol. Du fr total black out och vet inte vad du har gjort. Du kan ha varit och kpt mer droger som du bara mrker genom att mer droger finns p bordet nr du vaknar och pengar r borta.

Medans diazepam sitter bra med ngra l om man r frsiktig!
Citera
2025-02-03, 14:55
Medlem
Hej!

Urskta att jag r tjatig. Du skrev, Kring Ex, att jag skulle ta 2 mg p en gng. I och med den r starkare Zopiclone o Oxascand skall jag dela den i 2 delar resp 4 delar tills jag vant mig. Ska sgas att jag anvnt 10 mg Zopiclone som lugnande p dagen. Vilket r fel, d den r en smntablett. Nu undrar jag, i och med att jag anvnt Zopiclone, r jag d van vid benso. Nr jag googlar p dosering fr jag upp 4-8 mg per dygn fr vuxen.
Tacksam fr svar. r livrdd att det ska bli fel.
Senast redigerad av Sissie 2025-02-03 kl. 14:57.
Citera
2025-02-03, 18:19
Medlem
Mjligt diazepam och alkohol gr ihop, men lngsiktigt blir det ett missbruk.
Alprazolam och alkohol slutar ofta illa, blackout och liknade. Alkohol, tramadol och alprazolam samma dag slutade nstan p brhuset.
Citera
2025-02-11, 16:36
Medlem
Stek111s avatar
Lorazepam + Midazolam r nice!
Citera
2025-02-12, 21:02
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stek111
Lorazepam + Midazolam r nice!

Dom tv bensodiazepinerna som r svrast att f tag p iaf dr jag bor. Finns bara Alprazolam och Klonazepam. Inget fel p att blanda dom tv men jag skulle verkligen vilja f tag p Midazolam!
Kr du intravenst eller?
Citera
2025-02-12, 22:43
Avstngd
Blocktobers avatar
Citat:
Dom tv bensodiazepinerna som r svrast att f tag p iaf dr jag bor. Finns bara Alprazolam och Klonazepam. Inget fel p att blanda dom tv men jag skulle verkligen vilja f tag p Midazolam!
Kr du intravenst eller?

Midazolam har jag ftt intravenst. Jag tyckte inte att det var ngot srskilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in